Vrijwilligerswerk op 60 jarige leeftijd in Afrika

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Dehullu

Vrijwilligerswerk op 60 jarige leeftijd in Afrika

Bericht door Dehullu »

Beste,
ik ben 60 jaar, docent Recht aan de hogeschool Gent en aan de Universiteit Gent en zou graag eens een paar weken vrijwilligerswerk doen in Afrika of een opdracht uitvoeren voor een organisatie. Ik vroeg me af of dat op mijn leeftijd nog kan en of u een mogelijkheid ziet voor mij. Les geven, een specifieke opdracht, werken in een weeshuis of school of zelfs in een hospitaal...
Engels en Frans zijn geen probleem
Erik
Site Admin

Re: Vrijwilligerswerk op 60 jarige leeftijd in Afrika

Bericht door Erik »

Zover mij bekend is er geen maximum leeftijd om vrijwilligerswerk te doen. Heeft u toevallig deze pagina al gezien? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vr ... si230.html Hierop staan tal van organisaties en projecten waar u terecht zou kunnen. U zou dan ook eventueel contact op kunnen nemen met de organisaties om te bekijken wat de mogelijkheden zijn.
zammuzungu

Bericht door zammuzungu »

Ik heb afgelopen winter vrijwilligerswerk gedaan in Afrika. Waarvan zes weken in Zambia, waar ik later weer naar terug ben gegaan voor een week. Zelf ben ik 37, en ik dacht dat ik al wat ouder zou zijn...

Niets is minder waar, de groep bestaat uit mensen van 17 tot 75 jaar oud ofzo. Natuurlijk zijn de 17-25 jarigen wel in de meerderheid, maar als je allemaal hetzelfde doel hebt valt dat nauwelijks op. Iedereen streeft hetzelfde doel na en alle verschillen vallen weg. Ik zeg: DOEN!!
IOCapeTown

Bericht door IOCapeTown »

AUB Doen!! Buitenlandse ervaringen zijn schitterende ervaringen die niemand je kunt afnemen en voor de rest van je leven bij je zult houden! Vrijwilligerswerk is daar veruit een van de mooiste van en daar ben je zeker nooit te oud voor!

See you in Cape Town
Laatst gewijzigd door Travelator op 27 aug 2014 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame
Plaats reactie