Hallo medereizigers!
Ik vlieg 10 oktober op Delhi en wil een stukje Noord-India combineren met Nepal. Geboekt zijn nu mijn retourticket A'dam-Delhi en mijn ticket Kathmandu-Delhi. Plan was over land een weekje Noord-India en dan via Varanasi naar Kathmandu. Echter heb ik in totaal 3,5 week en nu ik me iets meer verdiept heb in de landen denk ik dat het toch wat haastwerk wordt (zeker ook met grensovergang over land, etc.) en overweeg ik het echte reizen door India te verplaatsen naar een andere trip. Omdat vooral het wandelen in de bergen en ook op hoogte, mooie landschappen, etc mij erg aanspreekt en ik toch graag ook nog wel iets van India zie naast Nepal ben ik nu aan het kijken naar de volgende optie:
10 okt
- A'dam - Delhi (al geboekt)
11 okt
- In een keer door vliegen naar Leh (3.500m)
- Enkele dagen relaxen, acclimatiseren
- Korte trekking, jeep safari, etc. rond Leh/Ladakh
18 okt
- Na een week Leh doorvliegen naar Kathmandu
- Daar nog een trekking, rotsklimmen, raften, etc.
1 nov
- Terugvlucht naar Delhi (al geboekt)
- "citytrip" Delhi, eventueel bezoek Agra (Taj Mahal)
4 nov
- Terugvlucht A'dam (al geboekt)
Een groot voordeel van deze trip is dat ik op die manier ook precies weet wanneer ik in Kathmandu aankom, iets wat bij reizen over land en de grens bij Varanasi een stuk lastiger in te schatten is. Als ik het bovenstaande aanhou en ook vast vliegreizen Delhi - Leh en Leh - Kath boek dan kan ik vervolgens ook zonder al teveel risico een datum vastleggen voor een Nepal-trek reservering... Maar goed, tips, ideeen, etc zijn altijd welkom. Maar mijn belangrijkste vragen voor nu:
1 - Heeft iemand ervaring met vliegen naar 3.500 meter? Is dit als je vervolgens een paar dagen gewoon relaxed, genoeg drinkt, niet teveel inspant etc. gewoon goed te doen of is het eigenlijk vragen om problemen?
2 - Is "Leh" een stadje waar je na een lange dag reizen ook gewoon tot rust kan komen, lekker kan genieten, een beetje ok kan eten, etc, of is het niet echt een fijne plek om een vakantie te beginnen?
3 - Nu weet ik dat oktober laat in het seizoen is voor Ladakh/Leh. De autoweg Manali - Leh (die me ook fantastisch had geleken) is dan waarschijnlijk al dicht ivm sneeuw in de passen. Maar kan iemand mij vertellen of er in Leh nog wel van alles te doen is, zijn er nog trekkings, zijn er nog toeristen bij wie je kan aanhaken om kosten te delen van treks, jeep-trips, etc?
Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Vincent
Leh / Ladakh in oktober
Re: Leh / Ladakh in oktober
Is voor zo'n korte tijd het niet handiger om alleen india te doen? Daar kun je volgens mij ook dezelfde activiteiten doen?
Re: Leh / Ladakh in oktober
In oktober is er niet veel meer te beleven in Leh. Juist omdat de wegen er naar toe leiden dicht zijn. De meeste
Guesthouses zijn dan namelijk ook dicht. Heb dit vorig jaar zelf ervaren in o.a. Manali, wat zuidelijker dan Leh maar zelfde reis seizoen. Bijna alles en iedereen zit dan zuidelijker.
Voor die periode zou ik alleen naar Nepal gaan en een trek daar doen (Annapurna of Everest).
Guesthouses zijn dan namelijk ook dicht. Heb dit vorig jaar zelf ervaren in o.a. Manali, wat zuidelijker dan Leh maar zelfde reis seizoen. Bijna alles en iedereen zit dan zuidelijker.
Voor die periode zou ik alleen naar Nepal gaan en een trek daar doen (Annapurna of Everest).