Thailand: Groepsreis of zelf plannen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ro130

Thailand: Groepsreis of zelf plannen?

Bericht door Ro130 »

Beste reizigers,

Ik en drie vrienden willen graag naar Thailand. Maar nu willen mijn andere 3 vrienden graag met een groepsreis (Foxreizen).. dit zie ik absoluut niet zitten om het feit dat wij allen rond de 20 zijn en de gemiddelde leeftijd op een groepsreis 40 a 50 is (voor zover ik weet).

Wat zijn de voor- en nadelen van een groepsreis/zelf geplande reis?

Uiteraard probeer ik mijn vrienden over te halen voor een zelf geplande reis. Dus sterke argumenten daarvoor worden extra gewaardeerd :) maar elke tip/ervaring is welkom.

Bedankt voor het lezen!
Torra
Reisexpert

Re: Thailand: Groepsreis of zelf plannen?

Bericht door Torra »

Voordeel groepsreis is dat je zelf bijna niets hoeft te doen aan voorbereiding en planning van de reis.
Sommige mensen voelen zich veiliger in een groep, je hebt een reisleider en die kan je helpen bij ziekte en problemen.
Excursies vaak inbegrepen.

Nadelen:
Idd vaak ouderen, grote groepen zeker bij Fox, soms vreselijke zeikerds in de groep, weinig mogelijkheden om spontaan iets te ondernemen, lang wachten bij de toiletten tijdens stops.
Altijd heeeel vroeg opstaan, want voor iedereen met bagage weer in die bus zit _O-

Wij (ouder echtpaar) gaan never nooit meer met een groepsreis!!!
Vooral Thailand is bij uitstek het land om zelf te ontdekken. Wat is er nou leuker dan het zelf voorbereiden en flexibel te kunnen zijn tijdens je reis! Heerlijk vrij en geen ergernissen en irritaties over gezeur van groepsgenoten.

Lekker met zijn viertjes gaan en van tevoren veel info opdoen op dit forum o.a.
En als je dat nog te lastig vindt, kies dan liever voor een privé reis. Is wel duurder, maar ben je nog redelijk vrij.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nee naar Thailand moet je echt niet met een groepsreis gaan als je zo jong bent. Een argument als je lekker wilt stappen dan moet je de volgende dag weer in die bus. Als je het zelf doet heb je veel meer vrijheid, het is goedkoper en alsnog erg makkelijk. Je kunt ook accommodatie kiezen waar je andere gezellige jongeren ontmoet in plaats van dat je alleen maar met de groep bent.

Ja je hebt wat meer werk en zult wellicht wat minder kunnen doen maar je hebt denk ik een stuk meer plezier.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Een groepsreis als je 20 bent doe je alleen als je extreem simpel bent. Meerdere van die jeugdreizen gezien en oh oh oh, wat een nare personen waren dat allemaal :')
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Gewoon lekker zonder groepsreis gaan. Zou bijna willen zeggen dat mochten je vrienden echt met een groepsreis willen gaan je ze lekker laat gaan en in je eentje er op uit gaat *O*

Maar even argumenten:
-Thailand is het meest "toeristische" land in Zuid oost azie, oftewel alles valt makkelijk te regelen. van busreis tot aan activiteiten en slaapplekken zijn er overal te vinden.
-Vind je het ergens heel chill kun je beslissen om hier 1 of meer dagen langer te blijven. dit kan niet als je met een groepsreis bent.
-Als je met een groepsreis gaat zit je vast aan die "groep" ook al mag je ze totaal niet. Als jullie alleen reizen kun je zelf beslissen of je een ander groepje/persoon chill vind. Als dit niet zo is kun je die mensen dus ook heel makkelijk links laten liggen.
-je komt op veel minder toeristische plekken (PAI!! <-ga hier heen) die meestal veel leuker zijn naar mijn idee dan de toeristische hot spots.
-Als je zelf dingen moet uitzoeken kom je ook in situatie's terecht die je eigenlijk niet zo had gepland. En uiteindelijk altijd goed komen. Jaren later zul je over die momenten praten. Niet over 1 van de 100 boeddha's die je hebt gezien.
- Oftewel vrijheid!!!!

Ik zie persoonlijk echt niet in waarom jouw vrienden op jullie leeftijd met zon groepsreis willen gaan. Stel je bent idd wat ouder en (misschien) dan wat slechter ter been kan ik dit daarin tegen natuurlijk wel weer begrijpen. Maar gok dat dit laatste niet van toepassing is bij jullie.

Samenvattend: Ga niet met zon reis! Scheelt je bovendien ook veel knaken.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Neeeeeee! Zeker niet met een groepsreis gaan! Je ervaart het land en de cultuur duizend keer beter als je op eigen houtje gaat. Het is toch veel gaver om met je eigen vrienden door een stad te struinen/in een waterval te zwemmen etc dan met een groep van 20 man met voornamelijk 50-plussers? In de meeste gevallen is het ook nog goedkoper.

Daarnaast hoef je echt niet bang te zijn dat 'alles zelf regelen' moeilijk is. Thailand is zó op toeristen ingesteld: Het lokale openbaar vervoer (bussen / treinen) zijn super goed geregeld en mocht je toch iets meer gemak willen dan kan je in bijna elk hostel of op elke straathoek wel terecht voor minivans/ luxere toeristenbussen die van a naar b gaan. Daarnaast hoef je eigenlijk nergens op voorhand onderdak te regelen, hooguit voor je eerste nachten in Bangkok (voor het gemak) en vlak voor een full moon party op Koh Phangan.

Laat je vrienden deze reacties maar lezen, misschien helpt het. Zo niet: die groepsreis uitstellen totdat jullie 65 zijn en nu lekker zonder je vrienden naar Thailand :9
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik zou jullie ook écht aanraden om Thailand op eigen houtje onveilig te maken, wegens voorgenoemde argumenten. Niets meer aan toe te voegen.
Mocht het nou zo zijn dat jullie meningen zo verdeeld blijven, zou je kunnen overwegen om aanvankelijk in je uppie een soort van achter je vrienden aan te reizen. Zo heb je toch wat zekerheid en het gezelschap van je vrienden, maar heb je wel de vrijheid die je zoekt en kun je eventueel af en toe besluiten om ergens langer/korter te blijven of wat anders te gaan doen dan met zo'n saaie ouwe lullen groep op pad (en ik ben AL 37!!)

Succes en veel plezier vast!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

@lisette
Maak er 95 jaar van a.u.b? :P
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

@Torra

Haha. Sorry ;) Mijn broer is ooit zo dom geweest om mee te gaan 'met een groepsreis en de oudste was een man van 98. Dus de leeftijd ligt inderdaad gemiddeld véél hoger dan 65 ;)
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Ro130

Bericht door Ro130 »

Ik ben een beetje verrast, had niet zoveel goede reacties verwacht om NIET met een groepsreis te gaan op onze leeftijd.

Heel erg bedankt voor de goede reacties, ik ga jullie commentaar uitprinten en met ze bespreken en ik hoop dat het tot ze door dringt :)

Jullie zullen misschien nog meer van mij horen omtrent Thailand als we de reis gaan inplannen!

Met vriendelijke groet,

Roald *)
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

mocht je reacties willen om WEL met een groepsreis te gaan moet je hier zijn: https://forum.sunweb.nl/ en het ff aan harry vragen 8)7

Verder zien we je vanzelf wel weer verschijnen, ben benieuwd wat je vrienden zullen zeggen! succes ermee iig. En genoeg mensen hier met ervaringen in thailand dus met die vragen van je komt het wel goed! :)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Sandervh schreef:mocht je reacties willen om WEL met een groepsreis te gaan moet je hier zijn: https://forum.sunweb.nl/ en het ff aan harry vragen 8)7

Verder zien we je vanzelf wel weer verschijnen, ben benieuwd wat je vrienden zullen zeggen! succes ermee iig. En genoeg mensen hier met ervaringen in thailand dus met die vragen van je komt het wel goed! :)
Haha, en ik denk dat de reclames van Sunweb al laten zien op wat voor volk ze gericht zijn ;)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie