Ik ga naar Thailand wat moet ik gezien hebben?
Wanneer ik op reis ga en ik weet welk land ik ga bezoeken wil ik graag weten welke bezienswaardigheden ik in het land kan bezoeken en welke plaatsen ik dan moet aandoen voor mijn reis. Het antwoord op de vraag hoeft niet perfect te zijn, maar daar zo dicht mogelijk tegenaan.
Veel bezienswaardigheden liggen in een plaats /stad / dorp, voor deze groep is de oplossing dus eenvoudig, bijvoorbeeld Wat Pho in Bangkok. Maar je hebt ook bezienswaardigheden die ergens in de rimboe liggen en vanuit meerdere plaatsen te bezoeken zijn. Bijvoorbeeld een jungle, waar je naar toe gaat voor een trekking, een vulkaan of een tempel dat ergens afgelegen ligt.
Met name voor deze laatste groep zoek ik een soort algemene "regel" hoe je zou kunnen bepalen hoe deze bezienswaardigheden aan een plaats te koppelen zijn?
Om het zo concreet mogelijk te maken: stel je wilt naar khao yai national park in thailand, dat is geen plaats waar je naar toe kunt gaan maar een gebied. Dus je boekt een ritje met de trein naar Pak Chong om vervolgens aan een tour deel te nemen. Pak Chong en Khao Yai National Park horen bij elkaar net zoals Wat Pho bij Bangkok hoort.
Zou je kunnen zeggen dat je altijd bij iedere bezienswaardigheid één of meerdere plaatsen / steden / dorpjes hebben die bij elkaar horen?