Tussenstops, ATW tickets en enkeltjes

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert

Tussenstops, ATW tickets en enkeltjes

Bericht door Bjorn123 »

Hallo allemaal,

Vaak als je een ticket naar een ver land boekt heb je ergens een tussenstop. Meestal heb je dan niet genoeg tijd om de plaats van de tussenstop nog te bezichtigen maar kun je alleen maar wachten. Om 2 enkeltjes te boeken is vrijwel altijd duurder. Ook is een around the world ticket bijna altijd goedkoper. Mijn vraag; Hoe boeken ze de around the world ticket, en is het ook mogelijk dat zelf te doen zonder bemiddeling van een atw office?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tussenstops, ATW tickets en enkeltjes

Bericht door Globeskater »

Op mijn reis naar Australië heb ik de tussenstop van een regulier ticket langer gemaakt. Ik heb mijn ticket via Tunafish geboekt want die waren goedkoper dan dat ik zelf online kon vinden. Via hun heb ik geregeld dat ipv een aantal uur in Taiwan dit tweemaal een week werd. Bij veel tickets is het mogelijk om een tussenstop te verlengen en dit in het ticket op te nemen, vaak moet je dit via een luchtvaartmaatschappij of reisbureau laten doen aangezien de online zoekmachines vaak de snelste verbinding naar boven halen.

Verder is het met een ATW ticket denk ik ook het goedkoopste om dit via Tunafish, Kilroy oid te laten doen..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een RTW ticket is zeker niet goedkoper als je het via een tussenpersoon zoals tunafish doet. Die rekenen vaak ook adm kosten. Je kunt ook bij de een van de maatschappijen die aangelsoten is bij het ticket dat je wil boeken, dit is goedkoper. Alleen krijg je dan ook geen service en moet je zelf de route uitvinden. Je moet je dus afvragen of die paar tientjes die je bespaart echt de moeite is. Sommige allianties zoals one world hebben wel een mooie route planner voor RTW tickets en het is zeker de moeite waard om daar in te puzzelen om wat minder standaard ideeën op te doen.

Ik had zelf bijvoorbeeld een goedkoop RTW ticket. De route die we wilden kon daar niet mee maar we hebben zelf uitgevonden dat we wel met het ticket naar Dubai konden. Een los ticket Dubai naar Kathmandu was helemaal niet duur. Dus we hebben dat gedaan en toen zijn we vanaf India weer verder gegaan met het RTW ticket. Ook ging ons ticket alleen naar de USA. Een ander ticket incl midden-amerik was alleen veel duurder dus hebben we ook vanaf L.A. een los ticket geboekt naar Liberia.

Stopovers kan je zo lang maken als je zelf wil. Hangt wel van de maatschappij af. Zo hadden we een stopover van 8 uur in boekarest met Tarom, om daar een of meerdere dagen van te maken werd het ticket veel duurder. Maar een ticket naar de filipijnen met tussenstop in Beijing konden we voor nauwelijks meer een drie dagen stopen. We gaan dit jaar naar Toronto op de heenweg via reyjkavik en op de terugweg ook nog via New York wat helemaal niet duurder is. En tijdens onze wereldreis hebben we gevlogen van Oman naar Kathmandu maar als we in Bahrein een dag stopten was het ticket zelfs nog goedkoper.

Al deze tickets moet je echt checken op de site van de maatschappij zelf met een multiply destinations optie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik heb ook goede ervaringen met Tunafish. Die konden voor mij ook een ticket goedkoper vinden dan ik zelf kon vinden.
Mijn RTW ticket heb ik geboekt via World ticketcenter ( zo heten ze toch). Dit omdat ik een ticket wilde dat startte in Engeland. Dit was vele honderden euro's goedkoper maar ik kon hem online niet vanuit Nederland boeken.

Je mag over het algemeen op iedere tussenstop zo lang blijven als je wilt maar het is niet altijd even eenvoudig om dit zelf uit een zoekmachine te krijgen.
Kijk bij RTW ook niet altijd naar alle plaatsen die je wilt aan doen. Het is vaak goedkoper om een eenvosig RTW ticket uit te breiden met een los ticket dan om een gekke bestemming op te nemen in je RTW

Zo heb ik een pen jaw retourtje Los Angeles - Mexico city en Guatamala City - Los Angeles toen door Tunafish laten regelen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie