Dagje Oslo of Lillehammer?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Dagje Oslo of Lillehammer?

Bericht door menasil »

In januari ga ik naar het EK Allround in Hamar *O* Ik heb echter nog één dag vrij te besteden want we komen 2 dagen voor het EK Allround aan. Ik twijfel tussen Oslo of Lillehammer. Wat raden jullie aan? We zullen met de trein gaan.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Dagje Oslo of Lillehammer?

Bericht door Globeskater »

Lillehammer is makkelijker met auto er liggen wat leuke dingen net buiten Lillehammer en Lillehammer zelf is niet zo groot dat je een hele dag nodig hebt.... Oslo is meer te zien, maar weet niet wat je daar allemaal al gezien hebt ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik ben alleen in Oslo geweest en daar kun je je prima een hele dag vermaken. Maar ik kan helaas geen vergelijking maken, omdat ik nog nooit in Lillehammer ben geweest.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb in Olso alleen het station, een hostel en haven gezien :P Dus daar is voor mij denk ik ook nog wel wat te bekijken. Zal eens nadenken over een auto of we dat willen. We gaan met meerden dus is ook maar even de vraag wie wat wil.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik zou dan lekker Oslo gaan bekijken, is leuke stad, veel te zien en daar vermaak je je makkelijk een dag!
kiroos

Bericht door kiroos »

Oslo! Ben zelf nooit in Lillehammer geweest, maar Oslo is ook in de tijd van het jaar prima te doen.
Ben zelf onder andere eind oktober geweest.
Vigelandspark is een aanrader, maar ook Holmenkollen en Bygdøy waar je verschillende musea kan vinden.
I dream my life away...today
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Uiteindelijk in Oslo geweest. Daar naar Vigelandsparken geweest en vervolgens gewandeld van koningsslott via de Karl Johans Gate richting gemeentehuis, Aker Brygge en Akerhusslot. We hebben geen musea gedaan omdat deze al vroeg dicht gingen en het verder heel goed weer was. We hadden achteraf wat minder tijd dan ik verwacht had. Er is zeker nog meer te zien maar heb me prima vermaakt! :) Bygdoy en Holmenknollen zijn voor een andere keer als ik ooit nog eens die kant op ga!
Plaats reactie