Ervaringen China Airlines visum Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
udidit

Ervaringen China Airlines visum Thailand

Bericht door udidit »

Hee allemaal!

Ik weet het, het is er al vaker over gegaan en ik heb alle posts hierover dan ook al gelezen! Toch zou ik graag recente ervaringen (met China Airlines) horen omdat veel posts al verouderd zijn of niet over deze specifieke maatschappij gaan!

Situatie:
- Ik ga 2 maanden reizen door Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand.
- Ik zal na aankomst in Bangkok max. 2 of 3 weken in Thailand blijven (en voor ik weer terugvlieg naar Amsterdam nog max. 1 week). Eigenlijk volstaat een visumvrije entree dus.
- Ik las dat sommige vliegtuigmaatschappijen toch moeilijk doen over een bewijs van vertrek (in de vorm van een vliegticket uit Thailand binnen 30 dagen na aankomst).
- Daarom heb ik China Airlines gemaild. Ik kreeg geen reactie dus heb toen ook gebeld. Aan de telefoon kreeg ik het antwoord dat dit totaal geen probleem is! Alleen als ik toch langer dan 30 dagen blijf moet ik aan de grens een boete betalen, maar dat is niet aan de orde en daar gaan zij verder ook niet over. Dus ik kan gewoon zonder visum naar Schiphol komen en meevliegen naar Bangkok.
- Inmiddels heb ik echter ook nog een e-mail terug. Daarin staat het tegenovergestelde: "U dient inderdaad aan te tonen dat u het land weer uitgaat in Bangkok, anders heeft u een visum nodig."

Mijn vraag dus: wie heeft hier ervaringen mee (China Airlines) en kan me advies geven? Ik heb bijvoorbeeld wel al een autorisatiebrief voor mijn visum in Vietnam, maar dat is natuurlijk geen vliegticket.. Dus kan ik het beste naar de mail of het telefoongesprek luisteren?

Ik betaal natuurlijk liever niet voor een visum dat ik niet nodig heb, maar wil ook niet het risico lopen niet mee te mogen in het vliegtuig!

Alvast heel erg bedankt!
Travelator
Reisexpert

Re: Ervaringen China Airlines visum Thailand

Bericht door Travelator »

Hoi!

Zoals je veelvuldig hier op het forum zult teruglezen (ook in zeer recente posts), heb je ofwel een visum, ofwel een ticket het land uit (binnen 30 dagen) nodig.
China Airlines is daarin geen uitzondering. Het telefonische advies klopt dan ook niet. De informatie in de e-mail is correct.

Ik verzeker je overigens écht dat dit klopt; we krijgen deze vraag bijna dagelijks.

Succes ermee!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Even terzijde... Je weet toch dat je alleen een VOA voor Vietnam kunt krijgen met een letter og approval als je het land binnenkomt op de airport van Hanoi, Danang of Saigon?
Judi
Vakantieganger

Bericht door Judi »

Hoi!

8 jaar geleden ben ik met een open ticket van China Airlines naar Bangkok gevlogen, vantevoren overal navraag gedaan of dit kon, zou geen probleem zijn. Inchecken op Schiphol was toch wat problematischer, werd geloof ik bij de balie van klm gedaan, hier deden ze dus wel moeilijk. Na een uur discussiëren heeft de incheck-medewerkster uiteindelijk toch navraag gedaan en wat bleek... het was geen probleem.

Kan zijn dat ze inmiddels wel wat strenger zijn geworden - zeker omdat ze zelf nu dus ook al aangeven dat je een ticket het land uit nodig hebt -, en of je zin hebt om lang te discussiëren en uiteindelijk niet zeker te weten of je mee mag... ik vond het zelf niet prettig. Dus tegenwoordig zorg ik wel voor een retour- of doorreisticket.

Succes en goeie reis!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Waarschijnlijk kun je bij inchecken een waiver tekenen dat je instapt op eigen risico en zelf de boete en kosten betaalt indien je geweigerd wordt. China werkt daar namelijk mee.
Maar dat is geen garantie, en niemand kan je die garantie geven. Het schriftelijke antwoord van China is correct, en dezelfde informatie staat in de visumeisen die de baliemedewerkers tot hun beschikking hebben en officieel op moeten controleren. Dus als je iemand treft die zich aan de regels houdt heb je pech, als je iemand treft die weet hoe Thaise immigratie hier in de praktijk mee omgaat heb je geluk.

En de uitwijkmogelijkheid van een waiver, wie weet, niemand kan je vooraf informeren.

Wat je kunt doen: zo vroeg mogelijk inchecken, als er een probleem is ter plekke online een vliegticket naar buiten Thailand kopen. Dan voldoe je namelijk wel aan de viosumvrije entree eisen.
udidit

Bericht door udidit »

Globetrot schreef:Even terzijde... Je weet toch dat je alleen een VOA voor Vietnam kunt krijgen met een letter og approval als je het land binnenkomt op de airport van Hanoi, Danang of Saigon?
Ja dat weet ik! Ik ga ook vliegen van Luang Prabang naar Hanoi :)

En bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels nog 3x gebeld en steeds anderen aan de telefoon gekregen. Bij het hoofdkantoor kreeg ik dezelfde vrouw als van het mailtje aan de telefoon, en zij zei dat ik het om het zeker te weten bij de balie op Schiphol moest vragen. Daar zeggen ze elke keer dat het geen probleem is, en het enige wat ze misschien zullen doen is mij informeren dat ik als ik langer dan 30 dagen blijf een boete zal krijgen.

Erg verwarrend dus! Ik denk er nog even over na of ik dan toch maar die overbodige visum moet aanschaffen om geen risico te nemen..
arianne87

Bericht door arianne87 »

Hallo,

Ik zit met exact hetzelfde dus fijn om mee te kunnen lezen. Ik ben ook bezig met een visum naar Vietnam en begrijp ik het goed van jullie dat als ik binnenkom via een airport in vietnam ik een visum on arrival kan regelen? (met vooraf een letter of approval). Dit zou mij een heleboel heen en weer gereis naar de ambassade in den haag schelen namelijk :).
udidit

Bericht door udidit »

arianne87 schreef:Hallo,

Ik zit met exact hetzelfde dus fijn om mee te kunnen lezen. Ik ben ook bezig met een visum naar Vietnam en begrijp ik het goed van jullie dat als ik binnenkom via een airport in vietnam ik een visum on arrival kan regelen? (met vooraf een letter of approval). Dit zou mij een heleboel heen en weer gereis naar de ambassade in den haag schelen namelijk :).
Klopt! Ik heb die autorisatiebrief aangevraagd via visumvietnam.nl maar er zijn meer sites. (Was daar €18,- en had hem binnen 3 dagen binnen.) Staat ook meer info op die site.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

udidit schreef:

En bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels nog 3x gebeld en steeds anderen aan de telefoon gekregen. Bij het hoofdkantoor kreeg ik dezelfde vrouw als van het mailtje aan de telefoon, en zij zei dat ik het om het zeker te weten bij de balie op Schiphol moest vragen. Daar zeggen ze elke keer dat het geen probleem is, en het enige wat ze misschien zullen doen is mij informeren dat ik als ik langer dan 30 dagen blijf een boete zal krijgen.

Erg verwarrend dus! Ik denk er nog even over na of ik dan toch maar die overbodige visum moet aanschaffen om geen risico te nemen..
Verwarrend is het niet hoor. Er is gewoon een regel zoals Travelator hier boven al heeft gezegd en ja soms wordt er vanaf geweken en heb je geluk.
udidit

Bericht door udidit »

menasil schreef: Verwarrend is het niet hoor. Er is gewoon een regel zoals Travelator hier boven al heeft gezegd en ja soms wordt er vanaf geweken en heb je geluk.
Ik vind het toch echt verwarrend als verschillende werknemers van eenzelfde vliegmaatschappij iets anders zeggen..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je gewoon de site van de ambassade gelooft, dan weet je dat je een visum nodig hebt en dan hoef je niet te bellen ;) Niks verwarrends aan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie