colombia beter dan de rest
colombia beter dan de rest
hallo allemaal
ik reis regelmatig door verschillende landen in de wereld
en ik kom dus ook andere reizigers tegen ,en dan wissel je vaak reisverhalen uit
wat mij op valt is dat als je mensen spreekt die een wereldreis maken
Colombia vaak op nummer 1 staat van de beste landen waar ze zijn geweest
naast de Filippijnen maar daar ben ik al geweest
mijn vraag is dan ook wat maakt Colombia beter dan bijv. omringende landen
is het de vriendelijkheid van de mensen,
de natuur, de cultuur of het eten en avond leven
is het ook een beetje betaalbaar allemaal
wie kan mij helpen
ik reis regelmatig door verschillende landen in de wereld
en ik kom dus ook andere reizigers tegen ,en dan wissel je vaak reisverhalen uit
wat mij op valt is dat als je mensen spreekt die een wereldreis maken
Colombia vaak op nummer 1 staat van de beste landen waar ze zijn geweest
naast de Filippijnen maar daar ben ik al geweest
mijn vraag is dan ook wat maakt Colombia beter dan bijv. omringende landen
is het de vriendelijkheid van de mensen,
de natuur, de cultuur of het eten en avond leven
is het ook een beetje betaalbaar allemaal
wie kan mij helpen
Re: colombia beter dan de rest
Ik heb dit jaar 10 weken door Colombia gereisd dus ik kan je wel wat info geven.
Tijdens mijn reizen door Bolivia en Peru vorig jaar had ik ook veel over Colombia gehoord. En inderdaad, het is het mooiste land waar ik al gereisd heb. Vooral de bevolking is de grootste troef. Ongelooflijk vriendelijke mensen.
Tijdens mijn reizen door Bolivia en Peru vorig jaar had ik ook veel over Colombia gehoord. En inderdaad, het is het mooiste land waar ik al gereisd heb. Vooral de bevolking is de grootste troef. Ongelooflijk vriendelijke mensen.
Leuk topic. Ik wil volgend zomer zes maanden door Zuid-Amerika reizen en eindigen in Colombia. Je hoort er vooral negatieve verhalen over, maar doordat reizigers er vaak zo enthousiast over zijn is dit een land dat ik sowieso niet wil missen.
Ben benieuwd naar de antwoorden van ATG'ers.
Ben benieuwd naar de antwoorden van ATG'ers.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
ben ook wel benieuwd. Heb namelijk een retourtje in de pocket voor begin 2014 

Ik heb dus rondgetrokken van 7 jan 1013 tot 18 maart 2013. Ik heb zowat het hele land doorkruist. Indien je vragen hebt, altijd welkom!
Ik heb in 2010 6 weken door Colombia gereisd en sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen en wil nog wel toevoegen dat ik de veelzijdigheid van het land ook ongelooflijk tof vond. De ene dag in de bergen, dan weer de jungle, de stranden maar ook sneeuw en dan weer opwarmen in natuurlijke bronnen. De moddervulkanen en echte vulkanen, de caribische en stille oceaan kust, maar natuurlijk ook de wereldsteden Medillin en Bogotá... In enkele weken maak je in 1 land een soort wereldreis door verschillende soorten natuur en cultuur...
Vergeleken met de Filippijnen vond ik Colombia veelzijdiger en intrigerender qua cultuur...
Vergeleken met de Filippijnen vond ik Colombia veelzijdiger en intrigerender qua cultuur...
Wow wat leuk zoveel colombia kenners.. Wel jammer dat we hier op Around the Globe nog geen reisinformatie over dit land is. Hopelijk zijn er liefhebbers om een stukje te schrijven over de hoogtepunten van Colombia of over je favoriete Colombiaanse bestemming.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Colombia is met recht een fantastisch land om te bereizen. Met stip op nummer 1 staat de bevolking die zeer vriendelijk is, met het uitstekende nachtlevenubiytsa schreef:Ben benieuwd naar de antwoorden van ATG'ers.

Het land is iets duurder als de ´omliggende´ landen zoals peru en ecuador. Dorms zijn er voor ongeveer 10 a 12 dollar te krijgen, almuerzo eet je voor rond de 3,5 to 4,5 dollar. Maar de grootste kostenpost is het OV. Het bussysteem is zeer goed in Colombia, maar daar hangt een prijskaartje aan.

Colombia is inderdaad een topland in Zuid Amerika, maar je moet het niet overdrijven. Ecuador en Peru vind ik ook fantastisch. Bolivia nog mooier qua natuur, maar minder vanwege chagrijnige mensen. Andere landen in Zuid Amerika vind ik echt ietsje minder (in het algemeen minder avontuurlijk want welvarender, en dus ook duurder).
Ik vond Colombia vergeleken met de omringende landen ook echt het leukst. De mengelmoes van culturen die je daar tegenkomt maakt de sfeer zo enorm gezellig. Iedereen houdt van een praatje zonder daar direct iets mee te bedoelen en de spontaniteit mbt muziek, bandjes, reggeaton e.d. maakt het nachtleven bruisend....
Ik kwam vanuit Ecuador en daarvoor Peru en vond de mensen in Ecuador een stuk norser en in Peru veel te claimend naar toeristen... Dat maakt ook het verschil zo groot als je Colombia binnenkomt en mensen zeggen vol enthausiasme: "welcome to Colombia"
Heerlijke stranden en een prachtig bergachtig binnenland
Ik ga nog wel een keer terug...
Ik kwam vanuit Ecuador en daarvoor Peru en vond de mensen in Ecuador een stuk norser en in Peru veel te claimend naar toeristen... Dat maakt ook het verschil zo groot als je Colombia binnenkomt en mensen zeggen vol enthausiasme: "welcome to Colombia"
Heerlijke stranden en een prachtig bergachtig binnenland

Ik ga nog wel een keer terug...
Is zijn inderdaad irritante Peruanen...maar daarentegen zijn er ook juist bijzonder grappige Peruanen. Heel veel humor, maar daar kom je pas achter als je Spaans spreekt denk ik. Colombianen zijn inderdaad heel vriendelijk, maar ook weer een beetje gereserveerd. Ik heb veel meer leuke gesprekken met Ecuadorianen gehad.
Maar alle 3 landen zijn leuk hoor. Ben ik alle 3 al twee keer geweest
.
Maar alle 3 landen zijn leuk hoor. Ben ik alle 3 al twee keer geweest

Ik ben aan die kant nog niet zuidelijker geweest dan Costa Rica. Hoe moet ik het zien als de bevolking claimend is naar toeristen? Net zoals in Egypte of Turkije? Of meer zoals in ZO Azië?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Opdringerige taxichauffeurs, zonnebrillenverkopers enzo. En in Cusco ook drugsdealers (da's wel echt bijzonder irritant!). Dat heb je in Colombia trouwens erger. In het noorden dan. Als ik ergens een hekel aan heb, is het als een of andere hufter "pst cocaine" naar me fluistert.....
-
- Reisexpert
goh, ja...opdringerig!! Misschien vervelend inderdaad maar uiteindelijk probeert iedereen maar zijn boterham te verdienen - legaal en/of illegaal.
Op onze reis hebben wij vanalles aangeboden gekregen: drugs, drank, vrouwen,... zonnebrillen, kledij, tuktuks, ...
Hoort er nu eenmaal bij.
Bolivianen heb ik nooit als nors ervaren. En ook de Peruviaanse bevolking vind ik heel vriendelijk.
Het helpt als je spaans spreekt. Geeft het reizen een andere dimensie.
Het helpt ook als je in kleine, lokale eetgelegenheden gaat eten ipv in chiquere of op toeristen ingestelde plekken.
Op onze reis hebben wij vanalles aangeboden gekregen: drugs, drank, vrouwen,... zonnebrillen, kledij, tuktuks, ...
Hoort er nu eenmaal bij.
Bolivianen heb ik nooit als nors ervaren. En ook de Peruviaanse bevolking vind ik heel vriendelijk.
Het helpt als je spaans spreekt. Geeft het reizen een andere dimensie.
Het helpt ook als je in kleine, lokale eetgelegenheden gaat eten ipv in chiquere of op toeristen ingestelde plekken.
Kijk.....nog iemand die Spaans spreekt en (daardoor?) Peruanen wel leuk vindt
. Bolivianen in de bediening zijn niet echt vriendelijk. Bord op tafel kwakken zonder iets te zeggen enzo (daarin zijn Colombianen idd het vriendelijkst...alles con mucho gusto). Op straat zijn het ook rare zombies. Ze gaan absoluut niet opzij. Ze proberen zelfs dwars door grote gringo's heen te lopen. Tsja....als je dan een keer niet opzij gaat, dan schrikken ze zich de pleuris