9 weken zuid-oost azie
-
9 weken zuid-oost azie
Ik ben van plan om aankomende zomer te gaan backpacken door zuid oost azie. Ben afgelopen januari voor 3 weken in zuid thailand en maleisie geweest, ben helemaal verliefd geworden op die regio, en wil heel graag nog eens die kant op! Dus nu wil ik graag 9 weken gaan backpacken in de zomer. De eerste 5 weken van begin juli tot begin augustus ga ik alleen, en daarna komt mn beste vriendin langs en hebben we nog 4 weken tot begin september. Ik zat eraan te denken om een retourtje bangkok te boeken (is mij verteld dat het goedkoper is dan bv laos/vietnam etc), en dan bijvoorbeeld de volgende route:
noord vietnam --> zuid vietnam --> cambodja --> vriendin ophalen in bangkok --> noord thailand --> laos --> weer eindigen in bangkok.
Maar nu las ik dus dat het regenseizoen is in zuid oost azie van juli-sept. Is dit dan een afrader om zo lang in die regio te zitten?
Ook heb ik dus 5 weken (voordat mijn beste vriendin langskomt) voor het traject noord vietnam --> zuid vietnam --> cambodja. Is dit teveel? Kan ik bijvoorbeeld beter eerst naar Hong Kong vliegen, dan naar noord vietnam, zuid vietnam, cambodja (dus eerst nog een stukje china erbij)? Of zijn er andere dingen of routes die jullie me aanraden? Bv myanmar, indonesie, bv ivm de regentijd?
En wat is volgens jullie een reele schatting qua budget in zuid oost azie?
Groetjes!!
noord vietnam --> zuid vietnam --> cambodja --> vriendin ophalen in bangkok --> noord thailand --> laos --> weer eindigen in bangkok.
Maar nu las ik dus dat het regenseizoen is in zuid oost azie van juli-sept. Is dit dan een afrader om zo lang in die regio te zitten?
Ook heb ik dus 5 weken (voordat mijn beste vriendin langskomt) voor het traject noord vietnam --> zuid vietnam --> cambodja. Is dit teveel? Kan ik bijvoorbeeld beter eerst naar Hong Kong vliegen, dan naar noord vietnam, zuid vietnam, cambodja (dus eerst nog een stukje china erbij)? Of zijn er andere dingen of routes die jullie me aanraden? Bv myanmar, indonesie, bv ivm de regentijd?
En wat is volgens jullie een reele schatting qua budget in zuid oost azie?
Groetjes!!
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: 9 weken zuid-oost azie
juli en augustus zijn in Indonesië (oosten van het land) de droge maanden. Misschien lijkt Indonesië je leuk? Ik ben er nog nooit geweest, maar ik ga binnenkort wel en ben n.a.v. wat ik heb gelezen helemaal verliefd!
Er zijn veel Indonesië-gangers op dit forum, dus misschien kunnen zij je alvast wat vertellen, of lees er zelf over bij 'alles over'.
Groetjes Anne
Er zijn veel Indonesië-gangers op dit forum, dus misschien kunnen zij je alvast wat vertellen, of lees er zelf over bij 'alles over'.
Groetjes Anne
Re: 9 weken zuid-oost azie
- 5 Weken is zeker niet te lang voor noord vietnam --> zuid vietnam --> cambodja. De meest mensen nemen 4 weken voor vietnam en dan 1 tot 3 weken voor cambodja. Ik zou er zeker niet nog meer in proberen te propen.
- Regentijd is meer flinke regenbuien in de middag. Als je niet op het strand ligt of echt de bush bush in wil gaan is het wel goed te doen. Indonesie is ook super mooi hoor, zou gewoon bekijken waar je het liefst naar toe wil. Als je allemaal ongeveer even graag wil dan voor Indonesie kiezen.
- Regentijd is meer flinke regenbuien in de middag. Als je niet op het strand ligt of echt de bush bush in wil gaan is het wel goed te doen. Indonesie is ook super mooi hoor, zou gewoon bekijken waar je het liefst naar toe wil. Als je allemaal ongeveer even graag wil dan voor Indonesie kiezen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY