@AnTraX heel erg bedankt voor je tijd en moeite die je hebt gestoken in de reactie!
Het is inmiddels definitief we hebben bij tunafisch een jaarticket gekocht van 17 oktokber tot 17 juni en deze retourdatum kunnen we voor 35 euro omzetten en zelfs vanaf een ander vliegveld Perth bijvoorbeeld. De prijs is ook wat hoger omdat we een tussenstop hebben van 4 dagen in Hongkong om wat van deze wereldstad te zien. Vervolgens vliegen we door naar Cairns om daar ons avontuur te beginnen
Seizoenen
We komen dus eind Oktober aan in Cairns
Is dit een erg groot probleem? Waar moet ik aan denken? Heftige temperaturen? Zware stormen? en hoe bereid ik me er op voor ? Wat versta je onder het noorden tot hoe ver moet ik denken want de oostkust is toch juist mooi weer in de maanden november - april?
Toeristisch
Over dat de oostkust toeristisch is hoor ik veel verschillende verhalen over , sommige bevalt het wat beter dan de ander. Zelf ben ik pas net 20 en hou wel van een goed feestje of een avondje stappen in de discotheek dus dat zal voor mij geen probleem zijn denk ik. Natuurlijk kom ik er wel om de prachtige natuur en het land te bezichtigen.
Route
Oktober en November in Cairns en omgeving reizen en werken wel mogelijk? Om vervolgens door te gaan langs de oostkust en te zakken naar Sydney en Melbourne en waarschijnlijk richting Perth te vertrekken. Deze Route een oke idee?
Over Tasmanië heb ik inderdaad al veel gehoord en gaan we ook een bezoekje brengen als ons budget het toestaat.
Werken Belangrijk voor ons :p[/i][/i]
Ik vraag me trouwens heel erg af hoe je aan werk bent gekomen daar? Wat voor baantje heb je gedaan? Kwam het op je pad of heb je er echt hard naar gezocht? Hoe gaat zoiets daar in ze werk met sollicitatie en wanneer word je uitbetaald en zijn het lange dagen?
Visum en alles hebben we al geregeld alleen taxfile number lukt ons niet vanuit Nederland te rege lenal zouden we dat wel graag willen en niet daar nog is 3 weken wachten voordat we op een baantje in kunnen gaan. Hoorde ook van mensen die belde en zich verifieerde door middel van paspoortnummers en zo het nummer telefonisch kregen ipv via de post? Weet je hier toevallig wat meer over?
Kosten
Hoe duur is het leven dan in Australie? Wat betaal je voor een biefstukje of een fles fanta of een biertje om maar iets te noemen? Wij willen best low budget in hostels/campings of in auto als het moet overnachten en goedkoop leven maar ben benieuwd hoe dat zit? Wat ben je als je rustig aan doet op een dag kwijt met hostel?
Auto
Wij zelf zijn van plan om een auto te kopen en daarmee rond te reizen! Hebben jullie ook voor eigen auto kopen gekozen ja zeker? Hoe zit het met de kosten van verzekering per maand/jaar en bezine is goedkoper dan in Nederland toch?
Verzekering
Hebben jullie een reisverzekering afgesloten en zo ja waar en waarom? En hebben jullie gebruik gemaakt van de tandarts in Australie , hoorde dat dit heel erg duur is en meestal niet word gedekt met een backpackverzekering
Nieuw-Zeeland
Nieuw Zeeland is zeker alleen uiterst geschikt om te reizen en van de natuur te genieten en niet om te werken toch of is dit wel mogelijk? Wat is het verschil met Australie of zijn jullie er niet geweest?
Het zijn een hele hoop uiteenlopende vragen, ik weet het
Nog 1tje dan? Wat is Nullarbor en welk certificaat bedoel je?
Ik hoop dat je me wat verder op weg kan helpen
alvast heel erg bedankt
groetjes mark