Welke reisgids?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
marthevdh

Welke reisgids?

Bericht door marthevdh »

Hallo,

Ik wil graag voor mijn reis een paar reisgidsen kopen over ZO-azië (Myanmar, Cambodja,
Thailand, Laos, Vietnam, Maleisië). Echter er zijn zoveel reisgidsen, ik zie door de bomen
het bos niet meer. Daarom schakel ik graag jullie hulp in.
Lonely planet heeft bijvoorbeeld voor elk land een aparte gids maar ook combinaties
zoals: Vietnam Cambodia Laos and Northern Thailand. Wat is handiger van elk land apart
of staat er ook genoeg informatie in deze combinatiegidsen?
Zo kom ik ook gidsen tegen van Dominicus. Heeft hier iemand ervaring mee? Zijn deze ook geschikt voor backpackers?
Zijn er mensen die andere reisgidsen weten die ze persoonlijk beter vinden?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
zaratoestra
Reisexpert

Re: Welke reisgids?

Bericht door zaratoestra »

Ik zou enkel voor een rough guide (weet niet of die ook Zuid-Oost Azie heeft? ) of Lonely planet gaan. Domenicus heeft volgens mij enkel info over het land en bezienswaardigheden en niet zozeer over transport en accommodatie.
Ik zou je afraden om landen combinaties te kopen of allessinds zeker niet souts east Asia on a shoestring van Lonely Planet.
HOe lang ga je op reis?
Waarom haal je de afzonderlijke lonely planets of trotters niet uit de bibliotheek en lees je je even in. Op die manier heb je een idee over wat er allemaal te doen is.
Vervolgens koop je de lonely planet van het eerste land waar je naartoe gaat vooraf.
Op veel plekken kan je in de hostels of in tweede handsboekenwinkels lonely planets van buurlanden of andere landen kopen (niet duur) of wisselen.
Ook kan je aan grensdorpjes/stadjes vaak ruilen met andere reizigers die een land verlaten terwijl jij het net binnen komt;
Op plekken zoals HO chi MInh, Vietnam en bangkok of Siem Reap kan je ook illegale copies van de lonely planet reisgids kopen.

South east Asia on a shoestring is niets waard. Wij hadden deze en hebben hem na 1 week weggedaan. Staat niets van info in, vind ik!! Vaak een verwijziging naar bv. een natuurpark ofzo en dan moet je nog allemaal via internet zelf opzoeken wat er te doen is, hoe er te geraken. Dat was onze ervaring met de gids van South-America on a shoestring en asia on a shoestring waar we even mee reisden omdat er niets anders voorhanden was. De nederlandstalige trotter heeft ook wel info weer. Kan ook best gebruikt worden.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik heb wel een Shoestring-gids van Lonely Planet voor Zuid-Amerika. Ik lees ze namelijk puur voor achtergrondinformatie en wat hoogtepunten. De rest staat toch veel duidelijk op internet.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Traveljunkie

Bericht door Traveljunkie »

Hallo,

Ikzelf ben al vaker in Azië gaan backpacken en moet zeggen dat ik de SE-Asia on a Shoestring van LP helemaal niks vind. Veel algemene informatie waar je niet echt verder mee komt, behalve dan het vinden van een geschikte accommodatie en een leuk restuarantje.

Specifiek voor backpacken is de nieuwe backpackgids voor Azië misschien wat voor je. Ik ben deze tegengekomen via Azië-Expert en Zuidoostaziemagazine.com. Ondanks dat ik al twee keer ben gaan backpacken, heb ik deze gidsen aangeschaft voor mijn volgende tripje. Over drie weken ga ik weer eens die kant op. Gave producten, bijvoorbeeld een boek met routes om te ondernemen tijdens je reis.

Wat je ook kunt doen is ter plaatse een gids kopen en informatie vragen. Ik zou je alleen wel adviseren om op voorhand al eea uit te stippelen.

Have fun daar!

Groet Pieter
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

De lonely planet die je noemt heb ik laatst kado gegeven aan iemand. Maar moet eerlijk zeggen toen hij bij mij in de bus lag en ik hem door bladerde viel hij mij tegen. Ik zou dus ook voor gidsen per land (of 2 landen) gaan. Ik kies meestal de meest recente en of dat dan Lonely Planet, trotter of Rough guide is maakt me niet zoveel uit. Soms ben ik lui en kies ik voor de Nederlandstalige trotter omdat ik geen zin heb om Engels te lezen. Met de Dominicus heb ik ook ervaring, maar die moet je niet gebruiken als je rond wilt trekken. Die gebruik ik als ik vanuit 1 plaats tripjes maak. Hetzelfde geldt voor de wat en hoe, anwb, wereldwijzer en 100%. Ik hoop dat dit je helpt en wens je veel plezier.
Traveljunkie

Bericht door Traveljunkie »

Oh en trouwens, het kan ook inspirerend zijn om van te voor wat colombus magazines in te zien!
Plaats reactie