Koh Phangan maar welke kant/strand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Revolucion
Wereldreiziger

Koh Phangan maar welke kant/strand

Bericht door Revolucion »

Beste mensen,

nog anderhalve week en we gaan dan eindelijk naar Thailand..

2 vraagjes nog!

vraag 1: KohPhangan willen we een paar dagen vertoeven, maar iemand een idee wat de beste kant is qua strand etc...niet dat ik straks ergens aan een kant zit waar met eb gewoon wadlopen mogelijk is :)

ander vraagje...in bangkok welk deel is het best? denk nu om toch bij Kao San Road in de buurt te gaan zitten...nog leuke tips van goede adresjes (ik ken de lijst op de homepage, maar wie weet iemand nog andere tips)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Koh Phangan maar welke kant/strand

Bericht door bolletjeom »

al mijn tips staan op die hostellijst hier ;)
Ik zit graag in de hoek van Rambutri. de straat om de tempel die aan het einde van Ko San Road ligt. Ook superpopulair maar net iets relaxter dan op Ko San zelf
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zat op ko phagnan aan de linkerkant, perfect voor snorkelen niet goed voor het strand..

Als je khao san road hebt en dan aan het uiteinde ervan (waar aan de linkerkant een grote kroeg zite). Straat oversteken iets naar links lopen kom je bij een israelisch restaurant (is THE plaxe to be voor israeli en kent iedereen wel en kan je lekker eten) hier kan je doorheen lopen, trap op en trap af. Dan kom je weer in een andere straat met een aantal restaurant. Op loop afstand van alle actie maar wel lekker relaxt, naar mijn idee ook net een wat betere prijs/kwaliteit verhouding. Zit in dezelfde straat ook een echt goede thaise massage (2x 1 geprobeerd op khoa san zelf maar was er niet weg van) en een engelse boekwinkel.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

als je de straat die Tikva bedoelt nu niet kan vinden omdat je die doorgang door het Israelische eetding niet kan vinden...
Aan het einde van Ko san Road. staat een tempel. daar loopt een weg omheen. dus je volgt de muur naar rechts en dan sta je in Rambutri....die weg loopt helemaal om de muur van de tempel heen. dus als je die weg volgt (2 x links) sta je in het deel van het straatje dat Tikva bedoelt. Het lijkt dood te lopen...dat doet het in feit ook... maar daar kan je dus een brandtrap op en dan sta je achter in dat israelische restaurantje.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Dit is hetgene waar wij zitten http://www.alcolosseopalace.com/index.html
Dit is 800 meter van de fulmoon party en niet echt aan het strand met wel het zicht op het strand.

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Moira schreef:Hallo,

Dit is hetgene waar wij zitten http://www.alcolosseopalace.com/index.html
Dit is 800 meter van de fulmoon party en niet echt aan het strand met wel het zicht op het strand.

gr van Moira
Wow 2000 bath voor de goedkoopste kamer in high seizoen, met ons dagbudget van 1800bath (met 2 personen) zou dat hem dus niet worden. @ Revolucion geen idee wat je budget is maar vanaf 150bath (mischien wel goedkoper) zijn ook bungelows te vinden. Onze bungelow met eigen badkamer was 300bath.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ja oke ik weet niet wat het budget is inderdaad dus vandaar dat ik dacht dat diegene misschien dat wel wat vond. Ik vind het persoonlijk wel meevallen wat het kost.
Trouwens waar je veel goeie adviezen kunt vinden is www.tripadvisor.com daar kun je reviews van hotels enz vinden.

gr van Moira
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Zozozo paar dagen Pinkpop en nu meerdere reacties, bedankt mensen!

Ik wil op KohPhangan wel een idyllisch hutje op het strand :)

zit te denken aan http://www.cocogardens.com/ ziet er leuk uit, prijs niet heel goedkoop, maar goed we kunnen het betalen. ben er alleen niet uit om dit te boeken, of toch gewoon ter plaatse maar te kijken. Ligt in aan de zuidkant, had namelijk bij een noordelijk gelegen Acco gelezen dat die gesloten is in juni, vanwege gebrek aan zee met eb :)

En in Bangkok zullen we denk ik gewoon naar Khao San Road gaan en rondkijken waar we willen/kunnen slapen. kunnen we goed inschatten of het te dicht bij Khoa San Road zit, alhoewel ChinaTown ook wel leuk lijkt. is Kao San ook het dichtstbij alle bezienswaardigheden...
bolletjeom
Reisexpert

accommodatie rond Ko San Road zit vaak vol. Maar je kunt ook vaak niet reserveren. dus dat schiet lekker op.
Maar hou er rekening mee dat je voor 12.00 's ochtends niets kunt krijgen en na 13.00 ook bijna niet meer. Het is bijna grappig om te zien hoe mensen uren voor een bali staan te wachten tot het 12.00 is en dat dan partner lief voor de zekerheid al door de andere straat aan het rennen is..haha

als je hier geen zin in hebt kan ik je ernstig aan raden om voor de eerste nacht iets te boeken. dan kan je de volgende dag mee doen met die race die om 12.00 begint ;)
Plaats reactie