Vraagjes ivm visum Rusland.

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
ehouse
Reisexpert

Vraagjes ivm visum Rusland.

Bericht door ehouse »

Hey,

Eind juni ga ik een week naar Sint-Petersburg. Vliegtuigtickets en hotel is al geboekt. Alleen mijn visum moet ik nog in orde krijgen, ik weet welke papieren hier ik allemaal voor nodig heb, maar heb ik nog een vraagje ivm met de "uitnodiging' die je moet hebben. Het hotel dat ik via booking heb, doet dit niet (staat nog nergens iets van op hun site). Ik heb op internet een website gevonden waar je zo'n uitnodiging kunt kopen (waytorussia.com)
Nu moet je bij de gegevens als je sint-petersburg ook een hotel/hostel aangeven, maar hetgeen we hebben geboekt staat er niet tussen. Volgens de website moet je gewoon een random hotel aanduiden als je nog niks hebt geboekt of niet zeker bent.

Iemand ervaring hiermee, niet dat ik bij consulaat of in Rusland plots voor problemen kom te staan?
Daarnaast las ik ergens op een forum dat je blijkbaar je persoonlijk moet aanmelden bij het consulaat voor je visum, maar zou ik dat echt niet voor een tweede persoon eveneens kunnen regelen? Want een andere keer lees ik dat dit wel gaat? Iemand hier recent ervaringen mee?
menasil
Reisexpert

Re: Vraagjes ivm visum Rusland.

Bericht door menasil »

Ik heb destijds volgens mij ook een voucher/boekingsbewijs moeten overleggen bij het aanvragen van het visum. Maar dat was in 2008. Ik weet niet of dat nog steeds moet.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik ging in november 2012. Uitnodiging heb ik gekregen via de volgende website:
http://www.cityrealtyrussia.com/russian_visa.html

Ik betaalde voor 3 dagen wachten ($18), maar kreeg de uitnodiging binnen een uur al binnen :P Hier kan je het hotel gewoon intypen en alles komt in orde.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

ubiytsa schreef:Ik ging in november 2012. Uitnodiging heb ik gekregen via de volgende website:
http://www.cityrealtyrussia.com/russian_visa.html

Ik betaalde voor 3 dagen wachten ($18), maar kreeg de uitnodiging binnen een uur al binnen :P Hier kan je het hotel gewoon intypen en alles komt in orde.
ha super tip. Ga ik morgen eens uitproberen.
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Hallo ehouse,

Normaal gesproken dient het geboekte hotel een bevestiging en voucher (met daarop de mededeling "fully paid") af te geven. Ook moet er het INN (=registratienummer) van het hotel op staan. Als het een officieel hotel is krijg je dat automatisch opgestuurd.
De bevestiging en voucher moet je overleggen bij het doen van je visumaanvraag. Zonder krijg je geen visum.
Alternatief is i.d.d. om via één van de vele sites een voucher te regelen, maar het is natuurlijk krom dat je daarvoor extra moet betalen omdat het door jou geboekte hotel niet aan de regels voldoet.

Je hoeft je niet persoonlijk bij het consulaat te melden.
Het mag ook voor/door anderen geregeld worden.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

M.i.v. 1 april 2013 kan indienen door particulieren alleen op afspraak (kan twee tot drie weken duren) daarna duurt de behandeling 5-7 werkdagen
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ik ben afgelopen maandag voor mijn visumaanvraag langs geweest in het consulaat van Antwerpen. Je kan daar enkel enkel voor je eigen een aanvraag indienen. Niet voor iemand anders, ook niet voor familie... Aangezien ik voor mijn vader ook een visum moest aanvragen moest ik nog speciaal naar het visumbureau gaan, daar gaat het namelijk wel voor iemand anders een aanvraag te doen. Onnozel en je betaalt er wel 30 euro extra voor.
Plaats reactie