Wel of niet een (mini) laptop meenemen down under?
-
Wel of niet een (mini) laptop meenemen down under?
Hallo, over enkele maanden reis ik voor een jaar af naar Australie, kan iemand mij vertellen of het nut heeft om een (mini) laptop mee te nemen? Handing is het zeker wel op sommige momenten, maar heeft iemand hier ervaring mee? Of ben je ooit misschien iemand tegen het lijf gelopen die alleen maar moest klagen "had ik dat ding maar nooit meegenomen"?
Alvast bedankt voor tips!!
Gr Mark
Gr Mark
Re: Wel of niet een (mini) laptop meenemen down under?
Ik zou er zeker een meenemen, kan je lekker de hele dag msn-en of hyven. Leuk toch.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb er 1 en ik heb er af en toe best veel plezier van. Zeker als er gratis wifi is ergens.
Zorg wel dat je alles er op hebt lopen dat je wilt gebruiken. Ik ging opweg met de standaard software die ik maar voor een maand ofzo mocht gebruiken bleek later. super irritant toen alles er langszaam mee ophield
maar ik merk ook dat ik meer op mijn spullen moet letten dan ik soms leuk vind en dat ik soms zo druk ben dat ie dagen en dagen ongebruikt onder in de rugzak zit.
Zorg wel dat je alles er op hebt lopen dat je wilt gebruiken. Ik ging opweg met de standaard software die ik maar voor een maand ofzo mocht gebruiken bleek later. super irritant toen alles er langszaam mee ophield
maar ik merk ook dat ik meer op mijn spullen moet letten dan ik soms leuk vind en dat ik soms zo druk ben dat ie dagen en dagen ongebruikt onder in de rugzak zit.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nooit in Australie geweest, maar ik merk ook dat ik erg blij ben met een mini-laptop op vakantie. Soms gratis WiFi, en altijd een mogelijkheid om je foto's op te slaan, en evt te bewerken of te bekijken. Tevens kun je er voor vertref een aantal films/series opzetten voor als je je verveeld en een hoop muziek.
Beter op je spullen letten? Wat ik meesleep aan camera's is veel duurder dan die laptop, dus op mijn spullen letten moe(s)t ik sowieso al....
Beter op je spullen letten? Wat ik meesleep aan camera's is veel duurder dan die laptop, dus op mijn spullen letten moe(s)t ik sowieso al....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
als ik mijn camera kwijt raak is dat heeel jammer maar daar kan ik wel mee leven. maar als ik de laptop kwijt raak staan daar natuurlijk dingen op waar ik een backup van had moeten maken...foto's bijvoorbeeld. Die dan allemaal weg zijn
Dat vind ik veel vervelender dan een camera die te vervangen is.
Dat vind ik veel vervelender dan een camera die te vervangen is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Mijn foto's staan altijd zowel op mijn camera als op mijn laptop. De SD kaartjes bewaar ik apart. De kans dat ik beide kwijt raak is heeeeeeel klein.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dat ligt helemaal aan jezelf. Als jij het handig vindt om je foto's op te slaan, berichten te schrijven op je laptop en meer van die dingen, dan moet je er één aanschaffen.1983CanadianDutchBoy schreef:Hallo, over enkele maanden reis ik voor een jaar af naar Australie, kan iemand mij vertellen of het nut heeft om een (mini) laptop mee te nemen? Handing is het zeker wel op sommige momenten, maar heeft iemand hier ervaring mee? Of ben je ooit misschien iemand tegen het lijf gelopen die alleen maar moest klagen "had ik dat ding maar nooit meegenomen"?
Gr Mark
Gebruik anders de zoekfunctie op het forum, er zijn al een aantal topics die hierover gaan, zodat je er meer over komt te weten.

Dexter schreef:Ik zou er zeker een meenemen, kan je lekker de hele dag msn-en of hyven. Leuk toch.