Refund van belastingen

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Yoni

Refund van belastingen

Bericht door Yoni »

He hoi!

Momenteel ben ik in Australie en ik ben erover aan het nadenken om een Macbook Air te kopen gezien het prijsverschil met hier en Belgie toch enorm groot is (maar liefst 300 euro), maar nu blijkt dat ik, voor ik Australie verlaat, de belastingen kan terug vragen op het vliegveld. Ik heb op de website van de overheid al gezien en ik weet hoe dat moet, wanneer, ..

Maar nu is mijn vraag: als ik hier de belastingen terug eis, moet ik dan invoerrechten betalen? Ik ga hierna nog naar o.a. Niew Zeeland en Amerika vooraleer ik terug keer naar Europa.

Alvast bedankt =)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Refund van belastingen

Bericht door stevenl »

Yoni schreef:He hoi!

Momenteel ben ik in Australie en ik ben erover aan het nadenken om een Macbook Air te kopen gezien het prijsverschil met hier en Belgie toch enorm groot is (maar liefst 300 euro), maar nu blijkt dat ik, voor ik Australie verlaat, de belastingen kan terug vragen op het vliegveld. Ik heb op de website van de overheid al gezien en ik weet hoe dat moet, wanneer, ..

Maar nu is mijn vraag: als ik hier de belastingen terug eis, moet ik dan invoerrechten betalen? Ik ga hierna nog naar o.a. Niew Zeeland en Amerika vooraleer ik terug keer naar Europa.

Alvast bedankt =)
Aangezien dit niet in Belgie is gekocht moet je officieel in Belgie invoerrechten betalen, of je nu in Australie belasting terugvordert ja of nee.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Maar onofficieel zal zo goed als zeker niemand ernaar vragen...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kims schreef:Maar onofficieel zal zo goed als zeker niemand ernaar vragen...
Ik zou wel de verpakking weggooien, en de kassabon niet in je handbagage bewaren maar naar huis opsturen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Verander dan ook de details, zoals de taal instellingen van je OS en laat het niet op EN (Australië) staan. :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Verander dan ook de details, zoals de taal instellingen van je OS en laat het niet op EN (Australië) staan. :)
De vraag is of er hetzelfde besturingssysteem op zit als hier (zelfde taalmogelijkheden enzo). Het is niet ondenkbaar dat als ze echt willen via het serienummer kunnen achterhalen voor welke markt (welk land) het product bedoeld is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie