Recessie Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
frans
Contacteer:

Recessie Australie

Bericht door frans »

Hallo,

Ik ben een aantal jaar geleden al naar Australie geweest om te studeren en wil nu graag terug om te backpacken. Toen was het voor backpackers erg gemakkelijk om werk te krijgen maar hoor nu van veel vrienden die in australie wonen dat het contract werk moeilijk is om aan te komen.(de ‘normale baantjes voor mensen die in Australie wonen bedoel ik hiermee).

Weet iemand of dat ook voor al de backpackers baantjes geld of zijn er die nog genoeg?

Ik ga er namelijk wel vanuit dat ik moet gaan werken in Australie om rond te kunnen gaan komen.

Groeten Frans
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Recessie Australie

Bericht door estelle »

Het is niet moeilijk om werk te krijgen, maar dan moet je ook niet veel eisen hebbe. Fruitplukken als je op het plukseizoen let, kan lekker snel veel geld zijn. Deur-werk (aankloppen en dingen verkopen) is ook makkelijk te krijgen, aar minder makkelijk goed geld mee te verdienen.

Als je voor en wat betere baan gaat, zou ik er zeker voor zorgen dat je ervaring hebt in zoveel mogelijk dingen: voor horeca vragen ze bijna altijd die bartapdiploma en responsible service of alcohol. Een goede cv is het halve werk. Misschien kan je van tevoren vast wat baantjes op sporen. Toen wij weggingen uit Oz begon de recessie al aardig aan te tikken. Waardoor we minder waar voor ons australische geldjes kregen toen we het omboekten naar NLse giro. k weet niet hoe het op dit moment eraan toe gaat. Maar hier in NL is ook nog werk te vinden, ondanks de CRISIS. Het ligt eraan hoe kieskeurig je bent.
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

de kans op een "normale" baan hier is momenteel verdomd klein.
de recessie is gezellig bezig en meer en meer mensen zitten zonder baan - laat staan dat ze de paar banen die er zijn aan mensen op een WHV gaan geven!

als je niet kieskeurig bent en alle minder interessante, zeer tijdelijke baantjes wilt aanpakken, is er altijd wel wat te doen.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Ik heb in Melbourne zo'n maand naar werk gezocht, uiteindelijk genoegen genomen met een baantje als 'In-Store-Promotion Consultant', creditcards verkopen in tankstations, geloof mij, dat wil je niet..

Zocht ik niet goed? Denk het niet, ik was echt niet de enige met het probleem dat ik niks kon vinden.. Voor horeca moet je eigenlijk toch echt wel een vrouw zijn, de normale baantjes gaan naar de Australische bevolking (niet zo heel raar natuurlijk), wat je als man nog zou kunnen doen is in de bouw, maar dan is ervaring eigenlijk ook een vereiste..

Fruitplukken? Van de Harvestlijnen moet je het niet hebben. Tijdens mijn werkzoekperiode heb ik regelmatig met harvestlijnen gebelt, maar mij werd verteld dat alles volzit, naar een 'fruitplukdorpje' gaan werd me afgeraden aangezien die bomvol zaten met wachtende backpackers die ook wilde werken met hun WHV..

In-Store-Promotion zul je sowieso vinden, netzoals het deuren aflopen zoals hier boven vernoemd, maar of je daar echt op zit te wachten..

Voor mij werd het lenen, en daarnaast WWOOF-en, wat meer bespaarde dan dat ik verdiende, en velen malen leuker was!

Succes iig!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik heb ook geWWoofd en vond dat inderdaad ook veel leuker dan de gewone, simpele baantjes. Speciale locaties waar je anders vaak niet komt, apart werk wat je anders ook (misschien) niet snel zou gaan doen, 'echte' ozzies ontmoeten. Kortom een heel bijzondere ervaring en tal van mogelijkheden. Het is niet alleen maar 'werken op een boerderij'. Je kan bijvoobeeld ook werken in een Yoga-retreat wat richt op bologisch of krokodillenopvang o.i.d. Echt leuk en je bespraart inderdaad ok weer een hoop geld.
sjaakie

Qreply

Bericht door sjaakie »

ja ik was onlangs ook in australie en deed ook aan in store promotion als baantje, verdiende best wel redelijk hoor...
Laatst gewijzigd door Tikva op 27 apr 2011 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd
Michiel..
Reiziger

Bericht door Michiel.. »

Krijg je nog wel een workvisum. Ik hoorde van een kennis dat deze niet meer worden uitgegegeven. Te weing werk en teveel backpackers als reden.
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Michiel.. schreef:Krijg je nog wel een workvisum. Ik hoorde van een kennis dat deze niet meer worden uitgegegeven. Te weing werk en teveel backpackers als reden.
Ik heb een week geleden een work holiday visa aangevraagd, deze heb ik zelfs binnen een dag gekregen, dus ik denk dat het onzin is, tenzij er heel snel iets is verandert.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het lijkt mij ook onzin. Hoewel het op bepaalde punten werkgelegenheid kost, levert het op vele andere vlakken ook heel veel werkgelegenheid op!
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Volgens mij is de Recessie daar niet echt een groot probleem. Simpele baantjes zijn altijd wel te vinden en betalen ook nog meer dan prima. Je moet inderdaad alleen niet te veeleisend zijn.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Er is meer dan genoeg werk hier als je maar wil werken. Vooral als je buiten de steden op zoek gaat, heb je zo een baantje te pakken. Fruitplukken is altijd een optie, Australiers doen dat werk amper. Dus zullen de 'working holiday visa' echt nog wel uitgegeven worden, is te lucratief voor Australie! Verder is er meer dan genoeg werk in de medische sector en horeca. En mocht je bijvoorbeeld naar Darwin gaan, dan vind je zo werk, er is daar een gebrek aan werknemers.

Kortom, als je je plek en werk kiest, hoeft het echt geen probleem te zijn!

Succes ermee! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie