Iemand ideeen 4/3weken backpackreis juni?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Lynnbrocheler

Iemand ideeen 4/3weken backpackreis juni?

Bericht door Lynnbrocheler »

Hoi,

Ik haal dit jaar (hopelijk) mijn vwo examen, ik ben dan 19 jaar. Vanaf 18 juni wil ik graag 4 of 3 weken weg gaan in mijn eentje. Mijn idee was om naar Thailand te gaan, maar dit lijkt me beter om in de winter te doen omdat je in juni heel slecht weer hebt en ik vind dit best belangrijk. Daar over zit ik dus te twijfelen..
Ik ben opzoek naar een reis met zon, strand, veel cultuur en mooie gebieden, jongeren die ook backpacken, gezelligheid, stappen en dat ik met weer een hele mooie ervaring rijker thuis kom.
Welke landen zijn voor blonde vrouwen erg veilig en valt onder de bovenstaande eisen? Ik zou het namelijk echt niet weten :)
Oja, mijn budget is best groot. Op dat moment heb ik ca 3000 euro gespaard.

Heeft iemand ideeen?
ubiytsa
Reisexpert

Re: Iemand ideeen 4/3weken backpackreis juni?

Bericht door ubiytsa »

Phuket (Thailand) of Bali (Indonesië) voldoen perfect aan je omschrijving. Zelf heb ik geen last gehad van het regenseizoen in beide landen rond dezelfde periode. Van die €3000 kan je redelijk veel aftrekken om daar goed te leven voor 4 weken.

Klopt het dat je nooit buiten Europa bent geweest? Wil je per se buiten Europa of wil je ook voorstellen voor binnen Europa?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Lynnbrocheler

Bericht door Lynnbrocheler »

Is het heel de tijd bewolkt net zoals in nederland? Klinkt heel stom maar voor mij is het vakantiegevoel er pas als het zonnetje schijnt :p Ik ben inderdaad nooit buiten de Eu geweest, ik kreeg thailand als tip van iemand en ben toen gaan googlen. Ziet er allemaal geweldig uit, alleen de maanden vanaf juni zien er allemaal wat minder aantrekkelijk uit qua regen en dat het dus nietecht zonnig is. Alle andere dingen in thailand zijn erg leuk. Wel vind ik het wel spannend qua ziektes en eten, ik heb best een gevoelig lichaam.. maarja met voorbereiding zou alles goed moeten komen uiteindelijk.
In europa hoef je geen vaccinaties te doen, het is vertrouwder qua omgeving vind ik, en je hebt supermooi weer eigenlijk overal in het zuiden. Maarja ik heb verder totaal geen kennis hierover, vandaar dit bericht. Misschien is voor de eerste keer backpacken europa veel beter, en dat ik thailand voor een andere keer bewaar.
Wat denk jij?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Thailand is prima te doen voor een eerste keer backpacken, maar Europa heeft ook veel moois te bieden. Kan dus beide.

In het regenseizoen schijnt soms ook de zon. Soms is het bewolkt en soms regent het. Gezien de hoge lichtvoetigheid zijn er in ZO Azië bijna nooit strakblauwe luchten, daarvoor kun je beter naar Schotland of IJsland gaan :) De zonintensiteit is echter hoger, dus warm en licht is het er sowieso wel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie