Goedkoop backpackland in Zuid/centraal Amerika
Goedkoop backpackland in Zuid/centraal Amerika
Hallo allemaal,
Na begin dit jaar in India geweest te zijn wil ik nu eens richting zuid/midden Amerika. De tickets zijn echter een stuk duurder dan naar India, en het prijs niveau in de meeste landen ook. Aangezien het met mijn zielige loontje een hele lange tijd gaat duren om te sparen wil ik zoveel mogelijk eruit halen. Ik hoop begin volgend jaar ergens weg te kunnen. Welke landen zijn het goedkoopste en vind je ook genoeg andere solo reizigers?
Na begin dit jaar in India geweest te zijn wil ik nu eens richting zuid/midden Amerika. De tickets zijn echter een stuk duurder dan naar India, en het prijs niveau in de meeste landen ook. Aangezien het met mijn zielige loontje een hele lange tijd gaat duren om te sparen wil ik zoveel mogelijk eruit halen. Ik hoop begin volgend jaar ergens weg te kunnen. Welke landen zijn het goedkoopste en vind je ook genoeg andere solo reizigers?
Reisverslagen: http://bjornvanbeek.reismee.nl/
Re: Goedkoop backpackland
Nicaragua en Boliva zijn het goedkoopst ter plekke in zuid/midden amerika. Ook bijv Peru en Honduras horen bij de goedkopere landen, vermijd landen zoals Costa Rica en Brazilie
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
In zuid en midden Amerika mag je je dagbudget verdubbelen in vergelijking met India.
Dan reis je best naar één of meerdere Balkanlanden of gewoonweg een Oostblokland. goedkoop om daar te geraken en goedkoop om rond te reizen.
Nou dat is wat overdreven in india zaten we op iets minder dan 20p.p.p en nicaragua op 25 p.p.kohraya schreef:In zuid en midden Amerika mag je je dagbudget verdubbelen in vergelijking met India.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wij konden volgens mij in India met een lager bedrag rondkomen en in Mexico met een hoger bedrag. Ik denk dat het los van je uitgaven ook te maken heeft met welke tijd dat je er naar toe gaat en hoe (on)gunstig de koers op dat moment is. Iets wat toch een redelijke invloed kan hebben op het totaal budget.Tikva schreef:Nou dat is wat overdreven in india zaten we op iets minder dan 20p.p.p en nicaragua op 25 p.p.kohraya schreef:In zuid en midden Amerika mag je je dagbudget verdubbelen in vergelijking met India.
Titel moest trouwens zijn "Goedkoop backpackland in Zuid/centraal amerika". Maar bedankt voor de reacties allemaal. Het zal zeker ook aan je uitgavepatroon liggen idd. Zo ben ik de goedkoopste dag in india al voor iets van 13 euro rondgekomen, terwijl ik soms 40/50 euro uit gaf. Vooral Mumbai en Goa, en de daarbij horende lifestyle tikte aardig aan
Ik zal eens naar deze landen kijken. Heb totaal geen plannen nog wat ik alleen weet is dat ik in Februari ongeveer weer weg ben 

Reisverslagen: http://bjornvanbeek.reismee.nl/
Re: Goedkoop backpackland in Zuid/centraal Amerika
Peru kan ik aanraden omdat de keuken daar ook heel goed is voor weinig geld (vooral rond de kust, ceviche mmmm)
Absoluut Bolivia, maar daar is moeilijk te komen. Als alternatief zou je Ecuador kunnen doen. Is volgens mij iets goedkoper dan Peru en Colombia, heel mooi, aardige mensen, en korte reisafstanden.
Ik zit nu in Peru, en ik vind de prijzen tegenvallen. Voor accommodatie ben ik meestal 20-30 euro kwijt, en entreegeld ligt vaak rond de 5-10 euro. Niet echt wat ik gewend ben van Azië...brambel schreef:Peru kan ik aanraden omdat de keuken daar ook heel goed is voor weinig geld (vooral rond de kust, ceviche mmmm)
Het kán natuurlijk goedkoper. Je kan reizen per nachtbus en je spaart een nacht hostel uit. Maar wil je dat een paar keer per week???
Bolivia is echter een aanrader. Goedkoper dan Peru, mensen zijn vriendelijker, en ik vind het ook mooier.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Wij zijn net terug uit Nicaragua. supergaaf land. we kwamen goed rond voor €30,- pp. Als je een beetje goed zoekt kan je met Delta voor om en nabij €650,- vanaf Dusselforf op Managua vliegen.
Bolivia is inderdaad goedkoper. Mooier ook. Mensen vriendelijker? Daarover verschillen de meningen dan. Ik vind dat namelijk andersom. Peruanen zijn grappig, Bolivianen ongeïnteresseerd en onvriendelijk (borden worden gewoon op tafel gekwakt als je iets te eten besteld bv).....Bolivia is echter een aanrader. Goedkoper dan Peru, mensen zijn vriendelijker, en ik vind het ook mooier.