wie heeft op/aanmerkingen: 4 mnd Zuid-Amerika
wie heeft op/aanmerkingen: 4 mnd Zuid-Amerika
Brazilië: (16-2 t/m 19-3) 4 weken 2 dagen
- Start Sao Paulo
- met de bus langs Paraty & Ilha Grande
- Rio (sightseeën en paar dagen carnaval)
- vlucht naar Campo Grande (3-3)
- vanuit Campo Grande met de bus richting de Pantanal voor een 3-daagse trekking
- Bus naar Bonito (dag snorkelen)
- Bus naar Foz de Iguazu
- Vlucht vanaf Argentijnse kant Foz naar Buenos Aires (19-3)
Argentinië: (19-3 tm 10-4) 3 weken 1 dag
- Stad Buenos Aires bezichtigen
- Boottocht naar Uruguay
- met bus terug richting Buenos Aires
- TIPS VOOR BUENOS AIRES?
Bolivia, Chili & Peru: (10-4 t/m 22-5) 6 weken
- Vanaf Salta met de bus naar Chili (san Pedro de Atacama)
- met de bus door naar Bolivia (zoutvlakten, MTB op de "death road")
- via meer Titicaca naar Peru
- Met de bus naar Cusco
- Machu Picchu (Inca Trail doen of met de trein?)
- vlucht vanuit Cusco naar Cartagena
Colombia: (22-05 t/m 11-06) 2,5 week
- duiken in Cartagena (Islas del Rosaro)
- met de bus naar Bogota
- TIPS voor invulling reis tussen Cartagena en Bogota (Trip naar verloren stad?)
New York stop over: (11-06 t/m 16-06) 4 volle dagen
- Vrijheidsbeeld
- Central Parc
- Brooklyn brigde
- TIPS?! (shoppen)
Alle tips, trucs, op- en aanmerkingen zijn welkom!!
Grtz Joe
- Start Sao Paulo
- met de bus langs Paraty & Ilha Grande
- Rio (sightseeën en paar dagen carnaval)
- vlucht naar Campo Grande (3-3)
- vanuit Campo Grande met de bus richting de Pantanal voor een 3-daagse trekking
- Bus naar Bonito (dag snorkelen)
- Bus naar Foz de Iguazu
- Vlucht vanaf Argentijnse kant Foz naar Buenos Aires (19-3)
Argentinië: (19-3 tm 10-4) 3 weken 1 dag
- Stad Buenos Aires bezichtigen
- Boottocht naar Uruguay
- met bus terug richting Buenos Aires
- TIPS VOOR BUENOS AIRES?
Bolivia, Chili & Peru: (10-4 t/m 22-5) 6 weken
- Vanaf Salta met de bus naar Chili (san Pedro de Atacama)
- met de bus door naar Bolivia (zoutvlakten, MTB op de "death road")
- via meer Titicaca naar Peru
- Met de bus naar Cusco
- Machu Picchu (Inca Trail doen of met de trein?)
- vlucht vanuit Cusco naar Cartagena
Colombia: (22-05 t/m 11-06) 2,5 week
- duiken in Cartagena (Islas del Rosaro)
- met de bus naar Bogota
- TIPS voor invulling reis tussen Cartagena en Bogota (Trip naar verloren stad?)
New York stop over: (11-06 t/m 16-06) 4 volle dagen
- Vrijheidsbeeld
- Central Parc
- Brooklyn brigde
- TIPS?! (shoppen)
Alle tips, trucs, op- en aanmerkingen zijn welkom!!
Grtz Joe
Re: wie heeft op/aanmerkingen: 4 mnd Zuid-Amerika
Klinkt als een erg mooie reis!, veel plezier
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Klinkt zeker goed. Mag ik vragen wat je als budget hebt voor deze reis?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Hey,
Uiteindelijk heb ik alle tickets al geboekt via Tunafish:
Amsterdam > Sao Paulo (heenreis) 16-2-2014
Bogota > New York > Amsterdam (terugreis incl. stop-over) 11-6-2014 > 16-6-2014
865 euro
Rio > Campo Grande
128 euro
Foz > Buenos Aires
Buenos Aires > Salta
Cuzco > Lima > Bogota > Cartagena (op 1 dag)
840 euro
Verder zat ik qua budget te denken aan 2000 euro per maand. Waarschijnlijk zal dat hoger gaan uitvallen in Brazilië en Argentinië. Aan de andere kant zal het lager gaan uitvallen in Bolivia en Colombia (in Chili en Peru zal ik niet lang blijven).
Ik denk, hoop, dat ik zo een eind in de goede richting zit!
Uiteindelijk heb ik alle tickets al geboekt via Tunafish:
Amsterdam > Sao Paulo (heenreis) 16-2-2014
Bogota > New York > Amsterdam (terugreis incl. stop-over) 11-6-2014 > 16-6-2014
865 euro
Rio > Campo Grande
128 euro
Foz > Buenos Aires
Buenos Aires > Salta
Cuzco > Lima > Bogota > Cartagena (op 1 dag)
840 euro
Verder zat ik qua budget te denken aan 2000 euro per maand. Waarschijnlijk zal dat hoger gaan uitvallen in Brazilië en Argentinië. Aan de andere kant zal het lager gaan uitvallen in Bolivia en Colombia (in Chili en Peru zal ik niet lang blijven).
Ik denk, hoop, dat ik zo een eind in de goede richting zit!
Tips Buenos Aires:
- De wijk Palermo: hippe wijk met leuke restaurantjes en schattige boetiekjes. Hier zijn ook de leukste hostels van Buenos Aires te vinden.
De leukste restaurantjes in Palermo zijn (must do):
1) Restaurant Osaka, adres: Soler 5608, Palermo, Buenos Aires. Is één van de meest chique Japanse restaurants. Heerlijke sushi.
2) Restaurant La Cabrera, adres: abrera 5099 | , Buenos Aires. Dit is één van dé beste steak restaurants in Buenos Aires. Overheerlijke wijnen erbij. Ik zou voor de zekerheid een reservering maken.
- Bezoek aan Casa Rosada, Plaza de Mayo & El Obelisco.
- El Cemeterio de Recoleta: het is de moeite waard om deze begraafplaats te bezoeken. Eva Perron ligt ook hier begraven.
- Bezoek de wijk La Boca en een voetbalwedstrijd van de Boca Juniors. Tip: koop je ticket dus via het hostel (is wat duurder) of koop jullie ticket bij de kassa bij het Boca stadium (wat goedkoper). De wijk Boca is een wijk waar je ’s avonds niet alleen rond moet lopen. Overdag is het goed te doen
- Bezoek de wijk San Telmo in het weekend: in het weekend heb je “la feria de San Telmo”. Je hebt veel Tango optredens en een grote markt.
Tips Uruguay:
Uruguay bezoeken vanuit Buenos Aires: je kunt een dagtripje naar Uruguay maken vanuit Buenos Aires. Het is een uur varen naar “Colonia del Sacramento” met de veerboot “Buquebus”. Dit heb ik zelf niet gedaan. Ik heb de veerboot genomen naar Montevideo (3 uur varen). En vanuit Montevideo heb ik de bus genomen naar 1) Punta del Este en 2) Punta del Diablo. Punta del este is een “trendy”dorpje aan de kust. Heel veel Argentijnen gaan hierheen tijdens de zomermaanden. Na deze periode is deze stad ook uitgestorven. Punta del Diablo is een hippy dorpje aan de kust. Je kunt er heerlijk tot rust komen en mooie cabañas huren aan het strand. Wij hebben de bus op de bonnefooi genomen naar Punta del Diablo en daar een cabaña gehuurd bij 1 van de locals. Je kunt er verder niks doen dan van de natuur genieten, van het strand en bonfires maken op het strand. Ik heb begrepen dat “Cabo Polonio” ook de moeite waard is.
Overige tips:
Steden die de moeite waard zijn in Argentinië:
- Córdoba: studentenstad
- Salta
- Bariloche: natuurrijke omgeving. In de winter kun je hier skieen.
- Puerto Madryn: hier kun je walvissen spotten, overigens niet het hele jaar door.
- Ushuaia: gletsjers te zien. Is het uiterste gedeelte van Argentinië.
- Iguazu: watervallen van Iguazu. Je kunt de watervallen zowel vanaf de Argentijnse als Braziliaanse kant bekijken. Trek minstens 2 dagen uit voor het bekijken van de watervallen, namelijk 1e dag Argentijnse kant, 2e dag Braziliaanse kant. Het zijn 2 natuurparken en je dient er geld voor te betalen.
Have fun!
- De wijk Palermo: hippe wijk met leuke restaurantjes en schattige boetiekjes. Hier zijn ook de leukste hostels van Buenos Aires te vinden.
De leukste restaurantjes in Palermo zijn (must do):
1) Restaurant Osaka, adres: Soler 5608, Palermo, Buenos Aires. Is één van de meest chique Japanse restaurants. Heerlijke sushi.
2) Restaurant La Cabrera, adres: abrera 5099 | , Buenos Aires. Dit is één van dé beste steak restaurants in Buenos Aires. Overheerlijke wijnen erbij. Ik zou voor de zekerheid een reservering maken.
- Bezoek aan Casa Rosada, Plaza de Mayo & El Obelisco.
- El Cemeterio de Recoleta: het is de moeite waard om deze begraafplaats te bezoeken. Eva Perron ligt ook hier begraven.
- Bezoek de wijk La Boca en een voetbalwedstrijd van de Boca Juniors. Tip: koop je ticket dus via het hostel (is wat duurder) of koop jullie ticket bij de kassa bij het Boca stadium (wat goedkoper). De wijk Boca is een wijk waar je ’s avonds niet alleen rond moet lopen. Overdag is het goed te doen
- Bezoek de wijk San Telmo in het weekend: in het weekend heb je “la feria de San Telmo”. Je hebt veel Tango optredens en een grote markt.
Tips Uruguay:
Uruguay bezoeken vanuit Buenos Aires: je kunt een dagtripje naar Uruguay maken vanuit Buenos Aires. Het is een uur varen naar “Colonia del Sacramento” met de veerboot “Buquebus”. Dit heb ik zelf niet gedaan. Ik heb de veerboot genomen naar Montevideo (3 uur varen). En vanuit Montevideo heb ik de bus genomen naar 1) Punta del Este en 2) Punta del Diablo. Punta del este is een “trendy”dorpje aan de kust. Heel veel Argentijnen gaan hierheen tijdens de zomermaanden. Na deze periode is deze stad ook uitgestorven. Punta del Diablo is een hippy dorpje aan de kust. Je kunt er heerlijk tot rust komen en mooie cabañas huren aan het strand. Wij hebben de bus op de bonnefooi genomen naar Punta del Diablo en daar een cabaña gehuurd bij 1 van de locals. Je kunt er verder niks doen dan van de natuur genieten, van het strand en bonfires maken op het strand. Ik heb begrepen dat “Cabo Polonio” ook de moeite waard is.
Overige tips:
Steden die de moeite waard zijn in Argentinië:
- Córdoba: studentenstad
- Salta
- Bariloche: natuurrijke omgeving. In de winter kun je hier skieen.
- Puerto Madryn: hier kun je walvissen spotten, overigens niet het hele jaar door.
- Ushuaia: gletsjers te zien. Is het uiterste gedeelte van Argentinië.
- Iguazu: watervallen van Iguazu. Je kunt de watervallen zowel vanaf de Argentijnse als Braziliaanse kant bekijken. Trek minstens 2 dagen uit voor het bekijken van de watervallen, namelijk 1e dag Argentijnse kant, 2e dag Braziliaanse kant. Het zijn 2 natuurparken en je dient er geld voor te betalen.
Have fun!