Bus Spanje (sevilla - tarifa - conil de la frontera)

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Marij
Wereldreiziger

Bus Spanje (sevilla - tarifa - conil de la frontera)

Bericht door Marij »

Hallo,

Volgende week moet ik met de bus van Sevilla naar Tarifa.
Kan iemand mij vertellen wat de vertrekplaats is vanuit Sevilla en wat de vertrektijden zijn?

Ik heb een vertrektijden rooster gevonden op de site van comes (09.30 / 14.00 / 17.30 / 20.00 uur). Weet iemand of deze tijden actueel zijn?

In de lonely planet staan Plaza San Sebastian en Avenida del Cristo de la Expiracion als de twee busstations in Sevilla genoemd, maar daar staat Tarifa als bestemming niet tussen. Vandaar mijn vraag.

Daarna moet ik van Tarifa naar Conil de la Frontera.
Ook daarvan heb ik sites van bussen gevonden, maar ik moet in oktober reizen en aangezien de site daar geen reisoptie geeft lijkt het alsof er geen bussen in oktober rijden? Weet iemand dit? Ik heb een afspraak in Conil, dus moet er wel echt op de 1 of andere manier komen.

Alvast bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bus Spanje (sevilla - tarifa - conil de la frontera)

Bericht door Tikva »

Is een auto huren geen optie. Wij hebben in het laagseizoen een auto geboekt is Sevilla voor maar 10 euro per dag, goedkoper dan de trein en wellicht ook wel de bus en een stuk makkelijker.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marij
Wereldreiziger

Re: Bus Spanje (sevilla - tarifa - conil de la frontera)

Bericht door Marij »

Ja, daar heb ik ook al aan zitten denken. Maar ik rijd in Nederland echt nóóit auto, dus ik zie het eigenlijk niet zo zitten om in mijn eentje door Andalusië te crossen.
Hoe zijn die Spanjaarden op de weg?

Het zou wel een stuk makkelijker zijn, aangezien ik dan ook gemakkelijk naar kleinere plaatjes kan gaan en niet afhankelijk ben van bustijden etc.

Bij welke organisatie had jij een auto gehuurd en wat waren jullie verder aan benzine kwijt?

Toen ik naar Azië ging, had ik een internationaal rijbewijs van de ANWB mee. Is dat voor Spanje verplicht?
Plaats reactie