Jullie uitgaven op jullie laatste reis
Jullie uitgaven op jullie laatste reis
Hey, het leek me wel handig om hier een treath te maken waarin iedereen verteld hoeveel hij heeft uitgegeven op zn laatste reis. Een beetje ter indicatie voor mensen die zelf ook een reis naar dat land willen maken. Ik zal zelf even beginnen. Kosten zonder vliegtickets.
Laatste (en tevens oo eerste) grote reis was naar India
-9 weken geweest, 63 dagen
- 2000 Euro uitgegeven
- 222 per week, 32 per dag
Dan kan ik niet echt zeggen dat ik zuinig heb gedaan, of op mn budget gelet heb. Reizen deed ik altijd het goedkoopst in sleeper class of soms zelfs general. Wel vooral veel uit geweest, niet altijd bij het goedkoopste gegeten, zelfs nog geshopped, en een een nachtje voor in het ziekenhuis gelegen. Ik heb een aantal dagen alles opgeschreven wat ik uitgaf ter indicatie, maar dit was op het begin van de reis toen ik nog niet veel uit ging en dronk. Toen lagen mijn uitgave tussen de 900 en 1200 Roepies (12 en 17 euro) per dag. Het kan heel goedkoop, maar vooral de laatste weken in Goa en Gokarna tikten heel erg aan; Hele dag in restaurants op het strand zitten, meerdere maaltijden per dag, taxi's naar duurdere clubs en ga zo maar door. Als je bekijkt hoe ik heb geleefd is het nog steeds spotgoedkoop geweest!
Laatste (en tevens oo eerste) grote reis was naar India
-9 weken geweest, 63 dagen
- 2000 Euro uitgegeven
- 222 per week, 32 per dag
Dan kan ik niet echt zeggen dat ik zuinig heb gedaan, of op mn budget gelet heb. Reizen deed ik altijd het goedkoopst in sleeper class of soms zelfs general. Wel vooral veel uit geweest, niet altijd bij het goedkoopste gegeten, zelfs nog geshopped, en een een nachtje voor in het ziekenhuis gelegen. Ik heb een aantal dagen alles opgeschreven wat ik uitgaf ter indicatie, maar dit was op het begin van de reis toen ik nog niet veel uit ging en dronk. Toen lagen mijn uitgave tussen de 900 en 1200 Roepies (12 en 17 euro) per dag. Het kan heel goedkoop, maar vooral de laatste weken in Goa en Gokarna tikten heel erg aan; Hele dag in restaurants op het strand zitten, meerdere maaltijden per dag, taxi's naar duurdere clubs en ga zo maar door. Als je bekijkt hoe ik heb geleefd is het nog steeds spotgoedkoop geweest!
Reisverslagen: http://bjornvanbeek.reismee.nl/
Re: Jullie uitgaven op jullie laatste reis
Exclusief vliegtickets:
Japan: 3,5 weken > 50 euro per dag. Hierbij zitten ook prijzige uitjes als Disney in.
Costa Rica/Cuba: 5 weken > 30 euro per dag.
Japan: 3,5 weken > 50 euro per dag. Hierbij zitten ook prijzige uitjes als Disney in.
Costa Rica/Cuba: 5 weken > 30 euro per dag.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Balkan 2012 (14dagen) Servie_bosnie-montenegro
-----
Vliegtuigtickets:95 euro
Reis circa 500 (35 euro per dag)
Opmerking redelijk low budget geleefd, wel altijd goeie hostels, twee excursies gedaan, voor de rest heel wat met trein en bus gereisd.
Krakow 2013 (1 week)
------------
65 euro vliegtuig
270 ter plaatse
Opmerking: zeer veel op stap gegaan.
Baltische staten (2011)
---------
110 euro vliegtuig
600 ongeveer voor 11 dagen,
Opmerking:veel op stap gegaan..
Tussen door citytrip 160 euro Vilnius, 4 dagen praag 170 euro, citytrip boekarest 110 euro!!
Dat zijn de vakantie waar ik min of meer een overzicht heb van de kosten.
-----
Vliegtuigtickets:95 euro
Reis circa 500 (35 euro per dag)
Opmerking redelijk low budget geleefd, wel altijd goeie hostels, twee excursies gedaan, voor de rest heel wat met trein en bus gereisd.
Krakow 2013 (1 week)
------------
65 euro vliegtuig
270 ter plaatse
Opmerking: zeer veel op stap gegaan.
Baltische staten (2011)
---------
110 euro vliegtuig
600 ongeveer voor 11 dagen,
Opmerking:veel op stap gegaan..
Tussen door citytrip 160 euro Vilnius, 4 dagen praag 170 euro, citytrip boekarest 110 euro!!
Dat zijn de vakantie waar ik min of meer een overzicht heb van de kosten.

Een overzicht van 2012 gezien ik het van daarvoor niet echt hebt bijgehouden en zeker niet meer kan herinneren.
Allen is exclusief vliegen maar inclusief al het vervoer, overnachtingen, excursies, etc.
Thailand 25 euro per dag
Laos idem
Indonesie idem
Cambodja idem
Vietnam 27 euro per dag
Hong Kong 30 euro per dag
Japan 80 per dag (2 weken Railway Pass hakt in het budget
, maar de moeite waard!)
China 35 euro per dag
Nepal 15 euro per dag (exclusief Everest trek)
India 17 euro per dag
Myanmar 25 euro per dag
Australie 55 euro per dag
Allen is exclusief vliegen maar inclusief al het vervoer, overnachtingen, excursies, etc.
Thailand 25 euro per dag
Laos idem
Indonesie idem
Cambodja idem
Vietnam 27 euro per dag
Hong Kong 30 euro per dag
Japan 80 per dag (2 weken Railway Pass hakt in het budget

China 35 euro per dag
Nepal 15 euro per dag (exclusief Everest trek)
India 17 euro per dag
Myanmar 25 euro per dag
Australie 55 euro per dag
India, zuid - 35 dagen in 2011/2012
Retourvlucht: 710 euro
Visum, inclusief speciale pasfoto's en reiskosten naar Den Haag: 90 euro
Ter plaatse: 600 euro, zo'n 17 euro per dag
Als ik niet rond Kerst en O&N was gegaan, had het iets goedkoper gekund.
Een mix van goedkope guesthouses, homestays en een handvol luxe overnachtingen. Reizen per gouvernment bus en met trein in AC Chair Class.
Israël - 10 dagen in 2012
Retourvlucht: 300 euro
Ter plaatse: gemiddeld 25 euro per dag
Overnacht in dorms en elke avond zelf gekookt
Estland, Letland, Litouwen - 24 dagen in 2012:
Twee enkele vluchten, bij elkaar: 95 euro
Ter plaatse: 650 euro, gemiddeld 28 euro per dag
5 nachten in een B&B, de rest in dorms
Met name de hoofdsteden waren prijzig, buiten Vilnius/Riga/Tallinn zakten de prijzen aanzienlijk.
In Litouwen en Letland gaf ik buiten de hoofdstad vaak nog geen 20 euro per dag uit.
Boedapest, 4 dagen (2013)
Retourvlucht: 26 euro
Ter plaatse: 45 euro per dag
Overnacht in een double room in hostel, 's avonds zelf gekookt en 's middags in restaurants geluncht.
Rome, 8 dagen (2013)
Retourvlucht: 150 euro
Groot privé appartement met reisgenoten gedeeld, zelf koken, metroticket voor een week, entreeticket Vaticaan
Retourvlucht: 710 euro
Visum, inclusief speciale pasfoto's en reiskosten naar Den Haag: 90 euro
Ter plaatse: 600 euro, zo'n 17 euro per dag
Als ik niet rond Kerst en O&N was gegaan, had het iets goedkoper gekund.
Een mix van goedkope guesthouses, homestays en een handvol luxe overnachtingen. Reizen per gouvernment bus en met trein in AC Chair Class.
Israël - 10 dagen in 2012
Retourvlucht: 300 euro
Ter plaatse: gemiddeld 25 euro per dag
Overnacht in dorms en elke avond zelf gekookt
Estland, Letland, Litouwen - 24 dagen in 2012:
Twee enkele vluchten, bij elkaar: 95 euro
Ter plaatse: 650 euro, gemiddeld 28 euro per dag
5 nachten in een B&B, de rest in dorms
Met name de hoofdsteden waren prijzig, buiten Vilnius/Riga/Tallinn zakten de prijzen aanzienlijk.
In Litouwen en Letland gaf ik buiten de hoofdstad vaak nog geen 20 euro per dag uit.
Boedapest, 4 dagen (2013)
Retourvlucht: 26 euro
Overnacht in een double room in hostel, 's avonds zelf gekookt en 's middags in restaurants geluncht.
Rome, 8 dagen (2013)
Retourvlucht: 150 euro
Groot privé appartement met reisgenoten gedeeld, zelf koken, metroticket voor een week, entreeticket Vaticaan
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Even een correctie, ik heb maar 1600 uitgegeven in 63 dagen (India). 25 per dag dus.
Qreply
Uitgaven gedurende 3 maanden reis:
Thailand: €26 p.p.p.d.
Cambodja: €24 p.p.p.d.
Vietnam: €26 p.p.p.d.
Laos: €23 p.p.p.d.
Deze prijzen zijn exclusief visa en tickets.
Dit is een budget waarmee je goed vooruit kan, overwegingen moet maken in je uitgaven, maar zo goed als alle activiteiten kunt doen.
Wij hebben ultiem genoten.
Thailand: €26 p.p.p.d.
Cambodja: €24 p.p.p.d.
Vietnam: €26 p.p.p.d.
Laos: €23 p.p.p.d.
Deze prijzen zijn exclusief visa en tickets.
Dit is een budget waarmee je goed vooruit kan, overwegingen moet maken in je uitgaven, maar zo goed als alle activiteiten kunt doen.
Wij hebben ultiem genoten.
Marokko:
50 Euro per dag, korte reis helemaal niet op geld gelet.
50 Euro per dag, korte reis helemaal niet op geld gelet.
Wij letten nooit niet zo op het budget. Misschien toch wel eens handig om te gaan doen......
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik let ook nooit zo op het budget. Misschien juist wel zo verstandig
(maar stiekem heb ik de afgelopen reis (bijna) dagelijks even geteld hoeveel geld ik nog in m'n portemonnee had zitten, dus ik zal vanavond eens gaan rekenen waar ik in totaal op uitkom)

(maar stiekem heb ik de afgelopen reis (bijna) dagelijks even geteld hoeveel geld ik nog in m'n portemonnee had zitten, dus ik zal vanavond eens gaan rekenen waar ik in totaal op uitkom)
Met z'n 2en hebben we in Thailand 36 euro per dag uitgegeven, 18 euro pppd dus. We zijn 30 dagen in Thailand geweest en we hebben 2 x een binnenlandse vlucht gemaakt en zijn met de ferry naar Koh Phangan geweest, dit ticket was ver van te voren geboekt. We hebben 1,5 dagen safari in het nationale park Khao Yai gedaan en zijn een dag met een boot meegegaan om 2 duiken te doen bij Sail Rock. We hebben op heel behoorlijke plaatsen geslapen, vaak ook met zwembad, maar zijn ´s avonds niet uitgeweest, geen biertjes gedronken en meestal op avondmarkten en bij stalletjes gegeten. Onze goedkoopste acco koste 200 THB (nog geen 5 euro) voor een prima kamer met 2 fans en eigen badkamer. De duurste kamer was 36 euro. Hiervoor hadden we een kamer met airco, tv, en ontbijtbuffet in hartje Bangkok en er was een zwembad.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Even en rekensommetje gemaakt, had ik inderdaad misschien maar beter niet kunnen doen. M'n laatste trip naar Japan heeft me in totaal € 3.169 gekost:
- Vlucht AMS - FUK - CTS / HND - KIX - AMS: € 1.075
- 17 hotelsovernachtingen: € 819
- Japan Rail Pass 14d: € 348
- SIM-card dataverkeer: € 39 (werkte helaas niet, jammer van het geld, maar niet echt gemist)
- overige uitgaven cash/cc: € 889 (eten, lokaal transport, entreegelden, souvenirs)
De vlucht even niet meegerekend kom ik dan dus uit op gemiddeld € 116 per dag uit.
Kanttekening hierbij is wel dat met name de eerste nacht in Sapporo doordat vrijwel alles vol zat in een behoorlijk prijzig hotel was, die ene nacht was ongeveer 3x zo duur als m'n andere hotels, en ook in Sendai heb ik om soortgelijke redenen één nacht in een dubbel zo duur hotel gezeten. Andersom heb ik wel één gratis overnachting in Hirosaki gehad, 10 punten verzameld op m'n Toyoko Inn Club-card.
De verdeling van de overige uitgaven is wat lastig in te schatten, maar ik gok dat minimaal 1/3 tot de helft daarvan aan souvenirs is opgegaan. Fotootje volgt nog, maar ik heb weer een salontafel vol...
- Vlucht AMS - FUK - CTS / HND - KIX - AMS: € 1.075
- 17 hotelsovernachtingen: € 819
- Japan Rail Pass 14d: € 348
- SIM-card dataverkeer: € 39 (werkte helaas niet, jammer van het geld, maar niet echt gemist)
- overige uitgaven cash/cc: € 889 (eten, lokaal transport, entreegelden, souvenirs)
De vlucht even niet meegerekend kom ik dan dus uit op gemiddeld € 116 per dag uit.
Kanttekening hierbij is wel dat met name de eerste nacht in Sapporo doordat vrijwel alles vol zat in een behoorlijk prijzig hotel was, die ene nacht was ongeveer 3x zo duur als m'n andere hotels, en ook in Sendai heb ik om soortgelijke redenen één nacht in een dubbel zo duur hotel gezeten. Andersom heb ik wel één gratis overnachting in Hirosaki gehad, 10 punten verzameld op m'n Toyoko Inn Club-card.
De verdeling van de overige uitgaven is wat lastig in te schatten, maar ik gok dat minimaal 1/3 tot de helft daarvan aan souvenirs is opgegaan. Fotootje volgt nog, maar ik heb weer een salontafel vol...
-
- Reisexpert
Wizzard: dan wordt het zo stilaan tijd dat je naar een kasteel verhuisd aan je salontafel van de vorige trip te zien. Wat doe jij dan steeds met al die souveniers??? 

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Geen slecht idee, maar na zo'n vakantie geen geld meer voor
Wat ik met de souvenirs van plan ben? Met een aanzienlijk deel daarvan: opdrinken of opeten. Heb deze keer in totaal zo'n 4 liter aan drank meegenomen (whiskey, sake, shinkansen-bier, schochu, chuhai, umeshi), dus maar goed dat de douane me gewoon door heeft gelaten. En toch een van de kleine hoogtepuntjes was een piepklein ouderwets snoepwinkeltje in een mall in Sendai, letterlijk tot de nok toe volgepakt.
Daarnaast heb ik uiteraard weer de nodige magneten, ik heb nog steeds genoeg kale metalen kozijnen in huis beschikbaar.
Overigens heb ik ook weer een nieuw verzamelitem: waaiers. Deze werden vooral bij de diverse festivals uitgedeeld, heb er zo een stuk of 20 bij elkaar weten te verzamelen.

Wat ik met de souvenirs van plan ben? Met een aanzienlijk deel daarvan: opdrinken of opeten. Heb deze keer in totaal zo'n 4 liter aan drank meegenomen (whiskey, sake, shinkansen-bier, schochu, chuhai, umeshi), dus maar goed dat de douane me gewoon door heeft gelaten. En toch een van de kleine hoogtepuntjes was een piepklein ouderwets snoepwinkeltje in een mall in Sendai, letterlijk tot de nok toe volgepakt.
Daarnaast heb ik uiteraard weer de nodige magneten, ik heb nog steeds genoeg kale metalen kozijnen in huis beschikbaar.
Overigens heb ik ook weer een nieuw verzamelitem: waaiers. Deze werden vooral bij de diverse festivals uitgedeeld, heb er zo een stuk of 20 bij elkaar weten te verzamelen.
@Wizz dit vraagt echt om een foto! Beeld zegt meer dan 1000 woorden.