Mexico binnen zonder retourticket

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
MenTopreis

Mexico binnen zonder retourticket

Bericht door MenTopreis »

Hallo,

wij vertrekken in februari 2014 op wereldreis. We hebben een enkeltje geboek naar Mexico via Brussel naar Cancun met Jetairfly. We vliegen dan onmiddellijk verder naar Mexico City en gaan zo afdalen richting Guatemala. Zouden we problemen kunnen krijgen omdat we geen retourticket kunnen voorleggen? Hoe dekken we ons dan best in? Is het verstandig om contact op te nemen eventueel met de ambasade van Mexico in België?

groetjes MenT.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Mexico binnen zonder retourticket

Bericht door Tikva »

Mexico controleert niet echt op een retourticket. De vraag is dus of de luchtvaartmaatschappij dat wel doet. Je kunt je vraag het beste even bij jetairfly stellen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Inmiddels al wat meer over bekend, ben wel benieuwd naar het antwoord van JetAirFly namelijk
tisa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door tisa »

Hoi,

net even gebeld met Jetairfly en ze doen echt moeilijk. We moeten een ticket kunnen voorleggen dat we Mexico binnen de 180 dagen gaan verlaten. Ik heb ook eens gebeld met de ambassade van Mexico in België en daar deden ze het zelfde verhaal |:(

Het goedkoopste ticket wat we vinden is van San Cabo naar Dallas, Texas (56 euro pp) maar om naar de USA te vliegen moeten we ook in orde zijn met een ESTA document en daar vereisen ze ook weer een retourticket zo te zien... Lastig allemaal.

Iemand een voorstel/ervaring?
“The traveler sees what he sees, the tourist sees what he has come to see.” ~ G. K. Chesterton
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het lijkt me sterk dat ze bij vertrek uit Europa naar Mexico controleren of je een ESTA hebt voor de VS. Deze kun je namelijk tot 3 dagen voor vertrek (online) aanvragen, dus dat zou je in theorie best in Mexico kunnen doen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Lanslots

Bericht door Lanslots »

Ik ben 27 september 2013 op wereldreis vertrokken. Ik ben ook gestart in mexico, cancun, met een enkelticketje. Ik heb er geen enkel probleem meegehad. ik denk dat de kans klein is dat je er lst mee kunt hebben. en moest het zo zijn denk ik wel dat je er u kunt uitpraten. grtjs
Lanslots

Bericht door Lanslots »

Zeker niet ten rade gaan bij jetairfly! ik heb dit ook gedaan en zij maken je enkel onnodig ongerust. gewoon doen! gaat echt geen problemen opleveren!
Plaats reactie