Paypal?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

Paypal?

Bericht door zaratoestra »

Iemand ervaring met PayPal? En dan vooral voor betalingen vanuit Belgie naar het buitenland.
En als je als Belg in Thailand een betaling doet naar Indonesie, hoe werkt dit dan?

Ben totaal niet bekend met het concept - dus enige ervaringen zijn welkom.
Groetjes Ellen
Elrosso
Reisexpert

Re: Paypal?

Bericht door Elrosso »

Wanneer je een creditcard of bankrekening hebt kan je overal en altijd Paypal gebruiken zolang je maar internet hebt. Dus zou ik op vakantie zijn in Indonesie kan ik een betaling doen aan iemand in Thailand of elders op de wereld.

Binnen de website van paypal kan je betalingen doen en van anderen ontvangen. Je zal echt even op hun website moeten kijken. Hier staat het volgens mij duidelijk uitgelegd. Wij hebben al jaren een paypal account en betalen er veel mee over de gehele wereld. Werkt super.

Hier heb je de uitleg: https://www.paypal.com/nl/webapps/helpc ... 0036&m=TCI
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar PayPal. Het is makkelijk, snel en eenvoudig.

Verder is het precies wat Elrosso heeft geschreven.
*O* *O* *O*
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik sluit me hierbij aan. In sommige landen is het zelfs heel gebruikelijk om via PayPal betalen. Je boeking wordt direct overgemaakt en het zit gekoppeld aan je creditcard of bankrekening.

Het is iets minder veilig dan de andere betaal opties, (wanneer je gebruikersnaam en wachtwoord weet kun je overboekingen maken) maar dat is nu juist ook het gemak, dat je zonder al te veel gedoe geld over kunt maken.

Zelf kies ik er altijd voor om overboekingen op mijn eigen laptop te maken. Zodat de kans op het onderscheppen van de inloggegevens beperkt blijft.

Heb verder ook met de helpdesk van paypal wel eens contact gehad, en ook dat is verder prima verlopen.
zaratoestra
Reisexpert

bedankt voor de reacties. Ik heb nu zo'n account aangemaakt en er 100 euro op gestort. Indien er dan iets misgaat ben ik slechts 100 euro kwijt. :-)
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Je hoeft er niet geld op te zetten. Ik heb hem gekoppeld aan mijn bankrekening en daar wordt het dus gewoon afgetrokken of bij op geteld. Groot voordeel is dat je tot een bepaald bedrag verzekerd bent en inderdaad de gemakkelijke betaling.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
zaratoestra
Reisexpert

vertrouw dat precies toch niet om dat aan mijn bankrekening te koppelen hoor. Als er daar een paar duizend euro op staat en je moet geen code ingeven enzo :-) Of zie ik dat totaal verkeerd en ben ik geen te voorzichtig??
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

In principe is PayPal gewoon veilig. Het wordt pas onveilig als je je wachtwoord en gebruikersnaam op je pc opslaat en die vervolgens wordt gehackt. Maar anno 2014 zijn we wel wat slimmer, toch? :)
*O* *O* *O*
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Koppelen aan je creditcard. Kunnen ze niet alles van je rekening plunderen, of je moet een groot limiet hebben. En ben bij diefstal ook nog eens verzekerd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

piepert schreef:In principe is PayPal gewoon veilig. Het wordt pas onveilig als je je wachtwoord en gebruikersnaam op je pc opslaat en die vervolgens wordt gehackt. Maar anno 2014 zijn we wel wat slimmer, toch? :)
PayPal is veilig, maar de zwakke schakel blijft de gebruiker. Bijvoorbeeld door slechte wachtwoorden, je wachtwoord opslaan op je pc of door gebruik te maken van onbeveiligde / onbetrouwbare pc's. Niets is gemakkelijker dan de inlog gegevens in handen krijgen, dus alles wat je kunt doen om de boel veiliger te maken is volgens mij erg meegenomen.
Plaats reactie