Frankrijk

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
run

Frankrijk

Bericht door run »

Ja, de titel zegt het al: Frankrijk! Ik ben verliefd op het land en de taal! Mijn frans zelf is hopeloos, dat wel. Maar ik wil echt wat van het land gaan zien. Ik wil ontdekken, en dat het liefst voor een aantal maanden of een half jaar, misschien langer als het me echt bevalt. Ik ken eigelijk niemand die er nu een half jaar of een langere tijd doorgebracht heeft of aan het brengen is. Ik vind het dus erg moeilijk om een budget in te schatten. Ik heb veel gelezen hier, als ik echt zou moeten schatten zou ik voor de 10000 euro gaan. Er is vast wel werk te vinden. In Zuid-Frankrijk zul je ook wel aardig wat boerderijen tegen komen, lijkt me. Dus, wat zeggen jullie... is 10000 euro goed genoeg voor een tijd? Of overdrijf ik nu echt?..... (trouwens, ik weet niet zeker of ik het hier goed heb staan! dit is budget, lijkt me).
bolletjeom
Reisexpert

Re: Frankrijk

Bericht door bolletjeom »

Wil je ook werken? Ik heb ooit tenten gebouwd op een serie campings. Veel van het land gezien. En daarna op een camping gewerkt. Leuk om een tijdje op dezelfde plek te zitten. Daarna kon ik weer mee tenten afbreken. Zwaar werk maar ik vond het leuk.
Die periode verdiende ik bijna genoeg om in mijn onderhoud te voorzien. Verwacht geen vetpot.
En ik was van begin mei tot eind september weg.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik denk dat je met die 10000 een heel eind op weg bent.
In een grijs verleden heb ik restauratiewerk gedaan in het zuiden, tegen kost en inwoning. Ik vond het de perfecte manier om mijn Frans bij te spijkeren en de Fransen te leren kennen.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

In het juiste seizoen kan je ook druiven plukken (voor bv. 1-2 weken).
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Kijk ook naar mogelijkheden om te gaan wooffen of HelpX op die manier doe je klusjes en heb je overnachtingen, ook kan couchsurfing een manier te zijn om locals te ontmoeten, bij locals te slapen en verborgen plekjes te ontdekken!
Plaats reactie