Reis door Thailand en Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
mauddtjee
Vakantieganger

Reis door Thailand en Vietnam

Bericht door mauddtjee »

Hallo iedereen,

Ik ben van plan dit jaar naar Thailand te reizen, wanneer weet ik nog niet, misschien November, misschien December, maar niet later. Ik ben van plan om 2 maanden in Azie te blijven, maar als het nodig is (omdat er te veel te zien is), misschien wel wat langer. Ik heb al heel veel uitgezocht over Thailand (makkelijk met al die info van backpackers op internet), maar Vietnam vind ik nog een beetje lastig.
Ik begin natuurlijk in Bangkok, Thailand en wil vanuit daar naar Kanchanaburi, Ayutthaya,Chiang Mai, Pai, Hua Hin, Koh Sumai, Koh Pangan, Koa Toa, Krabi en Koh Phi Phi op die volgorde. Als er betere ideeen zijn kwa route, laat maar horen hoor. Ik vind het echt moeilijk een route te maken door een lang land. Ik wil misschien ook nog naar Koh Chang is dit de moeite waard? En moet ik misschien toch iets weglaten?
Hier heb ik ongeveer een maand voor berekend (+/- 35 dagen).
Daarna wil ik graag naar Vietnam, eigenlijk omdat ik de geschiedenis (Vietnamoorlog) heel boeiend vind, maar ik weet niet of hier nog veel van te zien is. Ook wilde ik eerst alleen naar Zuid-Vietnam, maar volgens mij mag ik de steden Hanoi en Hue ook niet missen. Daarom de vraag, wat te doen/zien in Vietnam? Ik heb er dus een maand voor. En raden jullie aan gewoon het vliegtuig te pakken van Thailand naar Vietnam of is er ook een mooie route via Laos of Cambodja? Dit kost natuurlijk wel weer dagen. Ik heb dus erg veel goeie tips nodig, dus aarzel niet om te reageren!

Dat was het denk ik wel.

Groetjes Maud.
kevinmp
Reisexpert

Re: Reis door Thailand en Vietnam

Bericht door kevinmp »

Hoi,

Allereest wil ik benadrukken dat je niet teveel moet plannen, ik deed het ook maar kon de planning na 2 dagen weggooien haha!

- vwb Thailand de route ziet er logisch uit. Heb zelf ook Bangkok, kanchanaburi, ayuthaya chiang mai gedaan
Voor ayyuthaya naar chiang mai raad ik de nachttrein aan. Dat scheelt je een nacht slapen! Van pai naar Hua Hin is wel een aardig stuk trouwens.

Als je nog naar Koh Chang wil ligt dit best uit de route.. Ligt meer richting Cambodja en is vanuit de eilanden Phangan Samui en ko tao ook best ff reizen. Als je die drie eilanden heb gehad + phi phi, mis je niks aan koh chang.
Ik zou die tijd lekker in Vietnam besteden. Geweldig land!

- vwb Vietnam in het zuiden heb je de cu chi tunnel bijvoorbeeld dat is wel interessant als je de vietnamoorlog boeiend vind. Dit vind je in de buurt van HCMC. Zijn zat excursies te boeken.
Verder is Hoi an een leuk stadje en mag je halong boy in het noorden in de buurt van Hanoi, eigenlijk ook niet missen.

Vergeet niet je visum te regeln van te voren, of visa on arrival van te voren regelen of je visum zelf.

Have fun
Plaats reactie