1ste maal Backpacken
1ste maal Backpacken
Ik zou graag deze zomer twee weken gaan rondtrekken. Nu weet ik niet goed waar, ik had gedacht aan Maleisie, Thailand, Indonesie,Myanmar,.. (Zuid-oost aziatische landen)! Het internet staat er vol van met informatie van hoe je moet planenn enzo, maar aangezien ik maar twee weken heb en mijn eerste maal is had ik graag wat meer geweten over welke bestemming kiezen.
Re: 1ste maal Backpacken
Waar ben je naar op zoek, bv. zon zee strand of? Wat is je budget? Ga je alleen?
Kijk eens door de reisinformatie van ATG heen over elk land, wellicht vind je daar punten die je aanspreken. Of blader eens door het forum heen.
Ps. ik zou Myanmar niet snel kiezen als 1ste keer, maar wellicht dat iemand anders daar anders over denkt.
Kijk eens door de reisinformatie van ATG heen over elk land, wellicht vind je daar punten die je aanspreken. Of blader eens door het forum heen.
Ps. ik zou Myanmar niet snel kiezen als 1ste keer, maar wellicht dat iemand anders daar anders over denkt.
- Kims
- Reisexpert
Twee weken is heel kort voor zo'n verre reis. Zou ik het toch wat dichter bij huis zoeken zodat je niet 2-3 dagen van die twee weken kwijt bent aan reizen en een jetlag... mits je natuurlijk al in de regio bent.tibo schreef:Ik zou graag deze zomer twee weken gaan rondtrekken.
Als je toch wil gaan, zou ik een regio in 1 land uitzoeken en zeker niet meerdere landen of een heel land verwachten te kunnen zien.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Zelf zou ik ook voor een land dichterbij huis kiezen wanneer je maar 2 weken de tijd hebt.
Misschien is het een idee om te interrailen door Europa?
Of neem een vlucht richting het zuiden (als je dat trekt) en reis vanaf daar terug naar Nederland. Er is in Europa ook heel veel moois te zien.
Misschien is het een idee om te interrailen door Europa?
Of neem een vlucht richting het zuiden (als je dat trekt) en reis vanaf daar terug naar Nederland. Er is in Europa ook heel veel moois te zien.

Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Dank u wel, kzocht zo wat een mix tussen cultuur en strand! Ja is inderdaad kort (neem aan 2 weken zonder de reis)! Het probleem is dat ik eerder geneigd ben om verder te gaan, heb al zoveel gezien in Europa
Budget rond de 2000 euro (incl. Ticket) en ik zou alleen gaan!

Ik zou gewoon gaan hoor ook al heb je maar twee weken de tijd. Je budget is prima, ik zou daarmee wel een land kiezen waar je direct op kunt vliegen dus Thailand of Maleisië. Een mix tussen cultuur en strand zou ik eerder voor Thailand kiezen en dan de oostkust vanwege het klimaat in de Nederlandse zomerperiode. Je zou een week strand kunnen doen en de rest van de tijd in Bangkok en bijvoorbeeld Ayuthaya.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wat leuk! altijd doen!
Zoals je zelf ook zult vinden is 2 maanden altijd relaxter dan 2 weken en het liefst zou je misschien wel 2 jaar gaan, maar wanneer je je bestemmingen goed plant zijn er altijd mogelijkheden!
je kan er bv gewoon voor kiezen om een deel van een land te zien! Je zult toch keuzes moeten maken.
Zo zijn wij in een week over Bali gecrost, veel te kort maar toch een prachtige actieve week gehad!
Bali is makkelijk op te vliegen en ideaal (denk ik) voor 2 weken, je zou er dan zelfs nog een paar dagen Gili aan kunnen plakken.
Wij gaan dit jaar 2 weken naar Maleisie (en een week Borneo), uiteraard veel te kort maar een andere optie is er niet qua tijd. Gewoon goed plannen en van tevoren alles uitstippelen zodat je geen dagen kwijt bent aan zoeken en plannen. Voor veel zal het idee achter "backpacken" redelijk verdwenen zijn op deze manier maar het vergroot wel je mogelijkheden.
2 weken maleisie, (kuala lumpur, malakka, cameron highlands, taman negara, kota bharu, perhantian Island) is prima te doen:)
Ik weet helaas te weinig over thailand, en in vietnam moet je mss wel heeeel veel overslaan voor 2 weken.
Succes met je planning:)

Zoals je zelf ook zult vinden is 2 maanden altijd relaxter dan 2 weken en het liefst zou je misschien wel 2 jaar gaan, maar wanneer je je bestemmingen goed plant zijn er altijd mogelijkheden!
je kan er bv gewoon voor kiezen om een deel van een land te zien! Je zult toch keuzes moeten maken.
Zo zijn wij in een week over Bali gecrost, veel te kort maar toch een prachtige actieve week gehad!
Bali is makkelijk op te vliegen en ideaal (denk ik) voor 2 weken, je zou er dan zelfs nog een paar dagen Gili aan kunnen plakken.
Wij gaan dit jaar 2 weken naar Maleisie (en een week Borneo), uiteraard veel te kort maar een andere optie is er niet qua tijd. Gewoon goed plannen en van tevoren alles uitstippelen zodat je geen dagen kwijt bent aan zoeken en plannen. Voor veel zal het idee achter "backpacken" redelijk verdwenen zijn op deze manier maar het vergroot wel je mogelijkheden.
2 weken maleisie, (kuala lumpur, malakka, cameron highlands, taman negara, kota bharu, perhantian Island) is prima te doen:)
Ik weet helaas te weinig over thailand, en in vietnam moet je mss wel heeeel veel overslaan voor 2 weken.
Succes met je planning:)
Mijn allereerste reis buiten Europa was Thailand zo'n 11 jaar geleden. Daar huurden we een auto en reden van Bangkok naar Chiang Mai. Die reis duurde toen ook twee weken en is ons zo goed bevallen dat we daarna bijna nooit meer niet met de backpacks op stap gingen 
En zoals Quvac al zegt: die route in Maleisië is ook zeker aan te raden, al heb ik zelf meer met Thailand.

En zoals Quvac al zegt: die route in Maleisië is ook zeker aan te raden, al heb ik zelf meer met Thailand.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ik las hier op het forum dat Maleisie geen echte aanrader is, hebben jullie tips waar je prachtige natuur kan vinden en enkele dagen wat kan chilln op het strand? 

Zoals de meesten hier al zeggen: Thailand heeft beide. Je zei eerder al ook naar cultuur te zoeken, ook dat heeft Thailand. Een groot gedeelte ligt aan de zee, dus ga naar de bibliotheek, haal een Lonely Planet over Thailand en kijk of er wat tussen staat.tibo schreef:Ik las hier op het forum dat Maleisie geen echte aanrader is, hebben jullie tips waar je prachtige natuur kan vinden en enkele dagen wat kan chilln op het strand?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Goedenavond,
Ik zou het af laten hangen van hoe makkelijk je het geld kunt/wilt missen. Voor €2000,- moet je makkelijk 2 weken naar Thailand of Indonesië kunnen (inclusief ticket) en als je het geld er voor over hebt; waarom zou je het niet doen?
Cultuur en strand zou je (zoals gezegd) in Thailand kunnen vinden, maar Sumatra, Java of Lombok (1 van de 3) + Bali lijkt me ook een goede mogelijkheid. Een vlucht binnen Indonesië moet makkelijk binnen je budget passen.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Misschien dat interrailen een leuke optie zou zijn om binnen Europa iets te doen. Aan de andere kant geef je aan dat je al veel van Europa hebt gezien, als je daar bij optelt dat je overnachten + eten in Europa een stuk duurder is dan in Azië, is Azië misschien een betere optie.
Maleisië trekt mij niet zo, ik ben er ongeveer 2 weken geweest (omdat we Thailand plots moest verlaten), maar dat viel me enigszins tegen. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat mijn reis genootje, die na onze backpack-tocht van ruim 3 maanden met zijn ouders 4 weken naar Maleisië ging, de andere kant (het westen) geweldig vond.
Heb je enig idee hoeveel last jij hebt van een jetlag, dat schijnt per persoon namelijk te verschillen. Toen ik ruim een jaar geleden naar Thailand vloog (en enkele maanden later weer terug) heb ik nergens last van gehad, ik zou (als ik het geld had) dus gerust voor 2 weken die kant op gaan. Aan de andere kant; als voor jou geldt dat je van zo'n vlucht 3 dagen ziek bent zou ik het laten, 3 van de 14 dagen is best veel.
Een feit is dat je in 2 weken niet alles kunt zien, maar je ziet in 2 weken aanzienlijk meer dan als je niet gaat.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat het gaat worden!
P.s. Wat dacht je van 2 weken of de motor door Vietnam? Ben er nooit geweest, maar lijkt me geweldig.
Ik zou het af laten hangen van hoe makkelijk je het geld kunt/wilt missen. Voor €2000,- moet je makkelijk 2 weken naar Thailand of Indonesië kunnen (inclusief ticket) en als je het geld er voor over hebt; waarom zou je het niet doen?
Cultuur en strand zou je (zoals gezegd) in Thailand kunnen vinden, maar Sumatra, Java of Lombok (1 van de 3) + Bali lijkt me ook een goede mogelijkheid. Een vlucht binnen Indonesië moet makkelijk binnen je budget passen.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Misschien dat interrailen een leuke optie zou zijn om binnen Europa iets te doen. Aan de andere kant geef je aan dat je al veel van Europa hebt gezien, als je daar bij optelt dat je overnachten + eten in Europa een stuk duurder is dan in Azië, is Azië misschien een betere optie.
Maleisië trekt mij niet zo, ik ben er ongeveer 2 weken geweest (omdat we Thailand plots moest verlaten), maar dat viel me enigszins tegen. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat mijn reis genootje, die na onze backpack-tocht van ruim 3 maanden met zijn ouders 4 weken naar Maleisië ging, de andere kant (het westen) geweldig vond.
Heb je enig idee hoeveel last jij hebt van een jetlag, dat schijnt per persoon namelijk te verschillen. Toen ik ruim een jaar geleden naar Thailand vloog (en enkele maanden later weer terug) heb ik nergens last van gehad, ik zou (als ik het geld had) dus gerust voor 2 weken die kant op gaan. Aan de andere kant; als voor jou geldt dat je van zo'n vlucht 3 dagen ziek bent zou ik het laten, 3 van de 14 dagen is best veel.
Een feit is dat je in 2 weken niet alles kunt zien, maar je ziet in 2 weken aanzienlijk meer dan als je niet gaat.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat het gaat worden!
P.s. Wat dacht je van 2 weken of de motor door Vietnam? Ben er nooit geweest, maar lijkt me geweldig.
-
- Reisexpert
Houd er rekening mee dat het in onze zomer op veel plaatsen in Thailand regen-/laagseizoen is.
Je kunt er zeker nog wel reizen, maar bijvoorbeeld de Andaman kust is al een stuk minder leuk, omdat veel plekken verlaten zijn en sommige eilandjes niet eens te bereiken zijn omdat veel boten niet varen ivm de ruige zee.
En het regent natuurlijk wat vaker, hoewel die paar buitjes nog wel te overzien zijn, hoor...
Het kan dus wel, maar ik vond zelf het hoog/middenseizoen leuker (aan de Andaman kust dus).
Je kunt er zeker nog wel reizen, maar bijvoorbeeld de Andaman kust is al een stuk minder leuk, omdat veel plekken verlaten zijn en sommige eilandjes niet eens te bereiken zijn omdat veel boten niet varen ivm de ruige zee.
En het regent natuurlijk wat vaker, hoewel die paar buitjes nog wel te overzien zijn, hoor...
Het kan dus wel, maar ik vond zelf het hoog/middenseizoen leuker (aan de Andaman kust dus).
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl