CHIENG RAI NAAR LAOS
CHIENG RAI NAAR LAOS
HALLO,
WE WILLEN MET DE BOOT VAN CHIENG RAI NAAR LUANG PRABANG EEN WAT LUXE BOOT MAG ! EN MOET JE ONDERWEG NOG ERGENS OVERNACHTEN?
MVG, HENENEM
WE WILLEN MET DE BOOT VAN CHIENG RAI NAAR LUANG PRABANG EEN WAT LUXE BOOT MAG ! EN MOET JE ONDERWEG NOG ERGENS OVERNACHTEN?
MVG, HENENEM
Re: CHIENG RAI NAAR LAOS
Je zal 2 dagen op een slowboat zitten, overnachten gebeurd in een dorp tussendoor met genoeg plekken om te slapen \ eten.
Andere optie is de bus, die is volgens mij een paar uur.
Andere optie is de bus, die is volgens mij een paar uur.
Soms is er ook een speedboat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Volgens mij gaat er geen boot vanaf Chang Rai naar Luang Prabang. Je zal eerst naar Laos met de bus moeten en dan in Huang Xai kan je een boat pakken.
-
In juni van dit jaar heb ik precies hetzelfde gedaan. Je zal inderdaad eerst met de bus naar de grens moeten. Even de grens oversteken en vanaf daar zal je naar de boot worden gebracht. Het zijn twee dagen van zeven uurtjes op een slow boot. Je kan ook een speedboat nemen alleen heb gehoord dat hier weleens ongevallen mee gebeuren. Onderweg overnacht je in een klein dorpje langs de rivier. Ik zou niet je van de wijs laten brengen door de verkopertjes bij de grens met Laos die je al een slaapplek willen aansmeren. Alles valt ter plekke te regelen. Eenmaal in luang prabang moet je met een busje naar het centrum.
Ik vond luang prabang trouwens echt helemaal top maar dat terzijde.
Geniet van je reis!
Ik vond luang prabang trouwens echt helemaal top maar dat terzijde.
Geniet van je reis!
In Huay Xai (Laotiaanse grensplaats) kun je inderdaad een boot regelen. Een guesthouse is te plekke prima te regelen en aangezien je dan zelf ook kunt kiezen wat je wilt, zou ik dat gewoon doen.
De boot is overigens leuk maar als je tijd hebt zou ik ook overwegen om in Huay Xai de bus te nemen naar Vieng Phouka en daarna (daar het e.e.a. bekijken d.m.v. een trekking is mogelijk) verder naar Luang Nam Tha. Het is een prachtig gebied wat je anders over slaat. De ervaring met de boot is op meerdere plaatsen in Laos mogelijk.
Ongevallen zijn inderdaad mogelijk en met een speedboat is dat waarschijnlijk eerder het geval. Ook op een gewone boot kan dat natuurlijk, evenals in de bus of elk ander vervoersmiddel. Onderhouden van dingen is in Laos niet altijd het eerste wat op het lijstje staat en de staat kan dan ook weleens slecht zijn. Maar dat risico blijf je houden in Derde Wereldlanden.
Geniet ervan, wat je ook doet!
De boot is overigens leuk maar als je tijd hebt zou ik ook overwegen om in Huay Xai de bus te nemen naar Vieng Phouka en daarna (daar het e.e.a. bekijken d.m.v. een trekking is mogelijk) verder naar Luang Nam Tha. Het is een prachtig gebied wat je anders over slaat. De ervaring met de boot is op meerdere plaatsen in Laos mogelijk.
Ongevallen zijn inderdaad mogelijk en met een speedboat is dat waarschijnlijk eerder het geval. Ook op een gewone boot kan dat natuurlijk, evenals in de bus of elk ander vervoersmiddel. Onderhouden van dingen is in Laos niet altijd het eerste wat op het lijstje staat en de staat kan dan ook weleens slecht zijn. Maar dat risico blijf je houden in Derde Wereldlanden.
Geniet ervan, wat je ook doet!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts