Hallo,
Ik plan een reis deze zomer van 6 weken naar Indonesië met mijn vriend. We zouden graag vliegen op Medan (Sumatra) en de eerste 10 dagen in Sumatra rondreizen. Daarna nemen we een binnenvlucht naar Jakarta en reizen we meteen door naar Oost-Java, Bali en Lombok.
Lijkt dat jullie haalbaar?
Nog een vraagje: is het zinvol om excursies op voorhand te boeken? We zouden bv graag een excursie doen in het gunung leusur park in sumatra en ook de rinjani vulkaan willen we beklimmen. Boeken we dat best nu al of is het sowieso goedkoper als we dat ter plaatse boeken?
Alvast bedankt!
Haalbare Indonesie reis? 6 weken?
Re: Haalbare Indonesie reis? 6 weken?
Ik zou excursies zeker pas ter plekke boeken. De avond voor vertrek is ruim op tijd
6 weken Indonesië lijkt lang, maar je zal keuzes moeten maken. Met 10 dagen Sumatra vanaf Medan kan je naar Lake Toba en Bukit Lawang. Je hebt echter ook tijd om een trekking te doen vanuit Ketambe, maar dan houd je weinig tijd voor bijvoorbeeld Berastagi en Pulau Weh.
Je houdt ruim 4 weken over voor Java, Bali en Lombok. Persoonlijk zou ik 3-4 weken voor Java uittrekken, maar het kan eventueel sneller. Het wordt denk ik wel wat krap ook de Rinjani te beklimmen.
Misschien kun je (via Jakarta) van Medan naar Yogya vliegen. Wil je je focussen op vulkanen dan kun je ook van Medan naar Surabaya vliegen met Lion Air.

6 weken Indonesië lijkt lang, maar je zal keuzes moeten maken. Met 10 dagen Sumatra vanaf Medan kan je naar Lake Toba en Bukit Lawang. Je hebt echter ook tijd om een trekking te doen vanuit Ketambe, maar dan houd je weinig tijd voor bijvoorbeeld Berastagi en Pulau Weh.
Je houdt ruim 4 weken over voor Java, Bali en Lombok. Persoonlijk zou ik 3-4 weken voor Java uittrekken, maar het kan eventueel sneller. Het wordt denk ik wel wat krap ook de Rinjani te beklimmen.
Misschien kun je (via Jakarta) van Medan naar Yogya vliegen. Wil je je focussen op vulkanen dan kun je ook van Medan naar Surabaya vliegen met Lion Air.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie