Nepal: wel of niet

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
ubiytsa
Reisexpert

Nepal: wel of niet

Bericht door ubiytsa »

Hey...

Deze zomer ga ik met mijn ouders naar India en ik heb de tickets al geboekt. Ineens bedacht ik me van: hé, ik kan ook nog wel in mijn eentje naar Nepal voor relatief weinig geld. Erg jammer dus, aangezien ik mijn ticket dan moet verzetten. Wat blijkt: ik kan de tickets niet zodanig verzetten dat ik met het goedkoopste tarief mijn terugvlucht kan maken (verschil is €46) en daarnaast moet ik nog €25 servicekosten en €100 euro wijzigingskosten betalen (een totaal dus van €171).

Vervolgens zie ik dat de ticketprijs retour Delhi-Kathmandu zo rond de 140 euro ligt. En lees ik van meerdere bronnen dat je daar voor 15 euro per dag wel kunt leven (inc. onderdak). Mijn rekensom zou dan voor een trip van 12 dagen een totaal behalen van zo'n €500 aan extra kosten. Wat ik daar wil doen is Kathmandu bezoeken, wellicht nog iets anders en een trekking.

Als Nepal zo is als ik verwacht heb ik het ervoor over, maar wat zouden jullie doen?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jenny
Reisexpert

Re: Nepal: wel of niet

Bericht door Jenny »

Waar ik me het meeste zorgen over zou maken is het visum voor India. Is het niet lastig om een re-entry visum te krijgen? Lees vooral eens alle berichten daarover op dit forum.

Ik vond Nepal een geweldig land. Ik ben echter niet op veel plekken geweest, omdat Nepal mede een uitvalsbasis was voor mijn trip naar Tibet. Ik heb het echter niet gered voor 15 euro per dag. Ik sliep echter niet in de allergoedkoopste kamers, omdat ik de goedkoopste kamers die ik heb gezien niet schoon en rustig genoeg vond.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nepal is geweldig, maar die 15 euro per dag lijkt me nogal aan de krappe kant. Met 12 dagen zal je waarschijnlijk geen trekking gaan doen maar juist de steden zoals Kathmandu, Pokhara en wellicht chitwan National park bezoeken. Je hebt dan in het land nog redelijk wat vervoer nodig en accommodatie enzo is in steden toch duurder dan tijdens een trekking. Daarnaast kan je echt goed eten en ook prima drankjes krijgen in bijvoorbeeld Pokhara waar je vast ook van wilt genieten.

Ga dus maar eerder uit van 20 euro per dag, maar dan nog in Nepal echt wel de moeite waard.

Visum is inderdaad wel een punt om rekening mee te houden. Heb je je visum voor India al geregeld? zo niet kan je alsnog een multiply-entree aanvragen (waarschijnlijk kost dit je ook extra). Nepal zelf is wat betreft visum geen enkel probleem.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Oh ja, met het extra visum voor India heb ik geen rekening gehouden. Ik ga er achteraan. Bedankt voor de tips :)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Het is alweer 10 jaar geleden dat ik in Nepal ben geweest.
Tijdens de 14 daagse trekking die ik deed, leefde ik op een gemiddelde van 7€ per dag.
Ik had geen gids of drager en dronk water uit de riviertjes, met druppels chloor om de bacteriën te doden.
Wat mijn gemiddelde dagbudget over de hele periode van 5 weken was, weet ik niet meer, maar ik zal nooit aan die 20€
zijn gekomen. Geen idee wat het nu allemaal kost.
Mijn duurste kosten waren de 2 wildwater raftings (3-daagse en 2-daagse) en paragliding.
De regio rond Kathmandu is zeker de moeite en ik zou ook een raftingtrip doen op de Bhote Kosi of (vanwege het seizoen wellicht beter) op de Sun Kosi.
Plaats reactie