Reis Vietnam en/of Laos, graag advies

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Pluisje

Reis Vietnam en/of Laos, graag advies

Bericht door Pluisje »

Dag allemaal,

Ik ga in september 3 weken backpacken. Ik ga voor het eerst alleen waar ik dus nog niet zoveel ervaring mee heb. Nu had ik het plan opgevat om Vietnam en Laos te doen. Ik zou graag jullie advies willen of dit wel te doen is in deze relatief korte tijd. Zeker ook omdat ik 3 dagen Bangkok wil meepakken en een paar dagen wil afsluiten op een relax eilandje.

Graag jullie advies! Mocht het haalbaar zijn, wat is dan de beste plek om Laos in te gaan? In principe reis ik van noord Vietnam naar zuid Vietnam met dus een mogelijke uitstap naar Laos.

Alvast bedankt!

Groet Pluisje
zaratoestra
Reisexpert

Re: Reis Vietnam en/of Laos, graag advies

Bericht door zaratoestra »

Pluisje,

als je 3 weken de tijd hebt en je wil én enkele dagen in Bangkok blijven én enkele dagen op een eiland en Vietnam van Noord naar Zuid en vervolgens enkele dagen Laos denk ik dat dit echt wel te hoog gegrepen is.
In het zuiden van Vietnam heb je wel een zeer mooi eiland, de naam ontglipt mij nu even. Dus da's echt wel een goede optie. Vergeet echter niet dat Vietnam zeer lang is en dat het reizen op zich en het dingen bezichtigen tijd in beslag neemt.
Waarom skip je laos dan nu niet en houd je dit voor een volgende keer??
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dit gaat hem niet worden, de meeste mensen vinden 4 weken een redelijke termijn om van noord naar zuid vietnam te reizen. Als je maar drie weken hebt kan je dus niet ook nog Laos en Bangkok bekijken en nog steeds een leuke vakantie hebben. Of kies een klein stukje van Vietnam bijvoorbeeld alleen het noorden in combinatie met alleen het noorden van Laos.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Wat betreft Bangkok, Laos en Zuid-Vietnam, daarvoor kun je daar wel het beste een paraplu aanschaffen, want het is regentijd...
Plaats reactie