Route backpacken zuid amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Edtttt

Route backpacken zuid amerika

Bericht door Edtttt »

Hallo allemaal,

ik ga eind dit jaar voor 4 maanden naar zuid amerika. Start: begin september.

Ik ben benieuwd in welk land ik het beste kan starten? En welke route de meeste backpackers aanhouden.
Ik wil niet tegen de stroom in gaan namelijk. Wie o wie kan mij helpen?

Alvast super bedankt.
Erik
Site Admin

Re: Route backpacken zuid amerika

Bericht door Erik »

In welk land zal je beginnen?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

In Zuid-Amerika is er veel minder dan in Zuid-Oost Azie een standaard route. Mensen beginnen zowel in steden zoals Lima, Quito als in Santiago en bijv Beunos Aires. Je hoeft je dus niet druk te maken over tegen de stroom in te reizen. Welke landen wil je bezoeken? Dan kunnen we je wellicht wel tips geven voor een handig rondje of start/eindpunt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Edtttt

Bericht door Edtttt »

Hoiiii

Ik ben van plan te beginnen in Argentinië. Buenos Aires. Lees dat veel backpackers daar starten en dan ri het noorden gaan...
Edtttt

Bericht door Edtttt »

Ow, qua landen heb ik Argentinië, Bolivia, Peru en Brazilië op m'n lijstje staan. Maar suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
Luukieeeee

Bericht door Luukieeeee »

In mijn tijd in zuid-amerika heb ik veel reizigers het volgende rondje zien maken.

Beginnend in Buenos Aires, vervolgens omlaag richting ushuaia met een stop in Puerto Madryn, vervolgens puerto natales, el calafate en torres del paine, bariloche, santiago, (mendoza als je een wijnliefhebber bent), San pedro de atacama, vervolgens via bolivia naar peru en vanaf daar een vlucht boeken naar Brasil ( rio), en vanuit daar richting, cateratas de iguazu.

Dan heb je van alles in je reis zitten en is super mooi allemaal ( vooral argentinië)

Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is maar een optie hoor, maar wel een goede.
Plaats reactie