Bankpas verloren waar naar toe sturen?
Bankpas verloren waar naar toe sturen?
Heej mensen,
even een kortvraagje vanuit het warme azie.. sorry zal jullie niet te jaloers proberen te maken. Maar waar zouden jullie een bankpas vanuit nederland naar toe laten sturen?
Ben de mijne gisteren verloren, vraag me nog steeds af hoe ik dat voor elkaar heb kunnen krijgen... Maar om daar nou lang over in te zitten? nee niet echt mijn plan van aanpak. Heb nog voldoende cash en mn creditcard en ga over een x aantal dagen toch naar myanmar waar geen atm's zijn dus hoef hem nog even niet te missen.
Maar mijn gemachtigde ouders thuis zullen waarschijnlijk de pas thuis gestuurd krijgen. Waar kunnen zei die het beste heen sturen? Zal hem zoals eerder al gezegt pas kunnen ophalen na myanmar ergens in Bangkok. Ik zelf zat te denken aan de ambassade van nederland hier. of hebben jullie betere ideeën? Alvast bedankt!
even een kortvraagje vanuit het warme azie.. sorry zal jullie niet te jaloers proberen te maken. Maar waar zouden jullie een bankpas vanuit nederland naar toe laten sturen?
Ben de mijne gisteren verloren, vraag me nog steeds af hoe ik dat voor elkaar heb kunnen krijgen... Maar om daar nou lang over in te zitten? nee niet echt mijn plan van aanpak. Heb nog voldoende cash en mn creditcard en ga over een x aantal dagen toch naar myanmar waar geen atm's zijn dus hoef hem nog even niet te missen.
Maar mijn gemachtigde ouders thuis zullen waarschijnlijk de pas thuis gestuurd krijgen. Waar kunnen zei die het beste heen sturen? Zal hem zoals eerder al gezegt pas kunnen ophalen na myanmar ergens in Bangkok. Ik zelf zat te denken aan de ambassade van nederland hier. of hebben jullie betere ideeën? Alvast bedankt!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Re: Bankpas verloren waar naar toe sturen?
Sander ik heb je even een eigen topic gegeven omdat deze vraag ook nuttig voor anderen kan zijn in de toekomst. Mijn advies zou zijn om het naar een groot postkantoor in Bangkok te sturen (of andere grote stad) of naar een bankfiliaal van dezelfde maatschappij. Soms hebben ze vestigingen in andere landen waar je terecht kunt of "partners".
Ik denk niet dat de ambassade zin heeft om met je plan mee te werken. Grote postkantoren hebben inderdaad een post restante waar ze brieven en pakjes bewaren. Als je het hostel waar je zit vertrouwd kan het ook daarheen. Let wel even op bij veel banken moet de bankpas namelijk eerst geactiveerd worden bij een automaat van de bank zelf. Je ouders moeten dan in Nederland dus een keer de pas activeren voor ze hem je opsturen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
As we speak is er een pakketje onderweg voor mij vanuit Nederland naar een vriendin van me in Trang.
Als je wilt, zou ik haar kunnen vragen of ze jou ook wil helpen.
Wat je ook besluit, stuur het sowieso met Track & Trace of verzekerd op. Het kan twee weken duren naar Thailand, maar ook een maand.
Als je wilt, zou ik haar kunnen vragen of ze jou ook wil helpen.
Wat je ook besluit, stuur het sowieso met Track & Trace of verzekerd op. Het kan twee weken duren naar Thailand, maar ook een maand.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Ambassade had intussen al geantwoord wouden geen medewerking leveren.
ouders hadden met de bank gesproken en die kunnen mijn pas overal naar opsturen. in dit geval voor mij de beste optie zal dan het postkantoor zijn. Moet ook een nummer hebben hier dan waar ze me op zullen bellen om een wachtwoord door te geven. zodra ik de pas in ontvangst neem moet ik dan de rabobank weer bellen en dit wachtwoord opgeven waarna ze de blokkering die dan nog op de pas zit opheven.
Verder zit ik er eigenlijk over te denken om het te laten zoals het is nu. voelt als net iets teveel gedoe voor straks nog maar 2 weken thailand. heb nog men creditcard waarmee ik tot zover nog prima mee aan geld kom denk ik. Of hebben jullie daar andere gedachtes over?
alvast bedankt voor de reacties in ieder geval
ouders hadden met de bank gesproken en die kunnen mijn pas overal naar opsturen. in dit geval voor mij de beste optie zal dan het postkantoor zijn. Moet ook een nummer hebben hier dan waar ze me op zullen bellen om een wachtwoord door te geven. zodra ik de pas in ontvangst neem moet ik dan de rabobank weer bellen en dit wachtwoord opgeven waarna ze de blokkering die dan nog op de pas zit opheven.
Verder zit ik er eigenlijk over te denken om het te laten zoals het is nu. voelt als net iets teveel gedoe voor straks nog maar 2 weken thailand. heb nog men creditcard waarmee ik tot zover nog prima mee aan geld kom denk ik. Of hebben jullie daar andere gedachtes over?
alvast bedankt voor de reacties in ieder geval
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Hier bij ons in DK hebben we niet de mogelijkheid om een gewone pinpas in het buitenland te gebruiken. Daarom heb ik altijd alleen een visa card bij me. Is waarschijnlijk wel duurder als je geld uit de muur haalt...
Als je echter een pas laat opsturen en die te laat aankomt, dan zit je je tijd te verdoen in Bangkok...
Ik zou het mooi zo laten en er verder niet meer over nadenken!
Als je echter een pas laat opsturen en die te laat aankomt, dan zit je je tijd te verdoen in Bangkok...
Ik zou het mooi zo laten en er verder niet meer over nadenken!
Bij de ING móet je vanuit Nederland je creditkaart deblokkeren. Bij je pinpas maakt het geloof ik niet uit. Ik zou even dubbel controleren of je je pas vanuit Thailand kan deblokkeren.Sandervh schreef:Moet ook een nummer hebben hier dan waar ze me op zullen bellen om een wachtwoord door te geven. zodra ik de pas in ontvangst neem moet ik dan de rabobank weer bellen en dit wachtwoord opgeven waarna ze de blokkering die dan nog op de pas zit opheven.
Mocht je echter nog maar twee weken onderweg zijn en op een andere manier aan geld kunnen komen, dan zou ik het voor nu laten zoals het is. In noodgevallen is er altijd nog Western Union.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
Ik zou het gewoon zo laten...teveel achter loop en nu ga je toch naar Myanmar en vervolgens naar Thailand en dan naar huis - maar daar moet je nu nog niet aan denken 

Wanneer je je creditcard gekoppeld hebt aan de rekening van je (verloren) bankpas kan het zijn dat doordat je je bankpas hebt laten blokkeren, je creditcard na een paar weken automatisch ook geblokkeerd wordt. Dat heb ik een keer gehad en dat vertelde ze me niet toen ik belde om mn bankpas te blokkeren.
- Kims
- Reisexpert
Wanneer ik een nieuwe Nederlandse bankpas nodig heb vraag ik altijd om een pinbrief erbij. Anders krijg je namelijk apart je pincode opgestuurd en moet je hem in NL activeren.... Weet niet of het op jou van toepassing is maar wel slim om even uit te zoeken ander heb je er alsnog niets aan!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Mijn (ruime) ervaring met bankpassen naar Thailand opsturen: als de bank het opstuurt komt het niet aan, als je ouders het opsturen in een anonieme envelop komt het aan. Activeren kan vanuit Thailand, moet je wel even contact over hebben met de bank maar je kunt een fax/email sturen met de pasgegevens en kopie van je paspoort en dan kan de bank het pasje activeren.
Als je wilt kun je ook naar mij opsturen, maar dan moet het wel nog steeds in Bangkok komen.
Als je wilt kun je ook naar mij opsturen, maar dan moet het wel nog steeds in Bangkok komen.
Bedankt voor alle hulp, maar heb besloten om het te laten zoals het is. idd teveel gedoe voor die laatste weken. zal nog wel even achterheen gaan dat m'n creditcard in ieder geval gewoon blijft werken.
Mijn nieuwe pasje (was geskimd) kwam pas na 1 maand aan inderdaad. Totaal kreeg ik 3 brieven, 1 met de pas zelf, 1 met de nieuwe pincode en eentje die ik moest ondertekenen en terug sturen nadat ik alles in goede orde ontvangen had. Deze heb ik ingescand en in NL uit laten printen en op laten sturen en daar gingen ze akkoord mee. Duurde inderdaad een hele poos voor alles weer geregeld was. Ik blij dat ik een 2e betaalrekening had geopend voordat ik vertrok uit NL.
PS in Myanmar hebben ze inmiddels wel wat ATMs waar je met een CIRRUS kaart terrecht kunt, oa. op 't vliegveld in Yangon en in downtown Yangon, waar de andere staan weet ik niet precies.
PS in Myanmar hebben ze inmiddels wel wat ATMs waar je met een CIRRUS kaart terrecht kunt, oa. op 't vliegveld in Yangon en in downtown Yangon, waar de andere staan weet ik niet precies.
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!