Hallo,
Is iemand bekend met de Archeologica Card? Ik ben namelijk benieuwd of je met deze pas evengoed in de wachtrij moet staan bij de bezienswaardigheden of dat je versnelde toegang hebt. Er werd ons namelijk geadviseerd bepaalde musea vooraf op internet te boeken, maar wij zijn van plan om deze pas aan te schaffen en weten niet of dat dan wel mogelijk is. En hoe is dat met de Romepass geregeld?
Nu zien wij dat het vaak heel druk is in Rome. Geldt dit ook voor de periode van begin november?
Alvast bedankt!
Groeten Simone
Archeologica card Rome
Re: Archeologica card Rome
Het is voor mij een flinke tijd geleden dat ik in Rome was (2008) ende Archeologica card heb gebruikt. Wellicht heb je hier niet veel aan maar toch reageer ik even 
Ik heb hem aangeschaft in het Colloseum dus daar moest ik wel in een rij, maar herinner me dat het wel toen een van de voordelen van de kaart was dat je al een toegangskaart had gekocht. Bij de overige musea uit de card was het nooit druk waar ik heen ging. Ik was er begin juli één week.
In de Archeologica card zitten trouwens maar een aantal musea. Waarvan ik me serieus af vraag van de een groot deel of je ze überhaupt vooruit moet boeken. Zijn er concrete musea geadviseerd? Vaticaanse musea en Villa Borghese (volgens mij kun je Villa Borghese zelfs alleen maar bezoeken met een reservering) worden altijd aangeraden van te voren te reserveren maar zitten niet in de Archeologica card. Maar kan me niet voorstellen dat dat voor een Crypta Balbi of Pallazo Altemps/Massimo zou gelden
Die zijn minder populair.
Ik las op de site van de Romapass dit:

Of het druk is, is lastig te voorspellen. Mijn gevoel zegt dat begin november juist wel gunstig is
Je hebt dan geen vakanties waardoor er al minder toeristen zullen zijn.

Ik heb hem aangeschaft in het Colloseum dus daar moest ik wel in een rij, maar herinner me dat het wel toen een van de voordelen van de kaart was dat je al een toegangskaart had gekocht. Bij de overige musea uit de card was het nooit druk waar ik heen ging. Ik was er begin juli één week.
In de Archeologica card zitten trouwens maar een aantal musea. Waarvan ik me serieus af vraag van de een groot deel of je ze überhaupt vooruit moet boeken. Zijn er concrete musea geadviseerd? Vaticaanse musea en Villa Borghese (volgens mij kun je Villa Borghese zelfs alleen maar bezoeken met een reservering) worden altijd aangeraden van te voren te reserveren maar zitten niet in de Archeologica card. Maar kan me niet voorstellen dat dat voor een Crypta Balbi of Pallazo Altemps/Massimo zou gelden

Ik las op de site van de Romapass dit:
Maw: Ja, je kan dus de rij skippen. Verschil is dat in de Archelogica card al aantal musea inbegrepen zitten en je bij de Roma pas alleen de eerste twee hebt en voor de rest losse kaarten moet kopen met kortingen. Ik heb destijds voor de Archelogica card gekozen omdat ik toch naar een aantal musea wilde die in erbij zatenIf you are using your card for the first two museums and/or archaeological sites of your choice, you are entitled to skip the line. However, from the third admission onwards, you must wait on line, because you are using a concessionary ticket that has to be picked up and paid for at the ticket window.
If a person accompanying a Roma Pass card holder is entitled to free admission (and therefore does not need to buy a Roma Pass), s/he should still get a free ticket and thus line up at the ticket office.
Please note: at the Coliseum, there is a special turnstile that allows card holders to access the monument without waiting in line. A person entitled to gratuity accompanying a Roma Pass card holder, in order to enter the monument, should get a free ticket. S/he could have access to the site using the reserved/groups entrance, thus avoiding the long queue.

Of het druk is, is lastig te voorspellen. Mijn gevoel zegt dat begin november juist wel gunstig is