Work and travel Kuala Lumpur/Singapore
-
Work and travel Kuala Lumpur/Singapore
Hallo,
Ik ben inmiddels een tijdje aan het rondreizen in zuidoost azie, maar ik zou graag nog wat meer dingen willen zien. Daarom dacht ik misschien is het mogelijk om een paar maandjes te werken in Kuala Lumpur of Singapore.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, had je dan een work and travel visa hiervoor aangevraagd?
Hoop dat er mensen zijn die hiermee ervaring hebben.
Groetjes, Jeroen
Ik ben inmiddels een tijdje aan het rondreizen in zuidoost azie, maar ik zou graag nog wat meer dingen willen zien. Daarom dacht ik misschien is het mogelijk om een paar maandjes te werken in Kuala Lumpur of Singapore.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, had je dan een work and travel visa hiervoor aangevraagd?
Hoop dat er mensen zijn die hiermee ervaring hebben.
Groetjes, Jeroen
- Reisfreaks
- Wereldreiziger
Re: Work and travel Kuala Lumpur/Singapore
Hoi Jeroen,
Dit is in Maleisie niet mogelijk. Voor Singapore weet ik het niet.
Je mag tot maximaal 90 dagen onafgebroken in Maleisie verblijven obv een toeristenvisum, maar werken is niet toegestaan. Er is ook geen work-permit mogelijk in jouw situatie. Die wordt voor minimaal 1 jaar afgegeven, je moet minimaal 27 jaar oud zijn en minimaal RM5000 per maand verdienen. Het moet ook om een functie gaan die de werkgever niet met een 'local' heeft kunnen invullen. Even 2 maanden in Maleisie werken zit er dus niet in.
Dit is in Maleisie niet mogelijk. Voor Singapore weet ik het niet.
Je mag tot maximaal 90 dagen onafgebroken in Maleisie verblijven obv een toeristenvisum, maar werken is niet toegestaan. Er is ook geen work-permit mogelijk in jouw situatie. Die wordt voor minimaal 1 jaar afgegeven, je moet minimaal 27 jaar oud zijn en minimaal RM5000 per maand verdienen. Het moet ook om een functie gaan die de werkgever niet met een 'local' heeft kunnen invullen. Even 2 maanden in Maleisie werken zit er dus niet in.

(Of het moet zwart zijn met alle risico's van dien.
)

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Reisfreaks
- Wereldreiziger
Werkgevers lopen hiermee wel een groot risico, daar komt bij dat ze hun reguliere werknemers ook bijna niks betalen in onze ogen (gemiddeld 250 euro per maand)
-
Hallo,
Bedankt voor de reacties!
Goed om te weten dat het dus niet mogelijk is!
Ik dacht te lezen dat er wel een working holiday verkrijgbaar was, vandaar deze vraag hier gesteld.
Bedankt voor de reacties!
Goed om te weten dat het dus niet mogelijk is!
Ik dacht te lezen dat er wel een working holiday verkrijgbaar was, vandaar deze vraag hier gesteld.