Tasmanie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Tasmanie

Bericht door Rebec »

Hoi allemaal,

ik zit momenteel in Melbourne en wil heel graag naar Tasmanie. Nu is het volgens mij goedkoper om te vliegen en een auto te huren daar dan een eigen auto vanuit melbourne op de boot mee te nemen.

Mijn vraag is, is een week lang genoeg om Tasmanie te verkennen?
Of heb je toch wel langer nodig?

Andere tips voor Tasmanie zijn ook altijd welkom ;)

Alvast bedankt
Michelle89
Reisexpert

Re: Tasmanie

Bericht door Michelle89 »

Wij zijn inderdaad gaan vliegen en dan een auto huren en we hadden ruim 8 dagen de tijd. We hebben heel veel gezien en gedaan maar we moesten flink doorrijden; meestal deden we 's ochtends rijden, smiddags leuke dingen doen en 's avonds opzoek naar een slaapplek.

Ik zou er langer dan een week voor uittrekken, het eiland is zo mooi en heeft ontzettend veel te bieden. :)
Taan
Vakantieganger

Bericht door Taan »

Nee, een week is zeker niet genoeg. Ik ben destijds ook vanaf Melbourne gevlogen en heb daar met drie anderen een auto gehuurd. Was alsnog goedkoper dan de pond. Ik heb twee weken met een gehuurde auto door Tassie getrokken en gekampeerd (dat is vaak gratis! hoera! dat heft je hoge huurautokosten weer op), en had nog wel een week of twee langer kunnen blijven. Het is niet populair maar ik vond het een van de hoogtepunten van mijn Australië reis. Tips: Mount Hartz is mooi! Helemaal naar boven klimmen voor een waanzinnig uitzicht! Cradle Mountain ga je ook ongetwijfeld doen. Wineglass Bay is fantastisch mooi (helaas wel druk bezocht door touristen). Ik heb hier nog een blogpost van mijn Tassie trip als je inspiratie zoekt en voor andere tips mag je ook gerust contact opnemen. :)
Hansvanrijn

Bericht door Hansvanrijn »

Wij zijn terug van Tasmanië, inderdaad vliegen is een goede optie, wij hebben 16 dgn rondgetrokken in een campervan(kleintje) die tijd hadden wij echt nodig om het eiland te bezichtigen, aanraders Port Arthur, Freycinet National Park, Stanley en zeker Cradle Mountain( geweldige wandeltochten), het is er heerlijk rustig. ^O^ .
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik ben 9 dagen gegaan en heb ook rondgetrokken..

mijn tip: MONA (Museum of Old and New Art) in Hobart! Echt een geweldige ervaring!
Plaats reactie