omgeving Bangkok
-
- Reisexpert
omgeving Bangkok
Dag allemaal,
De kogel is door de kerk en onze tickets naar Perth, Australie vanaf Bangkok zijn geboekt.
We vliegen op 3/4/2013 om 18u van Bangkok naar Perth
Binnen enkele dagen boeken we ook onze tickets van Brussel naar Bangkok. Dit binnen de periode 26 a 30 maart. Concreet houdt dit in dat we dus 4 a 7 dagen te besteden hebben in de buurt van Bangkok. Binnen enkele dagen weet ik effectief hoeveel dagen.
Ik had graag wat tips gekregen om onze tijd te besteden. We waren reeds 2 x in thailand (2008 en 2012). We zouden geen al té lange verplaatsingen willen doen en ook liever niet vliegen.
Bridge over the river kwai zijn we bv nog niet geweest.
We willen niet naar het noorden (Chang Mai, Chang Rai) gaan
Wat hebben we dan wel al gedaan?
Bangkok (2x), Lopburi, Ayuthayya, Sukhotai, Pai en omgeving, in het zuiden Ko Tao, Krabi, Kao Sok NP, ... Ook het noordoosten van Thailand deden we reeds.
hebben jullie aanbevelingen??
De kogel is door de kerk en onze tickets naar Perth, Australie vanaf Bangkok zijn geboekt.
We vliegen op 3/4/2013 om 18u van Bangkok naar Perth
Binnen enkele dagen boeken we ook onze tickets van Brussel naar Bangkok. Dit binnen de periode 26 a 30 maart. Concreet houdt dit in dat we dus 4 a 7 dagen te besteden hebben in de buurt van Bangkok. Binnen enkele dagen weet ik effectief hoeveel dagen.
Ik had graag wat tips gekregen om onze tijd te besteden. We waren reeds 2 x in thailand (2008 en 2012). We zouden geen al té lange verplaatsingen willen doen en ook liever niet vliegen.
Bridge over the river kwai zijn we bv nog niet geweest.
We willen niet naar het noorden (Chang Mai, Chang Rai) gaan
Wat hebben we dan wel al gedaan?
Bangkok (2x), Lopburi, Ayuthayya, Sukhotai, Pai en omgeving, in het zuiden Ko Tao, Krabi, Kao Sok NP, ... Ook het noordoosten van Thailand deden we reeds.
hebben jullie aanbevelingen??
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: omgeving Bangkok
Ja hoor, Kanchanaburi is op redelijke afstand vanaf Bangkok en echt de moeite waard. Bezienswaardigheden: onder andere de brigde over the river Kwai, treinrit over de death railway en de mooie Erawan watervallen. Zelf ben ik er 3,5 dag gebleven.
Je kunt ook naar bijv Koh Chang of Koh Kood. Heerlijke eilandjes die vanuit Bangkok redelijk goed te bereiken zijn.
Je kunt ook naar bijv Koh Chang of Koh Kood. Heerlijke eilandjes die vanuit Bangkok redelijk goed te bereiken zijn.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Kanchanaburi ben ik 5 dagen geweest en is een prima optie voor wat je wil. Je kunt eventueel vanaf daar ook nog richting myanmar naar wat plekken toe.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Als je naar Kanchanaburi gaat, huur dan een fiets. Via de brug kun je aan overkant lekker fietsen. Je kunt zo de tempel in een grot bezoeken.
Tamarind Guesthouse heeft goede kamers voor een redelijke prijs. Ligt niet ver van het station. Rustige plek om te slapen eventueel op de rivier. Maar toch vlak bij alle restaurants, bars en één van de highlights. Verhuurt ook fietsen.
Tamarind Guesthouse heeft goede kamers voor een redelijke prijs. Ligt niet ver van het station. Rustige plek om te slapen eventueel op de rivier. Maar toch vlak bij alle restaurants, bars en één van de highlights. Verhuurt ook fietsen.