Is er speltbrood te koop in de steden?
Is er speltbrood te koop in de steden?
Misschien een lastige vraag: is speltbrood (brood zonder tarwe) te koop in Australie? In Nederland zijn ze in ieder geval in biologische winkels en sommige bakkers te koop.
Ben benieuwd!
groet,
Jack
Ben benieuwd!
groet,
Jack
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Is er speltbrood te koop in de steden?
ik heb er nog nooit van gehoord!! haha
ik zou in ieder geval zorgen dat je er achter komt hoe ze dat daar noemen.
Maar als er in Nederland mensen zijn die allergisch zijn dan zullen ze die in Australie ook wel hebben. Lijkt mij dat je in de grote steden er wel aan moet kunnen komen. er lopen daar heel wat gezondheidsfreaks rond dus zullen er ook wel winkels zijn zoals bij ons de biologische winkels. Verder hebben ze ook vaak farmermarkets met allerlei lokaal gemaakt producten en heel veel biologische dingen.
Buiten de grote steden kan ik me indenken dat het lastiger is. Veel mensen bakken hun eigen brood.
misschien een idee om een broodbakmachine mee te zeulen (alleen handig als je met auto of camper gaat rondreizen
en wel daar kopen, niet in je koffer stoppen..haha )
ik zou in ieder geval zorgen dat je er achter komt hoe ze dat daar noemen.
Maar als er in Nederland mensen zijn die allergisch zijn dan zullen ze die in Australie ook wel hebben. Lijkt mij dat je in de grote steden er wel aan moet kunnen komen. er lopen daar heel wat gezondheidsfreaks rond dus zullen er ook wel winkels zijn zoals bij ons de biologische winkels. Verder hebben ze ook vaak farmermarkets met allerlei lokaal gemaakt producten en heel veel biologische dingen.
Buiten de grote steden kan ik me indenken dat het lastiger is. Veel mensen bakken hun eigen brood.
misschien een idee om een broodbakmachine mee te zeulen (alleen handig als je met auto of camper gaat rondreizen

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
brood zonder tarwe (wheat free bread) is te koop bij de Coles or Woolies
Rye bread wordt het dan meestal - gemaakt van rogge dus.
check wel dat het 100% wheat free is, en niet 90% OID, wat nogal eens t geval is.
Rye bread wordt het dan meestal - gemaakt van rogge dus.
check wel dat het 100% wheat free is, en niet 90% OID, wat nogal eens t geval is.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Ja, er is gewoon speltbrood te koop. In ieder geval, hier in Perth wel. Ik eet ook speltbrood (ik mag geen tarwe) en dat kan ik hier gewoon kopen. Vind het alleen niet zulk lekker brood. Beetje droog en homperig. Ik bak bij mijn tante altijd zelf speltbrood met de broodbakmachine. Maar ik neem aan dat je gaat backpacken? Want dan is dat natuurlijk geen optie.
(Edit: sorry, vergeten op de datum te letten. Misschien nogal een late reactie).
(Edit: sorry, vergeten op de datum te letten. Misschien nogal een late reactie).