Rondreis vanaf San Francisco

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
yvettekeemink

8 weken vanaf San Francisco

Bericht door yvettekeemink »

Volgende maand ga ik vanuit SF in 8 weken wat van de USA zien (Californie/Oregon/Washington/Nevada en misschien zuid-west canada). Ik ben van plan een paar mooie hikes te maken, misschien van een paar dagen, maar heb nog geen vaste plannen.
Hoe is jullie ervaring met rondreizen in dit gebied? Is het het beste om een auto te huren of zijn er ook andere goede mogelijkheden om rond te trekken?
Zijn er veel hostels in de parken of kun je beter een tent meenemen?
En heeft iemand verder nog tips wat er sowieso op mijn route moet komen?

Frannie
Reiziger

Re: 8 weken vanaf San Francisco

Bericht door Frannie »

In SF fietsen over de Golden Gate Bridge, Alcatraz, Chinatown en Fishermans Wharf. Neem wel een trui mee want kan erg koud zijn in SF. Yosemite, Death Valley en Grand Canyon zijn absolute aanraders. Las Vegas vond ik zelf ook erg leuk, the Strip (de hotels op zich zijn al een belevenis) natuurlijk maar ook het oudere gedeelte voor de Freemont Street Experience (een licht en geluidshow iedere avond). Whalewatchen in Santa Barbara, of ergens anders langs de kust. LA was ik zelf niet erg gek op, maar de Santa Monica pier, en the Walk of Fame zijn wel oke.
Veel plezier alvast!
Jeannette
Reiziger
Contacteer:

Rondreis vanaf San Francisco

Bericht door Jeannette »

Mijn vriend en ik willen in November zijn zus in mountain view (vlakbij San Francisco) gaan opzoeken.
Daar wilden we een rondreis aan vastplakken, we zijn al een beetje begonnen met plannen maar hebben eigenlijk nog heel weinig informatie. Misschien heeft iemand hier tips voor ons?
De route die we ongeveer willen doen is:
San Francisco - Yosemite park - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angelos - San Francisco.

Is dit een goede route? Of vergeten we mooie plekken?
Ik ben er ook nog niet over uit hoeveel tijd en geld we hiervoor moeten uittrekken.
Het budget is niet erg hoog maar ik wil ook niet zo snel overal bij langs reizen dat we het uiteindelijk amper gezien hebben. Ook moeten we nog kijken of we gaan reizen met OV of een auto huren.
Iemand hier ideeën over? Alle tips zijn welkom.
live is not the amount of breaths you take but the moments that take your breath away
menasil
Reisexpert

Re: Rondreis vanaf San Francisco

Bericht door menasil »

Ik heb zelf geen ervaring met een route als deze maar kan je wel wat tips geven.

In je reisperiode is het belangrijk om te weten wanneer je wel of geen nationale parken kunt bezoeken en welke delen mogelijk gesloten zijn. Ik weet dat in Yosemite langzaamaan vanaf november delen gesloten zijn ivm sneeuw. Een goede website om te weten wat je wel en niet kan bezoeken en wat juist aanraders zijn is: http://www.nps.gov/index.htm. Hier kan je per national park allerlei handige informatie vinden.

Of je een auto moet huren of openbaar vervoer ligt eraan wat je wil. Met een auto huren ben je veel flexibeler maar dan zul je in de grote steden goed moeten kijken waar je gaat parkeren en of je accommodatie gratis parkeren heeft of niet. Wij hebben al 2x auto gehuurd via www.eautohuur.nl (tegenwoordig ook wel rentalcars.com) en goede ervaringen mee.

In Las Vegas was ik zelf 1,5 dag (2 nachten) en ik denk dat je met 2 nachten wel voldoende hebt. Ik heb lang niet alles gezien aan The Strip en Fremort street niet eens kunnen zien, dus misschien dat je iets meer tijd moet nemen als je laatste wilt zien maar goed als je zorgt dat je er beetje bijtijds bent, en nog een ochtendje blijft dan denk ik dat je het met 2 nachten wel red. Het leven speelt zich toch vooral 's avonds af maar overdag kan je ook veel binnen bekijken.

Voor aantal topics over de steden die je gaat bezoeken en indicaties qua tijd:
route-san-francisco-death-valley-maart-t25667.html
los-angeles-wat-zien-met-t26833.html
weken-vanaf-san-francisco-t9990.html
backpacken-new-york-californie-t23135.html

Wat meer informatie over budget:
kosten-amerika-eten-drinken-t25811.html

Daarnaast hebben we op de website reisinformatie over de USA:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/verenigde-staten/
Je vindt hier onder meer artikelen over bezienswaardigen in San Fransisco, LA en Las Vegas. Ook informatie over geld en budget enzovoort.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik kwam deze ook tegen tijdens mijn zoektocht voor informatie over LA voor mijn stopover aldaar

hoeveel-dagen-los-angeles-las-vegas-t591.html
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Las Vegas is leuk om ff gezien te hebben maar hoef je geen dagen te blijven. LA is een dag of drie naar mijn mening voldoende. San Fransico weet ik niet. In de parken kan je natuurlijk net zoveel of weinig tijd doorbrengen als je hebt. Het OV lijkt me niet handig met de parken dan is een auto huren toch praktischer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Natas85

Bericht door Natas85 »

Hoi Jeanette,

Wat leuk dat je de VS gaat bezoeken!
De route die je hebt opgeschreven is op zich prima, maar ik zou nog wel een paar aanpassingen doen.
Om je een idee te geven, van SFO naar Yosemite is een goede 5 uur rijden. Zoals Menasil al schrijft is het belangrijk om te kijken welke delen van de parken open zijn. Van Yosemite naar Vegas kan je op 1 dag rijden, maar houdt er rekening mee dat dit een hele lang rijdag is (ruim 6 a 7 uur zonder pauzes). Je zou anders in Furnace Creek in Death Valley kunnen overnachten. Van daar is het nog een goede 3 uur naar Vegas.

Een andere route die je zou kunnen overwegen is om van SFO eerst naar LA te rijden (met 1 overnachting langs de kust, anders is het te lang als je ook nog bijv. Monterey & Carmel wilt bezoeken). Een voordeel hiervan is dat je de kust gelijk naast je hebt, dit is mooier. En dan van LA door naar de Grand Canyon (met evt. een overnachting in Scottsdale). Mocht je tijd hebben dan kan je Bryce Canyon & Zion er nog aan toevoegen. Persoonlijk vind ik Bryce Canyon een van de mooiste parken en een die je echt gezien moet hebben.
Je kan daarna van Bryce Canyon naar Vegas en via Death Valley naar Yosemite.

Ik werk zelf als reisleidster in Amerika en begeleid groepsrondreizen. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan mag je me altijd een berichtje sturen.

Alvast veel plezier en succes met plannen!

P.s. ik zou zeker een auto huren, sommige delen (vooral de nationale parken/woestijnen) zijn niet te doen met het ov.
Plaats reactie