Nieuw Zeeland deze zomer, haalbaar?

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
daretodream
Reiziger

Nieuw Zeeland deze zomer, haalbaar?

Bericht door daretodream »

Hoi,

Ik ben sinds mei terug uit Nieuw Zeeland en Australië.
Aangezien ik echt verliefd ben geworden op Nieuw Zeeland wil ik graag terug. Ik mis het heel erg.
Nou zit ik een beetje te kijken naar mijn opties, maar ik heb er niet heel veel.. Ik studeer namelijk. Dus ik zou alleen in de zomervakantie kunnen voor pak en beet 1 maand. Wat weinig is, I know.

Nou probeer ik een kostenplaatje voor me te zien. Ticketprijzen zouden nu nog 'goedkoop' zijn, maar ik kan mezelf er niet van verzekeren dat ik, als ik nu tickets boek, ik straks dan wel genoeg geld heb om rond te komen in NZ zelf. (Ik ben er nog niet uit hoeveel ik per maand over houd, het is iig wel een redelijk bedrag, als student gezien haha. Ik ga bv vrijwel niet uit om geld op te kunnen sparen).

Graag zou ik weer met de Stray bus reizen (heb ik de afgelopen keer ook gedaan). Maar als dit te duur zou zijn zou ik ook graag van andere opties horen. Ik weet wel dat er een bus gaat tussen Auckland en Rotorua en tussen Kaikoura en Christchurch. Daar heb ik zelf ingezeten haha! Maar ik weet verder te weinig van het busnetwerk in NZ af om echt te kunnen bepalen of daarmee reizen een goede optie is!

Ik vroeg me af.. Hoe duur is alles in de winter daar? Want ivm laagseizoen lijkt mij dat alles goedkoper moet zijn? Bij Kilroy zeggen ze dat ik rekening moet houden met een budget van 1600 euro.
En hoe is het reizen daar in de winter? Is dat te doen? (Denk aan sneeuw enzo).

Nou zou ik het natuurlijk ook kunnen uitstellen tot de volgende zomer. (Dus niet 2014, maar 2015).

Als het niet gaat lukken, dan ga ik natuurlijk gewoon door sparen. Tis alleen, die heimwee.. :{
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: NZ deze zomer, haalbaar?

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik woon zelf in Auckland en ik de winters hier zijn vrij zacht denk maar aan herfstweer.
Het noordereiland heeft wel wat sneeuw maar niet zo heftig als op het zuidereiland. Auckland is altijd sneeuwvrij net als de top van het noordereiland. Kwa reizen is het noordereiland beter begaanbaar en heb je geen last van ondergesneeuwde wegen.

Het zuidereiland daarintegen is een ander verhaal daar spreek je echt over winters met heeel veel sneeuw. Reizen op het zuidereiland is veel lastiger omdat het weer onberekenbaar is het kan dus zomaar zijn dat je niet kunt rondreizen doordat de wegen onbegaanbaar zijn geworden.
Het is niet mogelijk om vele wegen sneeuwvrij te maken omdat er zoveel wegen zijn waar niet dagelijks veel mensen over heen rijden en de hoeveelheid wegen is flink veel.

Kwa prijzen is het inderdaad goedkoper kwa accomodatie maar het zal niet veel schelen. Verder is het in bv Queenstown wel weer heel duur omdat dat een skigebied is.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag.
daretodream
Reiziger

Re: Nieuw Zeeland deze zomer, haalbaar?

Oh wat tof dat je in Auckland woont! En bedankt voor je reactie :).
Vriendinnen van mij wonen ook in Auckland en hadden mij inderdaad al vertelt dat er geen sneeuw viel.

Is het, het waard om in de winter te gaan? Zuidereiland was in mijn beleving het mooist, maar ik ben bv nog niet boven Auckland geweest.

Moet ik me bij onbegaanbare wegen voorstellen dat ik echt vast kan komen te zitten in bepaalde plaatsen? Want als ik maar 4 weken heb is dat niet handig. In Australië heb ik toen 10 dagen vast gezeten in een cycloon en in de overstromingen die hierop volgde en dat was echt geen pretje!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Het verschilt soms kan het inderdaad zo zijn dat je vast zit in een plaats en daar dus langer moet blijven. Vaak is er dan nog wel een optie als je in een grote plaats bent om een vliegtuig te nemen.
Ik zal zelf niet snel naar het zuidereiland gaan in de wintertijd juli en augustus omdat het dan flink een bende kan worden daar.

Het kan trouwens ook zo zijn dat je geluk hebt en dat er niet veel sneeuw valt het ligt er gewoon aan of het een strenge winter is of niet dat is niet goed te voorspellen.
daretodream
Reiziger

Hmm ja risico's.. Aangezien ik natuurlijk optijd terug moet zijn voor school.

Hoe ben jij trouwens in nieuw Zeeland beland? Super gaaf zeg! Nooit heimwee naar Nederland?
Heb je blog een beetje gelezen over het emigratieproces, ben je nou officieel een bewoner daar?

Heb zelf nog als optie om een uitwisseling of stage te gaan doen in het buitenland. Liefst Nieuw Zeeland of Australië, maar Europa is ook al prima..
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik versta je gevoel volledig. Heimwee, het afkicken van een zeer goede en leuke periode,...
Je wil natuurlijk terug maar je hebt een beperkter budget en een beperkte tijd.
Ik ben waarschijnlijk de enige tot nu toe die je zal afraden om nu - met je beperkte tijdspanne - naar NZ te gaan. Naar mijn gevoel geef je veel geld uit aan een ticket en daar ook ter plekke voor 'slechts' 1 maand
Je studeert nog. Als je wil reizen - ik weet dat het niet hetzelfde is als naar NZ gaan - maar waarom ga je dan deze zomervakantie niet gewoon ergens goedkoper reizen???
Het geld dat je op die manier overhoudt steek je gewoon in een groot spaarvarken... :-)
En als reizen je passie en je droom is, dan kan je na je studies gewoon opnieuw een grotere trip maken.
Mij zou het het echt niet waard zijn -1 maand naar NZ en zo'n duur ticket betalen!
Veel succes met het maken van een beslissing
daretodream
Reiziger

Haha ja, afkicken kun je het wel noemen ja! Maar ik ben best gelukkig met mijn leven hier hoor, don't get me wrong!
Je bent niet de enige, want ik heb het mezelf ook al afgeraden :D. Ik haal deze zomer sowieso niet, zeker niet qua budget. Ik heb het er toevallig gister over gehad met mijn moeder. Ik ga me nu focussen op stage of uitwisseling. En als dat niet lukt dan ga ik na mijn studie mijn working holiday visum aanvragen.. ;)

1 maand is het mij nu trouwens wel waard. Eerst zou ik ook gezegd hebben van niet, maar onder het mom van beter iets dan niets.. Ik heb in NZ mensen ontmoet die daar maar 1/2 weken zaten. Dat vond ik wel bizar kort en zonde van het geld!

Ik zit ondertussen ook te kijken naar andere opties, Thailand, of met de trein door Europa.
Ik schrijf sowieso al 100 p/m over naar mijn spaarrekening. En alles wat ik daarnaast nog over houd gaat ook op mijn spaarrekening.. Dus sparen doe ik sowieso! Want inderdaad, na mijn studie wilde ik sowieso al gaan reizen haha! Ik heb nu de sfeer mogen proeven, en dat beviel enorm goed ;).
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

daretodream schreef:Hmm ja risico's.. Aangezien ik natuurlijk optijd terug moet zijn voor school.

Hoe ben jij trouwens in nieuw Zeeland beland? Super gaaf zeg! Nooit heimwee naar Nederland?
Heb je blog een beetje gelezen over het emigratieproces, ben je nou officieel een bewoner daar?

Heb zelf nog als optie om een uitwisseling of stage te gaan doen in het buitenland. Liefst Nieuw Zeeland of Australië, maar Europa is ook al prima..
Ik mijn man en ik hebben eerst lange tijd gereisd. Uiteindelijk zijn we in NZ geweest voor 3 maanden en eigenlijk verliefd geworden op het land. Daarna gelijk de procedure opgestart dit op skilled visa en na 6 maanden was alles rond. Inmiddels wonen we hier met veel plezier nu zo'n 3 jaar.

Heimwee naar NL totaal niet ik mis mijn familie en vrienden wel maar het land zelf totaal niet.
Wij zijn inderdaad nu inwoners van NZ wij hebben zeg maar een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
Plaats reactie