Melbourne of Brisbane?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
EindhovenNurse

Melbourne of Brisbane?

Bericht door EindhovenNurse »

Hallo,
Ik ga volgend jaar als het goed is naar Australië voor buitenlandse stage als verpleegkundige in een ziekenhuis.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen Melbourne of Brisbane. Kan iemand mij helpen met mijn keuze??
Waarom zou ik wel of niet naar Melbourne of Brisbane gaan?
Alvast bedankt!!!! ^O^
Erik
Site Admin

Re: Melbourne of Brisbane?

Bericht door Erik »

Brisbane heeft wat warmer weer, en er heerst een wat meer "beach life" sfeertje. Melbourne is een grote (mooie) stad waar ook een relaxte sfeer hangt (voor zo'n grote stad), maar op een andere manier.

Vanuit Brisbane kun je gemakkelijk naar verschillende andere plaatsen in de buurt (ook allemaal strand dingen) voor Melbourne is dat wat beperkter, maar de dingen die je kunt bezoeken zijn wel erg verschillend van elkaar (Great Ocean Road b.v).

Ik denk dat Brisbane ook een meer studenten / feest plek is.
Kims
Reisexpert

Re: Melbourne of Brisbane?

Bericht door Kims »

Hi,

Ik zou ook naar de seizoenen kijken waarin je gaat.

In de Australische winter zou ik bijvoorbeeld eerder in Brisbane gaan zitten omdat het dan lekker weer is daar, niet te heet. In Melbourne is het in de winter koud, nat en stormachtig.

En in de zomer is het in Melbourne warm en mooi weer terwijl het dan in Brisbane erg heet en benauwd is met soms cycloonstormen die uit het Noorden afzakken langs de kust.

Succes met de keuze!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie