Hallo,
Ik heb het plan om in november en december (ca. 15 nov t/m 15 dec 2013) door Peru en Bolivia te gaan trekken. Helaas bestaat er geen mogelijkheid om eerder te gaan. Echter, ik lees slechte verhalen t.a.v. het weer/klimaat in deze periode. Zijn er mensen die in nov en dec door Peru en/of Bolivia hebben gereisd? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen geweest t.a.v. het weer? Vb: miesert het en is het de hele dag bewolkt? Of is er eerder sprake van een (of meerdere) stortbui(en) per dag, echter daarna weer helder weer met blauwe lucht? Zijn excursies afgelast vanwege hevige regenval?
Is het aan te raden om in nov-dec te reizen?
Groeten,
Denise
Reizen in Peru in nov-dec?
Re: Reizen in Peru in nov-dec?
Het weer in beide landen wordt veel meer bepaald door de Andes dan door bepaalde maanden. Aan de kust van Peru zit je bijvoorbeeld wel prima. Maar als je naar de Amazone wil dan is regen en modder wel lastig. Ik heb niet in okt/nov gereisd maar nog wel in de zogenaamde ""regenperiode" in plekken zoals cusco had je vaak in de middag een bui en en de rest van de dag prima.
Het hangt dus helemaal af van het doel van je reis is of je in die periode goed kunt reizen, zolang je maar niet voornamelijk veel trekkings wilt maken zou ik gewoon gaan.
Het hangt dus helemaal af van het doel van je reis is of je in die periode goed kunt reizen, zolang je maar niet voornamelijk veel trekkings wilt maken zou ik gewoon gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: Reizen in Peru in nov-dec?
Wij wilden normaal gezien december - januari gaan, maar na contacten met een belg in Peru (woont in Cusco) hebben we ons bedacht.
Zijn reactie was toen "December is niet de beste maand ,,,, deze maand ga je veel regen hebben , ik ben nu in peru en cusco omgeving is stromende regen"
Wij hebben ons plan herzien en gaan in augustus. Ik zag nu wel dat connections een superpromo had, vluchten van brussel naar lima via air europa voor maar 850€ vertrek vanaf half september.
Zijn reactie was toen "December is niet de beste maand ,,,, deze maand ga je veel regen hebben , ik ben nu in peru en cusco omgeving is stromende regen"
Wij hebben ons plan herzien en gaan in augustus. Ik zag nu wel dat connections een superpromo had, vluchten van brussel naar lima via air europa voor maar 850€ vertrek vanaf half september.