vraag over gratis visa 72 uur Beijing

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
rianne1990

vraag over gratis visa 72 uur Beijing

Bericht door rianne1990 »

Hallo allemaal,

Over een kleine maand ga ik voor 2,5 week naar Azie.
Ik heb de volgende vluchten:

- 23 januari: Amsterdam naar Taipei met KLM
- 2 februari: Taipei naar Kuala Lumpur met AirAsia
- 7 februari: Kuala Lumpur naar Beijing met Malaysia Airlines
- 10 februari: Beijing naar Amsterdam met KLM

Op vrijdag 7 februari kom ik om 6:30 's morgens aan in Beijing en ik vertrek op maandag 10 februari om 00:50. Ik ben dus minder dan 72 uur in Beijing en zou graag gebruik willen maken van het gratis visum. Als ik het goed heb moet het dus een stopover zijn en mag het land waar je daarvoor was niet hetzelfde zijn als waar je daarna weer naartoe gaat. Bij mij zou daar dus aan voldaan zijn, aangezien ik daarvoor in Maleisie heb gezeten en daarna weer terug ga naar Nederland. Nu staat er op alle websites dat er sprake moet zijn dat je naar een 'third country' gaat. Valt je eigen land daar wel gewoon onder? Ik wil het graag zeker weten en dat ik straks geen gezeur krijg op het vliegveld of dat ik geweigerd wordt op mijn vlucht naar Beijing.

Weet iemand hoe dat precies zit? En ook wat je precies moet doen en regelen als je daar in Beijing gebruik van wil maken?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rianne
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: vraag over gratis visa 72 uur Beijing

Bericht door Tikva »

ja hoor nederland is ook gewoon een 3e land. Zorg wel even dat je een uitdraai van je tickets bij je hebt en niet alleen digitaal.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
rianne1990

Bericht door rianne1990 »

Oke, thanks!

En verder hoef je vooraf niets te regelen, maar je gewoon bij aankomst melden ergens op het vliegveld? Want toen ik het visa centre belde deed die man heel vaag aan de telefoon. En dat het niet zomaar vanzelfsprekend kon en hij had het erover dat ik contact moest opnemen met de vliegtuigmaatschappijen en ik een confirmed ticket moest hebben, etc.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Dat is inderdaad dezelfde onduidelijkheid waar ik een paar maanden geleden ook tegenaan liep, toen ik overwoog van Tokyo via Shanghai naar Taipei te vliegen, ik kon ook nergens terugvinden of je nu vooraf nog iets moest regelen via de airline of dat je gewoon bij de douane een stempel zou krijgen. Uiteindelijk is die hele tussenstop er niet meer van gekomen (meer wegens tijdgebrek dan vanwege die onduidelijkheid), dus helaas kan ik ook niet voor duidelijkheid zorgen.
Plaats reactie