Zomervakantie Maleisië Gezin/2,5week

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
iPeter

Zomervakantie Maleisië Gezin/2,5week

Bericht door iPeter »

Wij (gezin) zitten te twijfelen om deze zomervakantie naar Maleisië te gaan. Ons idee is om zo'n 2,5 week te gaan en dan vanaf Amsterdam dan Kuala Lumpur te vliegen. Wij zijn nog nooit in Azië geweest,maar zijn een paar keer naar de USA gegaan (om jullie even een beeld te geven). Nu lijkt het ons wel leuk om naar de andere kant van de wereld te gaan. Maar nu hebben we hier een paar vragen over:

1. Is 2,5 week te doen om verschillende bezienswaardigheden de zien zonder al te veel te reizen?
2. Wat is de beste manier van reizen daar? Want met een auto huren, lijkt het ons toch wel lastig om links te rijden en dan ook nog in zo'n "vreemd" land.
3. Hoe is het met de hitte in de zomer? Is dit een beetje te vergelijke met Key-West?
4. Wat raden jullie aan of hebben jullie nog tips?

We hadden trouwens eerst het idee om naar Bali te gaan, maar dit is een stuk duurder vliegen en veel meer overstappen waar we niet zo van houden. Zaten ook te twijfelen aan Jakarta, maar dat leek ons dan weer wat minder. Misschien jullie hebben jullie nog wat tips hierover?
Globetrot
Reisexpert

Re: Zomervakantie Maleisië [Gezin/2,5week]

Bericht door Globetrot »

Ik begrijp dat je 2 jaar geleden dus niet in ZO-Azië geweest bent...

Als je met kleine kinderen reist ben je misschien niet beperkt tot de schoolvakanties. Dan zijn de tickets meestal wat goedkoper. Maleisië is een islamitisch land en daar merk je tijdens de Ramadan best wel wat van, vooral als je in de oostelijke provincies reist. De Ramadan valt dit jaar van 9 juli t/m 7 augustus en het suikerfeest is van 8 t/m 11 augustus. Voor uitgebreide info kun je kijken op http://www.veelzijdigmaleisie.nl/faq-is ... leisie.htm.

Wat betreft je route zou je er voor kunnen kiezen om eerst de omgeving van KL te bekijken, dan naar Penang te vliegen en daar een paar dagen door te brengen. Vervolgens naar de Cameron Highlands en dan naar de TN. Van daar met de trein richting de Perhentians voor een afsluiting van de reis op een bountyeiland. Je zou dan met een goedkoop Airasiaticket van Kota Bharu terug naar KL kunnen vliegen.

Ik heb zelf nooit een auto gehuurd, maar er zijn veel mensen die dat heel prettig vinden. Je zou kunnen overwegen om in Penang een auto te huren en die dan in Kota Bharu weer af te leveren, voordat je naar de Perhentians gaat. Alles is trouwens ook goed te doen met OV. Mocht het zo zijn dat je vliegreis ook binnen die 2,5 weken valt, dan zou ik denk ik Penang laten vallen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vliegen naar Bali is duurder dan naar Maleisie, maar ter plekke ben je minder kwijt. Bovendien heb je minder last van de Ramadan en zijn reistijden ter plekke korter.

Als je 2,5 week naar Maleisie gaat zou ik maximaal 4-5 plekken bezoeken. Ik zou beginnen om een paar dagen te acclimatiseren in Kuala Lumpur. Ik zou een iets andere route nemen dan Globetrotter, omdat je dan minder lange reistijden hebt. Na Kuala Lumpur zou ik naar Taman Negara gaan (natuur), Cameron Highlands (theeplantages), Penang (leuk eiland) en ik zou voor strand naar Langkawi gaan omdat het makkelijk te bereiken is vanuit Penang. Vanuit Langkawi kun je terug vliegen naar Kuala Lumpur, of je kan een bus nemen.

Auto's huren doe ik ook nooit in Azie. In het geval van een aanrijding is de buitenlander in principe schuldig, zelfs als je maar zijdelings betrokken bent... Dan reis ik liever met het OV of met een goede chauffeur/gids.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Jenny's route is waarschijnlijk een beter idee wat betreft de reistijd. Langkawi vond ik ook prachtig en er valt veel meer te beleven dan op de Perhentians. Wij waren echter zo onder de indruk van het snorkelen vanaf het strand op de Perhentians, dat ik helemaal niet aan Langkawi gedacht had.... :@
iPeter

Bericht door iPeter »

Bedankt voor al deze informatie kan hier zeker wat mee.
Plaats reactie