Zou jij nu naar Mexico gaan?
- bolletjeom
- Reisexpert
Zou jij nu naar Mexico gaan?
Ik vraag me af of die varkensgriep/ mexicaansegriep jullie tegen zou houden om naar Mexico te gaan?
Het toerisme daar heeft het momenteel erg zwaar. lege stranden en lege hotels.
Als backpacker klinkt mij dat juist weer erg aantrekkelijk in de oren.
Ik vraag me af of jullie je tegen laten houden door de kans op griep of dat je het risico neemt om eindelijk Mexico eens te zien zonder te struikelen over de zonnende amerikanen.
het is dat ik er al geweest ben maar ik zou overwegen om te gaan. (zou ik me wel eerst even inlezen over de regio waar het heerst en even kijken of ik misschien preventief een vaccinatie kan krijgen )
Het toerisme daar heeft het momenteel erg zwaar. lege stranden en lege hotels.
Als backpacker klinkt mij dat juist weer erg aantrekkelijk in de oren.
Ik vraag me af of jullie je tegen laten houden door de kans op griep of dat je het risico neemt om eindelijk Mexico eens te zien zonder te struikelen over de zonnende amerikanen.
het is dat ik er al geweest ben maar ik zou overwegen om te gaan. (zou ik me wel eerst even inlezen over de regio waar het heerst en even kijken of ik misschien preventief een vaccinatie kan krijgen )
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Zou jij nu naar Mexico gaan?
Lastige… meestal ben ik niet zo bang voor enge ziektes maar hier ga je wel aan dood. Malaria ook maar ja dat is er altijd. Het is natuurlijk ook erg hypocriet want naar Guatemala of Belize zou ik zo gaan terwijl die griep daar natuurlijk ook is.
Maar goed eind conclusie:
Als ik al een vakantie naar Mexico geboekt had zou ik wel gaan.
Echter nu boeken niet, ben ook bang dat als je echt heel ziek wordt (of je vriend) dat je later toch het gevoel hebt dat je het zelf uit gelokt hebt. Los daarvan denk ik dat je verzekering ook nog wel eens heel erg lastig gaat doen als er nu een negatief reisadvies.
Maar goed eind conclusie:
Als ik al een vakantie naar Mexico geboekt had zou ik wel gaan.
Echter nu boeken niet, ben ook bang dat als je echt heel ziek wordt (of je vriend) dat je later toch het gevoel hebt dat je het zelf uit gelokt hebt. Los daarvan denk ik dat je verzekering ook nog wel eens heel erg lastig gaat doen als er nu een negatief reisadvies.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb me er niet heel erg in verdiept maar ik heb begrepen dat deze griep net zo erg is als een "normale" griep.
in Nederland sterven ieder jaar zo'n 2.000 mensen aan de griep.
terwijl 80.000 mensen het krijgen (ok, dit heb ik net wel even opgezocht). De mexicaanse griep zit nu op 8.500 besmettingen en 61 doden
Over het algemeen overlijden alleen hele jonge en hele oude mensen aan de griep.
Nu zou ik er ook niet zoveel zin in hebben om ziek te worden maar als je ziet waar de griep nogmeer is dan snap ik niet waarom alleen de reizen naar Mexico er zoveel hinder van ondervinden. De VS heedt de meeste besmettingen
(tiep griep eens een paar keer in.. griep griep griep...gek woord he? )
in Nederland sterven ieder jaar zo'n 2.000 mensen aan de griep.
terwijl 80.000 mensen het krijgen (ok, dit heb ik net wel even opgezocht). De mexicaanse griep zit nu op 8.500 besmettingen en 61 doden
Over het algemeen overlijden alleen hele jonge en hele oude mensen aan de griep.
Nu zou ik er ook niet zoveel zin in hebben om ziek te worden maar als je ziet waar de griep nogmeer is dan snap ik niet waarom alleen de reizen naar Mexico er zoveel hinder van ondervinden. De VS heedt de meeste besmettingen
(tiep griep eens een paar keer in.. griep griep griep...gek woord he? )
Absoluut niet. Mijn zus zou erheen gaan, maar heeft ook omgeboekt. Buiten de griep, valt er ook weinig te beleven op dit moment vrees ik. Lijkt me ook niet leuk om tussen mensen met mondkapjes op te lopen (weet niet of ze dat nog steeds doen).
- bolletjeom
- Reisexpert
en de VS erik? zou je daar nu naar toe gaan?
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Vrienden van ons zitten nu in Mexico. Zaten er al voor heel het gedoe en zijn er nog steeds; Ze hebben even een week vastgezeten in Mexico city maar zitten nu te genieten van de normaal overbevolkte stranden. Heerlijk rustig en paradijselijk hebben ze het voor de moment!!
Mexico zou ik zelf denk ook nu wagen, VS niet denk ik. Puur omwille van het feit dat ze daar zo overdreven paranoia kunnen doen. Niet geheel onterecht natuurlijk maar of deze griep inderdaad veel erger is dan een 'normale' griep ... ??
Mexico zou ik zelf denk ook nu wagen, VS niet denk ik. Puur omwille van het feit dat ze daar zo overdreven paranoia kunnen doen. Niet geheel onterecht natuurlijk maar of deze griep inderdaad veel erger is dan een 'normale' griep ... ??
Weet ik eigenlijk te weinig van. Het is natuurlijk een veel groter land dan Mexico. Zijn er ook gebieden waar de griep niet heerst?bolletjeom schreef:en de VS erik? zou je daar nu naar toe gaan?
Nee, die griep is niet veel erger dan een normale griep. Maar het gaat ook een beetje om het idee he. In quarantaine gezet worden lijkt me ook maar niks

- bolletjeom
- Reisexpert
dat je familie er niet blij mee is ...dat is nu juist een beetje mijn punt. Mensen zijn "bang" door gehypte media. Niet vanwege de feiten (die ze vaak niet kennen)
Door mijn eigen vraag nu eens even wezen googelen en nadenken.
De VS heeft meer gevallen dan Mexico. Maar idd is de VS vele malen groter dus verhoudingsgewijs is het risico waarschijnlijk kleiner.
Het totale aantal gevallen is 10 keer kleiner dan het aantal gevallen normaal in nederland bij de gewone griep.
de gewone griep eist in verhouding meer levens dan dat deze griep tot nu toe heeft gedaan.
In qaurantiane gehouden worden kan je ook overkomen in Hongkong. (daar was het toch dat mensen 7 dagen in een hotel moesten blijven??).
De griep is al in 39 landen geconstateerd. Oa Nederland! Afgelopen week moesten iedereen zich melden die op de vlucht Istanbul/ amsterdam had gezeten. Dus dan denk ik: of helemaal thuis blijven of gewoon mexico net zo behandelend als andere landen.
hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik er voor zou gaan om Mexico met lege stranden en rustige ruines te zien!
Door mijn eigen vraag nu eens even wezen googelen en nadenken.
De VS heeft meer gevallen dan Mexico. Maar idd is de VS vele malen groter dus verhoudingsgewijs is het risico waarschijnlijk kleiner.
Het totale aantal gevallen is 10 keer kleiner dan het aantal gevallen normaal in nederland bij de gewone griep.
de gewone griep eist in verhouding meer levens dan dat deze griep tot nu toe heeft gedaan.
In qaurantiane gehouden worden kan je ook overkomen in Hongkong. (daar was het toch dat mensen 7 dagen in een hotel moesten blijven??).
De griep is al in 39 landen geconstateerd. Oa Nederland! Afgelopen week moesten iedereen zich melden die op de vlucht Istanbul/ amsterdam had gezeten. Dus dan denk ik: of helemaal thuis blijven of gewoon mexico net zo behandelend als andere landen.
hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik er voor zou gaan om Mexico met lege stranden en rustige ruines te zien!
Dat van die hype heb je helemaal gelijk in. Vooral de Telegraaf is een ramp wat dat betreft! Toch vind ik het idee dat die 3 (ongeveer toch?) besmette Nederlanders allemaal op vluchten Cancun-Adam of Mexico City Adam zaten toch ook niet zo heel fijn. Moet je toch ff naar de GGD. Dat quarantaine verhaal uit Hongkong klopt en was nogal extreem. In NL wordt je alleen in quarantaine geplaatst als je het zelf hebt. In Hongkong hebben ze 100en man opgesloten, omdat er toevallig een besmette Mexicaan door het hotel gelopen had. In NL zetten ze toch ook niet hele vliegtuigen in quarantaine
.

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb een vriendin die op huwelijksreis zou gaan naar Mexico deze zomer maar die gaan omboeken want willen het risico niet lopen een andere vriendin gaat rondreizen in USA en die laten het volgens mij allemaal wel doorgaan..
denk ook dat het per persoon verschillend is, vind wel dat de hele hype in de media overdreven wordt en als er echt een pandemie zou gaan komen dan zit je nergens veilig.. maar goed de gevolgen van de griep lijken mee te vallen en het lijkt goed te behandelen dus ik zou denk ik zeggen waarom niet gaan.. maar ja als je daar zit en alles is gesloten dan is er ook weinig te beleven op je vakantie..maar volgens mij is die tijd al voorbij..
denk ook dat het per persoon verschillend is, vind wel dat de hele hype in de media overdreven wordt en als er echt een pandemie zou gaan komen dan zit je nergens veilig.. maar goed de gevolgen van de griep lijken mee te vallen en het lijkt goed te behandelen dus ik zou denk ik zeggen waarom niet gaan.. maar ja als je daar zit en alles is gesloten dan is er ook weinig te beleven op je vakantie..maar volgens mij is die tijd al voorbij..
Een vriend van me is net terug van een duikreis (grotten) in Mexico. Hij vertelde me dat er inderdaad geen tourist te vinden is, en dat veel hotels en resorts dicht zijn. En het erge is: de griep heerst niet in het hele land, terwijl wel het hele land er op veroordeeld wordt.
Maarja, als ik naar Mexico zou gaan, zou ik ook de oude Maya tempels willen zien, en die waren twee weken geleden nog afgesloten.... Dat zou voor mij eerder een reden zijn om niet te gaan, dan de griep zelf.
Maarja, als ik naar Mexico zou gaan, zou ik ook de oude Maya tempels willen zien, en die waren twee weken geleden nog afgesloten.... Dat zou voor mij eerder een reden zijn om niet te gaan, dan de griep zelf.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Lijkt me nu juist een ideale tijd om te gaan. Weinig toeristen, geen Amerikanen en goede prijsdeals. Die 0,001% kans dat je sterft, de kans is groter dat je omver geknald wordt in de local coke war.
Volgens mij is die oorlog Noordelijker hoor (grens met VS), niet in YucatanDexter schreef:Lijkt me nu juist een ideale tijd om te gaan. Weinig toeristen, geen Amerikanen en goede prijsdeals. Die 0,001% kans dat je sterft, de kans is groter dat je omver geknald wordt in de local coke war.