Reisroute Peru

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
V_Maartje

Reisroute Peru

Bericht door V_Maartje »

Hallo,

Ik heb eindelijk geboekt, in 4,5 maand tijd ga ik naar Ecuador, Peru, Bolivia, Noord-Argentinië en Rio de Janeiro!!! Nu zit ik met het volgende probleem. Een stuk van de route reis ik met een reisgenoot. Samen willen we door Ecuador en Peru reizen. Vanuit Peru wil ik verder reizen richting Bolivia. Mijn reisgenoot vliegt echter via Arequipa naar Lima en dan terug naar Nederland. We willen dus in Arequipa eindigen. De volgende plaatsen staan op de planning:
-Lima
-Ica
-(Nazca)
-Arequipa
-Colca Canyon
-Cuzco
-Macha Picchu
-Titicacameer
Echter wat is nu de handigste reisroute? Via Nazca naar Cuzco en dan via Puno en de Colca Canyon richting Arequipa? Mij lijkt dat ik hierdoor enigszins omreis als ik vervolgens via Arequipa naar La Paz wil gaan. Is er een betere manier?

Groetjes, Maartje
Alexanderr
Reiziger

Re: Reisroute Peru

Bericht door Alexanderr »

Hoi

Eerlijk gezegt zou ik de kust niet doen dan als ik jou was.
Van lima naar cusco (vliegen kost niet zoveel)
De tijd nemen voor machu pichu en de sacret valley.
Daarna afzakken via puno naar arequipa.

Groet Alex
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mocht je wel aan de kust reizen dan is Paracas misschien nog een optie. Tussen Lima en Paracas leek niet zo veel bijzonders te zijn. Om je een idee te geven van de afstanden Lima naar Arequipa is 14 uur met de bus. Eventueel zou je ook vanuit Lima naar Arequipa kunnen vliegen en vandaar uit verder reizen?
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Eerlijk gezegt zou ik de kust niet doen dan als ik jou was.
Van lima naar cusco (vliegen kost niet zoveel)
De tijd nemen voor machu pichu en de sacret valley.
Daarna afzakken via puno naar arequipa
Deze suggestie door Alexanderr spreekt mij wel aan. Ik merk hierbij op dat je ook met de bus van Lima naar Cusco kunt reizen (ongeveer 20 uur).
Bovendien is het volgende wellicht interessant als een mogelijkheid om van Cusco naar Arequipa te reizen. Meer hierover is te vinden op Thorntree van de Lonely Planet website.
Espinar and around (detour between Cusco and Arequipa/Chivay)
I didn't find anything about Espinar (Yauri) in the LP and on internet but me and my girlfriend have just traveled around this part of Peru a few days ago. It was amazing and I don't understand why doesn't LP cover this. It's even faster to get to Arequipa from Cusco on this way and much nicer than the normal route. So, here are the details.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je kunt ook gewoon wel de route doen die je voorstelt maar dan niet van Arequipa naar la paz gaan maar via Arica (chili) en de Salar Uyuni naar La paz gaan. Salar Uyuni is toch iets dat je echt niet mag missen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie