Thailand: van Bangkok naar Chiang Mai

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ro130

Thailand: van Bangkok naar Chiang Mai

Bericht door Ro130 »

Beste reizigers,

Zelfde jongen die de vraag: ''groepsreis of zelf inplannen'' heeft geplaatst. En omdat ik echt behulpzame reacties heb gekregen zou ik graag nogmaals om raad willen vragen :)

Ik zit hier al een tijdje mee. Ik probeer een reis plan op te stellen (heb dit wel vaker gedaan maar dat was door Spanje en Frankrijk) en ik probeer een aantal activiteiten/plaatsen erin te verwerken.

Reisduur/budget:

De reis zal minimaal 2 weken duren en maximaal 3 weken.
Ons budget is zo'n 1600 a 1700 euro (hier gaat nog het vliegticket vanaf).
We zijn met 4 man in totaal.

Wat ik tot zover heb:

Start: Bangkok voor x aantal dagen (uitgaan, tempels bekijken, veel en lekker eten).
- River Kwai (Boottocht, brug, markt).
- Kanchanaburi (zwemmen, watervallen, stad).
- ?
- ?
Eind: Chiang Mai voor x aantal dagen (Olifanten rijden/verzorgen/badderen).
Terugreis: Terugreis naar Bangkok om het vliegtuig te pakken naar NL :)

Wat zouden we er graag nog in willen?

- Is een stukje bezichtigen van een jungle gebied/natuur mogelijk op onze weg?
- Is er een stad/dorp op onze weg die het erg waard is om te bezoeken?
- Andere activiteiten/plaatsen die jullie aanraden?

Is dit allemaal mogelijk?

Is dit mogelijk met ons budget/tijd? of moeten we iets laten vallen/vervangen? ALLE tips/adviezen zijn welkom. en alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventueel helpen *)

Mvg,
Roald

PS: morgen avond (vrijdag) ga ik de antwoorden van mijn vorige vraag en de antwoorden van deze vraag aan ze voorleggen. Laten we hopen op het beste _O_
ubiytsa
Reisexpert

Re: Thailand: van Bangkok naar Chiang Mai

Bericht door ubiytsa »

Alleen even over olifanten. Vergeet niet dat dit heel erg geromantiseerd is; het badderen, berijden, verzorgen. Mijn ervaring in Thailand is dat de olifanten zwaar mishandeld zijn en licht mishandeld worden tijdens de rit. En dan heb ik het nog niet eens over het gewicht dat de olifant moet tillen.

Ik heb het ook gedaan toen ik nog veel te klein was om dat allemaal te begrijpen en vond het geweldig, maar vergeet dat niet in de afweging die je maakt of je wel of niet gaat olifantrijden. De laatste keer dat ik olifanten ging wassen was in India en hoewel ik daar gewoon had gedacht dat het een rehabilitatiecentrum was, werden ze hier ook hard geslagen. Dat was voor mij de allerlaatste keer om überhaupt naar dit soort toeristische trekpleisters te gaan.

Verder: het is voor mij te lang geleden om je goede tips te geven, maar succes met je voorbereiding!
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Ayutthaya is ook leuk om te bezoeken tussen Bangkok en Chiang Mai. Lekker een fiets huren en relaxed langs alle tempels fietsen. 1 of 2 dagen is hier in principe genoeg. Vanaf Ayutthaya kun je rechtstreekse nachtbus nemen naar Chiang Mai!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Chiang Mai is een hele goeie keus.
Je kunt in de stad zelf lopend veel bezichtigen en er zijn veel bars en restaurantjes. Ook qua verblijf tal van mogelijkheden.
Wanneer gaan jullie? Van november tot en met februari is hoogseizoen.
Een guesthouse in of vlakbij de oude stad is het leukste.
Ik weet er wel een paar.

Ik ben het eens met u..... Om geen dieren toestanden te bezoeken. Er schijnt er 1 te zijn die wel diervriendelijk is.
Ook tijgerzoo etc is niet aan te raden.
Net zoals de bezoeken aan bepaalde stammen, bv de longnecks. Ook een soort mensen dierentuin mijns inziens.

Wel heel leuk is Pai en Mae Hong Son. Pai is 3 uur met minivan en van daaruit weer 3 uur naar MHS.
Er zijn trekkings te doen en boottochten.

Zoveel mogelijkheden. ^O^
Ik ben nu zelf in Mae Hong Son en we genieten!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Mijn route van Bangkok naar Chiang Mai vind je hier: http://www.travellust.nl/routezuidoostazie/
Hier heb ik 3 weken over gedaan.
Kijk voor de hoogtepunten van Thailand bij de reisinformatie op around the globe. Mijn persoonlijke hoogtepunten van Thailand heb ik hier: http://www.travellust.nl/hoogtepunten_thailand
Misschien heb je er wat aan!

Je budget is prima. Een ticket kost vaak rond de 700-800 euro. Budget van 25 euro per dag is ruim, dus met als je 3 weken gaat dan zit je op 525 euro. Zelf heb ik het met 15 euro per dag gered dus jullie budget moet echt goed komen :)
Laatst gewijzigd door lisette-van-beek op 08 nov 2013 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Probeer in het weekend in Chiang M te zijn. Saturdaynightmarket en Sundaynightmarket (ieder op een andere plek) zijn bij uitstek de plekken voor lekkere hapjes en souvenirs.
Plaats reactie