Banda Aceh (Atjeh)

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Lena87

Banda Aceh (Atjeh)

Bericht door Lena87 »

Beste forumbezoekers,

Eind augustus vertrek ik samen met een vriendin naar Indonesië. Ons plan was om 3 weken naar Sumatra te gaan en ook Pulau Weh te bezoeken (en ook rond te reizen in de provincie Atjeh). Nu de datum van ons vertrek steeds dichter bij komt, beginnen we steeds meer te twijfelen over de veiligheid in Banda Aceh. Het zit ons toch niet lekker dat daar als enige regio in Indonesie de Sharia wordt gehanteerd. We zijn erg bang ons nogal beperkt te voelen daar, temeer omdat ik verhalen heb gehoord dat meisjes die een broek aan hadden en een lange mouwen t-shirt werden uitgejouwd omdat ze er te bloot uit zouden zien.

Is er iemand van jullie die onlangs naar Banda Aceh is geweest en iets meer kan vertellen over de situatie aldaar?

Groet,
Lena.
Revolucion
Wereldreiziger

Re: Banda Aceh (Atjeh)

Bericht door Revolucion »

Wij zijn 2 jaar geleden op Sumatra geweest, ook in Acheh.

Het enige wat we hebben gemerkt dat de bewoners veel traditioneel gekleed zijn. Verder hebben we totaal geen problemen gehad, of nare dingen gezien. Zolang je de lokale bevolking respecteert, dus denk aan weinig bloot, lijkt me dat je geen angst hoeft te hebben. Houd er rekening mee dat alcohol gewoon lastig tot niet verkrijgbaar zal zijn, openlijk affectie tonen naar elkaar niet gewoon is etc.

Overigens een tip, waar niet iedereen van gediend zal zijn...
Misschien moet je drukke plekken tijdens gebedstijden vermijden, dan heb je misschien meer kans om uitgejouwd etc te worden.
Roosje
Reiziger

Re: Banda Aceh (Atjeh)

Bericht door Roosje »

Ik ben vorig jaar in Aceh geweest en ook op Pulau weh. Helemaal geen onprettig gevoel gehad, ook niet in de stad Banda Aceh. Eigenlijk vond ik het zelfs een prettige stad, omdat het er niet zo super druk was. Ga inderdaad niet met blote schouders rondlopen. Ik was er ten tijde van de Ramadan en dan is het inderdaad lastig om wat te eten, maar er zijn altijd winkeltjes open waar je wel wat kan kopen en 's avonds is het helemaal geen probleem natuurlijk. Op Pulau weh leek alles wel dicht. maar daar kon je gewoon bij het guesthouse eten. Bier mocht je niet uit blikjes drinken, maar wel weer uit een glas:).
Verder heb ik dus niet gemerkt dat ik meer uitgecheckt werd daar t.o.v. andere plekken in Indonesie...Alhoewel...op de ferry naar Pulau weh is wel de halve boot langsgeweest om 'Miss Blanda'te bekijken. Gevalletje verstand op nul en er het beste van maken :)
Plaats reactie