Daglenzen

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Noddy89

Daglenzen

Bericht door Noddy89 »

In oktober ga ik 4 maanden naar Australie. Ik draag daglenzen, en als ik voor 4 maanden daglenzen mee moet nemen, neemt dat erg veel ruimte in beslag.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Maandlenzen zijn geen optie, daarvan krijg ik snel ontstoken ogen. Ik zie het echt absoluut niet zitten om met ontstoken ogen in Australie te zitten. Ik heb een goede bril, maar toch draag ik die liever zo min mogelijk.
Ik ben er van overtuigd dat je gewoon daglenzen kan kopen in Australie, maar wat kost dat ongeveer? Ik ben nu 87 euro kwijt voor drie maanden. Weet iemand misschien de prijzen van daglenzen daar?

Tips, ideeen? Alles is welkom!

Groetjes
Laatst gewijzigd door Noddy89 op 29 apr 2009 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Daglenzen

Bericht door Moira »

Hallo,

De prijzen voor lenzen liggen ongeveer gelijk aan Nederland. Het zal iets goedkoper zijn. Het is prima te krijgen in Australie en ook vloeistof vind je in alle apotheken.

gr van Moira
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Toen ik in OZ voor t eerst lenzen wou kopen, moest ik wel eerst door een soort test heen, waarbij je ogen worden bekeken etc. Dit koste zo'n $60 (gezien ik de sterkte van mijn lenzen op papier had staan); als je dat niet weet en alles moet gemeten worden, ben je het dubbele bedrag kwijt.

Je kunt niet altijd gelijk bij een opticien terecht en prijzen verschillen nogal! Rondshoppen dus (de duurst uitziende opticien bleek hier t goedkoopst te zijn?!)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

en maandlenzen 2 weken dragen??
is dat geen optie. dat deed ik regelmatig. 1 maand dragen was te lang maar maandlenzen zijn vele malen goedkoper dan daglenzen. ik heb nu ook een paar ampullen "traanvocht" mee waardoor mijn lenzen langer goed blijven en mijn ogen minder geiriteerd. 30 kleine druppeldingetjes voor 9 euro ofzo.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Noddy89

Bericht door Noddy89 »

Maandlenzen twee weken dragen durf ik niet aan. Ik had eerst gewoon maandlenzen, en mijn ogen gingen heel snel ontsteken. Meestal na 2-3 weken dragen van maandlenzen. Dan droeg ik weer een bril totdat de ontsteking voorbij was, zorgde voor nieuwe lenzenbakjes, nieuwe vloeistof etc. en dan na een paar weken dragen had ik weer last van mijn ogen. Toen ben ik overgestapt op daglenzen en nu heb ik geen last meer. Opzich maakt het me niet zo heel veel uit wat ik er aan kwijt ben het zijn toch mijn ogen en daar ben ik zuinig op. Ik betaal liever meer als ik zeker weet dat ik geen last krijg van mijn ogen. Ik wil gewoon een beetje weten op wat voor prijzen ik kan rekenen.

@funnyflower: je moest dus $60 betalen voor een test? Dat is lullig, krijg ik hier voor niks. Kan je daar geen opticien binnenlopen en zeggen welke sterkte je nodig hebt? Of misschien via internet bestellen?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

In australie zijn ze wel strikt met hun procedures als je geen test laat doen krijg je ze vaak niet mee.
Dat merk je hier met heel veel dingen ook als je naar de dokter moet enzo.
Dus ik ben bang dat je het toch moet gaan betallen je zou kunnen kijken of je ze op internet kunt vinden wie weet.
Of familie op laten sturen vanuit Nederland misschien. Post verzenden kost alleen ook wel wat.

Ik ga ze hier in Maleisie kopen daglenzen ik heb dezelfde problemen als jou met maandlenzen. Ze kost hier ongeveer 22 euro per pakje van 30 ik weet niet of dat duur is heb jij een idee?

gr van Moira
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Noddy, Je moet een test doen, of een "prescription" kunnen overhandigen - van een australiesche opticien. :)
Als je gaat rondreizen, en wss iedere x een andere opticien tegenkomt, vraag danbij de eerste om deze prescription, zodat je de test niet vaker hoeft te doen.

Nog ff ter info: men heeft hier ook "fortnightly" lenzen - voor 2 weken dus
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
michaelz1981
Reiziger

Bericht door michaelz1981 »

Volgens mij hoeft dit niet zo te zijn. Google maar eens contact lens australia. Dan krijg je allerlei online webwinkels om lenzen te kopen. Mss kun je ze wel online kopen en af laten leveren op je slaap adres.
Plaats reactie