Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Halverwege september willen mijn vriendin en ik voor 5 maanden richting ZO-Azië en NZ afreizen. We hebben al een redelijk gedetailleerde planning gemaakt van onze reis door ZO Azië, en zijn een beetje research aan het doen naar mogelijke plekken om te overnachten. Zo willen we in december naar Maleisië gaan, waaronder een paar nachten op de perhentian islands. Echter als we op verschillende boekingen sites kijken vinden we in de tijd dat we naar de perhentian islands willen gaan geen enkele beschikbare hotels/hostels. OF ze zijn al volgeboekt OF het kost bakken met geld OF ze geven aan gesloten te zijn.
Mijn vraag is nu eigenlijk of iemand ervaring heeft met overnachten perhentian islands, en ons inzicht kan geven of we het beste van te voren kunnen boeken (en waar dit dan wel kan) of beter op de bonnefooi richting de islands gaan.
Het toeristenseizoen valt op de Perhentians van maart-oktober. In december zit je midden in de regentijd en zullen vrijwel alle acco's gesloten zijn. De zee is dan ook veel te onstuimig om te kunnen duiken of snorkelen.
Wat betreft het plannen van een lange reis, kan het zeker uit om te kijken naar de respectievelijke regentijden. Die kunnen namenlijk zelfs per landsdeel verschillend zijn. Je kunt in december b.v. prima naar de eilanden aan de westkust van Maleisië (Langkawi, etc.). Voor Thailand geldt ook dat de regentijd verschilt voor de oost- en westkust.
Helaas maar dan gaan we maar voor andere delen van Maleisië. Wellicht zijn de eilanden aan de westkust ook wel de moeite waard om te bezichtigen en anders zoeken we het bounty gevoel wel ergens anders in onze reis.
In onze planning hebben we de regenseizoenen zo goed mogelijk meegenomen, maar blijkbaar dus niet tot in de puntjes uitgedacht. Een aandachtspuntje dus ...
In september zijn veel eilanden aan de Andamanse kust ook niet bereikbaar ivm de onstuimige zee.
Voor zover ik weet, vaart er vanaf het vasteland geen boot meer naar Ko Lipe in september, maar misschien vanuit Lankawi nog wel.
Veel andere eilanden zijn ook niet bereikbaar of anders verlaten. Misschien is Ko Phi Phi nog een optie.
Als je mooi weer wilt, zul je het hogerop moeten zoeken, zoals bv op Ko Samui, Ko Phangan, Ko Tao of Ko Chang.
September is echt geen goede tijd voor Zuid-Thailand : (
Penang en Lankawi zijn overigens van een heel ander kaliber dan de Perhentians...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl
December is een uitstekende tijd voor de Thaise eilanden! : ))))
Doen!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl