Wie kent het fenomeen: trainhopping?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
mausje1979

Wie kent het fenomeen: trainhopping?

Bericht door mausje1979 »

Ik heb zoon absurde fantasie... (geinspireerd door documentaires, filmpjes en ervaringen op youtube)

Ik wil zo graag een keer Train hoppen.
Dat is illegaal mee liften op goederentreinen. ook wel hoboing genaamd. (google maar, is echt al heel oud)
Ja ja ja ja... ik weet dat het illegaal is en levensgevaarlijk! O-) O-) O-)

Het komt uit de VS.
Daar is het bijna een hype! 0_0

Het GROTE verschil is, dat men in de Vs heeeel vaak goederenwagons heeft, waar je zo kan instappen. -met van die schuifdeuren die vaak open staan. In europa bestaat dat niet. Ook omdat het fenomeen hier in west europa echt niet voorkomt.

Toch kun je in de Vs dmv dit vervoer grote afstanden afleggen. Geheel NIET zonder risiko natuurlijk.
Toch blijft het aan me knagen. Ik wil het ook.
Maar ja, daar moet je wel een psychische aandoening voor hebben zeg ik maar. hahahaha
-en laat ik dat nu hebben... nee alle gekheid op een stokje.

Lijkt me echt super gaaf!
ik ken een gozer uit Engeland die speciaal hiervoor naar New York is gegaan om dit te gaan doen.

Nu is mijn vraag, kennen jullie dit fenomeen uberhaupt?
misschien ooit al eens zelf gedaan?
Wat zijn jullie ervaringen?

8-) ^O^
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wie kent het fenomeen: trainhopping?

Bericht door WizardOfOss »

Ken het fenomeen wel, maar geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken het te doen, zeker niet in de VS. In films kom je er wellicht met een stevige afranseling vanaf, maar ik gok dat je heden ten dage gewoon aan de politie overhandigd wordt, met alle gevolgen van dien.

Bedenk daarbij ook dat "trespassing" bij de spoorwegen sinds 9-11 als een heel serieus misdrijf wordet gezien, ik heb al meermaals verhalen gehoord van treinenfotografen die onder het mom van terrorismebestrijding enige tijd opgesloten hebben gezeten alleen maar omdat ze voor dat ene mooie plaatje ergens een bordje negeerden.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Buiten de risico's vind ik het ook wel een beetje lame om te doen om eerlijk te zijn.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
mausje1979

Bericht door mausje1979 »

Hmmm... okay...

Tja als je gepakt word dan ben je zuur.
het vereist ook een bepaalde vorm van intelligentie, lees; ervaring.
Omdat je wel moet WETEN waar je opstapt, wanneer, en waar je afstapt... (niet op een train yard)
Niet overal staan die 'bordjes' van tresspassing namelijk...

Ik heb al beetje onderzocht om het hier in NL en Dld te doen. maar dan natuurlijk alleen snachts.
Hier vlakbij (in the middle of nowhere) staan snachts vaak goederentreinen stil vanwege de grens met Duitsland. Niet zichtbaar vanaf de weg, in het bos.
Hoewel de treinen hier niet erg lang zijn, is het wel mogelijk.
Met zwarte kleding en backpack ben je met de Ijzeren Rijn zo in de randstad (havens) of Rurhgebiet (Dld)

Al beetje onderzocht waar de ijzeren rijn heen gaat, (afbuigt)

Al heb ik geen routelijsten natuurlijk, zal ik moeten gokken dmv GPS waar ik ongeveer ben.
Lijkt me toch kicken.
Zeker omdat dit in NL en Dld totaal geen HYPE is, en er dus ook geen ambtenaren zijn die dit controlleren.
Zo geheten 'Bulls'
of trein politie. ( die vaak niks anders doen dan illegale treinreizigers oppakken in de Syntus treinen... hahaha als je geen kaartje hebt gekocht )

*)
Plaats reactie